Absolut aldrig någonsin. Det enda som skulle kunna väcka stridskuken i mig är att gå till brutal attack på sådana clowner som menar att de skulle kriga för mig och att jag därmed är bortskämd och otacksam till deras "eviga" uppoffring. Dessa skulle jag personligen vilja korsfästa.
Sveriges militär med, det går ju inte att få mer Epa-traktor- och McDonaldsvibbar än så.
Senast redigerad av BananaYoo 2025-05-16 kl. 17:39.
"Från och med det år du fyller 16 till och med det år du fyller 70 är du totalförsvarspliktig och måste bidra till totalförsvaret vid krigsfara och krig. Totalförsvarsplikt gäller alla svenska medborgare, både de som bor i Sverige och i utlandet."
Jag säger inte om detta är bra eller dåligt, jag bara informerar - så säger lagen.
Sedan kan man diskutera vilka påföljder vapenvägran kan leda till, men jag föreställer mig att under ett globalt och blodigt krig kommer desertörer att avrättas omedelbart. På det viset var det för finländare under Vinterkriget.
Lagstiftningen finns, men ingen kommer avrättas, de kommer interneras om de vägrar. Dödstraff under krigstid avskaffades 1972.
Absolut aldrig någonsin. Det enda som skulle kunna väcka stridskuken i mig är att gå till brutal attack på sådana clowner som menar att de skulle kriga för mig och att jag därmed är bortskämd och otacksam till deras "eviga" uppoffring. Dessa skulle jag personligen vilja korsfästa.
Sveriges militär med, det går ju inte att få mer Epa-traktor- och McDonaldsvibbar än så.
Så talar bara en som inte vet särskilt mycket och som kommer vara bland de första att bli internerad när det smäller. Perfekt material till att röja ryska mineringar...
"Från och med det år du fyller 16 till och med det år du fyller 70 är du totalförsvarspliktig och måste bidra till totalförsvaret vid krigsfara och krig. Totalförsvarsplikt gäller alla svenska medborgare, både de som bor i Sverige och i utlandet."
Jag säger inte om detta är bra eller dåligt, jag bara informerar - så säger lagen.
Sedan kan man diskutera vilka påföljder vapenvägran kan leda till, men jag föreställer mig att under ett globalt och blodigt krig kommer desertörer att avrättas omedelbart. På det viset var det för finländare under Vinterkriget.
Det var länge sedan Sverige avskaffade dödsstraffet i krigstid. Ledsen, men du svamlar. Vinterkriget!?
Den hypotetiska frågan om Sverige låg i krig, svaret är ju då att de flesta länderna i väst också hade dragits med.
Så alternativen är att antingen desertera eller bege sig till ett land långt bort under pågående konflikt.
Idag är det bara ett land som hotar Sverige, Ryssland.
Så under er flykt från Sverige, skänk gärna en tanke till barbarerna i öst.
Senast redigerad av Duvlort 2025-05-16 kl. 17:53.
Om vi blir anfallna, ja. Jag har viss förståelse för de som inte vill kämpa för samhället i sin nuvarande form men när mordiska och våldtäktssugna ryssar dyker upp utanför bostaden så tro fan att jag skjuter istället för att suga deras kukar. Det finns förvisso en hel del individer här på flashback som gladeligen skulle suga rysskuk men sannolikt är de flesta av dem själva ryssar. Det är föga förvånande då homosexualitet är mycket utbrett i Ryssland och särskilt inom den ryska armén. Serber är också ett mycket homosexuellt folk som gärna tar ryssen i munnen. Troligtvis är det för att kvinnorna öster om Polen är lika maskulina som männen varpå det inte spelar någon roll om det är en man eller kvinna som tar emot.
Så talar bara en som inte vet särskilt mycket och som kommer vara bland de första att bli internerad när det smäller. Perfekt material till att röja ryska mineringar...
Ja, eller en falskmaskulin betakopia som lilla du tror du de är snälla mot bara för att du tycker det är skitcoolt leka KJIG likt en femåring som fått sin första plastpangare på julafton? Lita på mig, jag skulle korsfästa svenska militärer.
Det var länge sedan Sverige avskaffade dödsstraffet i krigstid. Ledsen, men du svamlar. Vinterkriget!?
Upphävdes under fredstid, ja, men det är fullt troligt att den återinförs vid ett storskaligt krig.
Låt mig bara tillägga att jag anser att krig är avskyvärt och aldrig borde förekomma. Om det ändå skulle bryta ut förväntar jag mig dock det allra värsta.
Senast redigerad av logics 2025-05-16 kl. 17:52.
Upphävdes under fredstid, ja, men det är fullt troligt att den återinförs vid ett storskaligt krig.
Låt mig bara tillägga att jag anser att krig är avskyvärt och aldrig borde förekomma. Om det ändå skulle bryta ut förväntar jag mig dock det allra värsta.
Det låter konstigt att avskaffa en lag som ska gälla under krigstid för att sedan återinföra den under sådant förhållande. Så funkar det inte riktigt. Det är snarare samhällsströmningarna som ligger till grund för avskaffandet av dödsstraffet. Det är nog större risk att man som krigsvägrare blir dödad av någon soldat eller lägervakt som anser att man är en förrädare. Det finns många risker i krigstider.
För 30 år sedan JA, nu aldrig i livet, jävla skit land, hur fan lyckas man totalt förstöra ett land på så kort tid ? Alla politiker är as som är helt verklighets frånvarande, spelar ingen roll vad dom försöker tillhöra för parti för alla är klapp kass på precis allt.
Om Sverige kom i krig för 1000 gången, skulle du kämpa och kriga för sverige?
För 1000e gången?
Men överlag Nej, tänker aldrig gå ut och skjuta ihjäl andra och riskera bli ihjälskjuten själv.
Det finns det drösvis av folk som vill ändåså.
Jag har ett liv att leva, har inte tid med sånt.
Aldrig i livet att jag skulle kriga för Sverige.. Det finns ingenting kvar av det Sverige som var värt att försvara med liv och kniv. Så tänker dom flesta människor idag och det är så politikerna har valt att vi ska känna och pushat för, vi ska bara acceptera massmord skjutningar och samhällskaos och man skulle faktiskt bara reagera på ett krig med en axelryckning.