Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-05-16, 14:06
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorpareBlod
Om Sverige kom i krig för 1000 gången, skulle du kämpa och kriga för sverige?
Inte en chans i helvete!
2025-05-16, 14:08
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av logics
Varför skulle de låta dig vara ifred?

I smart krigsföring försöker man att hålla sig väl med civil befolkningen. Särskilt när man märker hur ovilliga de flesta av de skulle vara för att försvara landet man invaderar, i detta fall Sverige.

Majoriteten skulle inte lyfta ett finger, som korrupta politiker sår får man skörda!
2025-05-16, 14:09
Medlem
SamuraiBennys avatar
Citat:
Nej, det var inte det du skrev. Du uttryckligen skrev att ifall kriget kommer så föredrar du den ryska pesten framför den svenska koleran. Du skrev också att du till och med ber till gud varje dag att detta skulle hända i fall av kirg. Det måste ju finnas en anledning till det och då undrar jag - varför skulle du föredra att äta bajs istället för att dricka piss, så att säga?
Så du vill suga Muslimkuk?
2025-05-16, 14:24
Medlem
Jag är lite kluven. I Första hand skulle jag nog försöka fly landet. Varför ska jag kämpa för andra miljardärers tillgångar för noll och inget betalt? Dt ska vara jävlar så bra betalt för att dö i strid.

Nej då flyr jag med familjen och söker lyckan någon annanstans. Misslyckas jag fly med familjen så får jag väl göra rätt för mig. Jag har ju trots allt gjort lumpen.

Vi har inte så enade samhällen längre. Vad ska jag försvara? Jag räddar hellre min familj än dör och lämnar dem utblottade när kriget är över.
2025-05-16, 14:27
Medlem
logicss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamuraiBenny
Så du vill suga Muslimkuk?
Nej, men du verkar uppenbarligen ha längtat efter det och ber till gud varje dag om att få smaka på ryzk sharia balle.
2025-05-16, 14:31
Medlem
logicss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
I smart krigsföring försöker man att hålla sig väl med civil befolkningen. Särskilt när man märker hur ovilliga de flesta av de skulle vara för att försvara landet man invaderar, i detta fall Sverige.

ryssland = smart krigsföring. Okej.
2025-05-16, 14:40
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrypskyttenSDP
Att försvara sitt land, sin familj, sina vänner, demokratin och yttrandefrihet och allt annat vi tar för givet i ett fritt västerländskt land är en självklarhet. Du är säkert fortfarande bitter för att du fick avslag på mönstringen för att du är för svag, både fysiskt och psykiskt. Men du kanske skulle må bättre av att ge upp och leva under Putins styre som vi ändå får betrakta som rimligast scenario om vi skulle hamna i krig.
Allt förutom vänner och familj är bara rent skitsnack. Det landet du pratar om är sedan länge förlorat och ersatt med övervakning, korruption, politiker som inte jobbar för folkets bästa, massinvandring och allt det innebär, en slags rasism mot det svenska etniska folket , vi har ju ingen kultur, vi är bara äckliga rasister och speciellt de svenska männen har kastats under bussen.

Någon riktig demokrati existrerar knappast.

På vilket sätt är vi fria?
Kanske friare än vad dom är i Kina eller Nord Korea , men ärligt talat det är knappast något svårt att överträffa.
Dessutom är vi påväg dit. Regeringar över hela världen dreglar över kontrollen som Kina har.
2025-05-16, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Fast det får man också göra. Det är inte på något sätt förbjudet. Vi blir alltfler för varje dag som struntar i varandra och det är faktiskt okej. Eller, vi struntar egentligen även i om det är okej för vi gör det ändå. Det är ju inte så att era åsikter spelar någon roll. Sitt du och skrik landsförrädare om du vill.
Jag tycker det är helt okej att tycka vad man vill. Alla känner ju vi olika och jag tror det är betydligt bättre att ha motiverade personer med bra träning och utrustning än omotiverade som förmodligen mer ärni vägen. Vad är din plan om det skulle bli krig?
2025-05-16, 16:04
Citat:
Ingen kommer att fråga er om ni vill kriga eller inte.
Om den angripande parten beslutar sig för totalmobilisering, kommer detta också att ske i Sverige.
Om ni vägrar att följa order kommer ni att ställas inför krigsrätt och risken att bli avrättad på plats är reell.
Ha ha, strid du för ett land som enligt din uppfattning mördar sitt eget folk utan rättslig grund. Men du kanske känner till nån hemlig lag om straff för vägran till "totalmobilisering".
2025-05-16, 16:22
Medlem
INGSOCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Väl uttryckt, men de du argumenterar mot i TS är i många fall i en kategori av svenska s.k "män" vars egna familj inklusive syskon och föräldrar inte vill ha att göra med dem mer än nödvändigt.

Än mindre har de några vänner och/eller sociala band. Men de lär märka att fienden inte gör någon skillnad, frågan är bara om de ens är villiga att försvara sina egna liv, eller om även det - i likhet med mat på bordet och tak över huvudet - är något som de anser samhället är skyldiga dem. Vilket jag misstänker.

Jadu gå och dö då. Min familj kommer lämna detta land och bosätta sig i ett annat västerländsk land vilket vi även är medborgare i.

Aldrig tänker jag dö för att fylla globalisters fickor

Enda anledningen jag ser att kriga för Sverige är att ta makten från de som styr och ta tillbaka vårat land givit till oss av våra förfäder.

Vad ni inte verkar förstå är att Sverige är det svenska folket, och vi är redan i krig.
Senast redigerad av INGSOC 2025-05-16 kl. 17:22.
2025-05-16, 17:33
Medlem
logicss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MusterMark
Ha ha, strid du för ett land som enligt din uppfattning mördar sitt eget folk utan rättslig grund. Men du kanske känner till nån hemlig lag om straff för vägran till "totalmobilisering".
"Från och med det år du fyller 16 till och med det år du fyller 70 är du totalförsvarspliktig och måste bidra till totalförsvaret vid krigsfara och krig. Totalförsvarsplikt gäller alla svenska medborgare, både de som bor i Sverige och i utlandet."
Jag säger inte om detta är bra eller dåligt, jag bara informerar - så säger lagen.
Sedan kan man diskutera vilka påföljder vapenvägran kan leda till, men jag föreställer mig att under ett globalt och blodigt krig kommer desertörer att avrättas omedelbart. På det viset var det för finländare under Vinterkriget.
2025-05-16, 17:36
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorpareBlod
Om Sverige kom i krig för 1000 gången, skulle du kämpa och kriga för sverige?
Givetvis.

En stor fördel med en sådan händelse skulle vara att alla de som i denna tråd skriver att de inte skulle göra det skulle hamna i lämplig hantering som troliga säkerhetsrisker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in