Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Är det han som gör ganska stora och omfattande tutorials som han säljer? Vet du om de är något bra (om det nu är han)?
Köp inte ett dugg från någon, om du inte verkligen verkligen vill... Dom vill bara att nybörjare ska betala en massa pengar

.
Men.
Ja, han säljer sitt trading room där man kan följa honom "live" med hans scanners och annat. Visst, man kan använda hans scanners och framför allt chatten för att hitta vilka aktier som är heta i stunden. Men problemet är lagget och att du inte har samma snabbhet i avslut som honom. Om du blint försöker följa hans trades kan det lätt bli att du köper när han säljer, vilket är en vanlig kritik mot honom.
Jag skulle inte rekommendera att köpa något av honom eller någon av dom andra, men hans videor kan vara lärorika om man vill förstå konceptet bakom den typ av trading han gör. Det handlar om aktier med low float som rör sig extremt snabbt, ibland flera hundra procent upp (och sedan ner) på en dag. Det är dock inget för den som vill shorta, eftersom det är för riskabelt, och det är definitivt inget man håller längre än väldigt kort tid.
Jag håller inte på med trading längre eftersom det är för stressigt för mig, men tidigare lockades jag av snabbheten i den typen av trading. Utmaningen är att hinna identifiera aktierna som är heta just nu, på sekunden eller minuten. För att lyckas med det behöver man bra verktyg för scanning och gärna tillgång till ett community där andra diskuterar samma typ av trades i realtid.
Några problem som jag upplevde med att trada från Sverige, särskilt med svenska mäklare, var bristen på:
Effektiva program för orderläggning.
Tillgång till Level 2-data för små amerikanska aktier.
Grafer och scanners kan man få bra via TradingView (eller Scanz).
Enligt min begränsade erfarenhet behöver man följande för den här typen av trading:
1. En scanner för att snabbt identifiera intressanta aktier (man måste också förstå hur man ska ställa in scannern).
2. Bra grafer för analys.
3. Snabb orderläggning, helst med förprogrammerade snabbkommandon (förstå vilken typ av order som skall användas var).
4. Level 2 orderdjup för att se flöden i marknaden.
5. Utökade handelstider, inklusive pre- och aftermarket.
6. En chatt där andra skriver vilken aktie de tradar, så man snabbt kan se vad som är hett just nu.
Ja.. det var allt jag kommer på just nu. Om man ska försöka sig på sådant här så bör man ta en mindre summa, typ 10k som man räknar med att förlora innan man fattar något.