2025-05-15, 21:19
Medlem
Tja,
Sitter och nojjar en del över vad som testas på blodproven på akuten. Sitter just nu och väntar på att ta nytt blodprov då det första var inkonklusivt. provet testar om det finns akuta hjärtskador.

Bakgrunden är att jag har en jäkla massa extraslag på hjärtat som eskalerat en aning, samt att jag (tydligen) hade hög sänka och någon infektion i kroppen.

Min fråga således; behöver jag vara orolig för att något syns? Ligger på 250 test e4d plus ~0,5 arimidex eod.

Edit: försökte vara mer sammanhängande men misslyckades.
Senast redigerad av redrevolution 2025-05-15 kl. 21:26.
Citera
2025-05-15, 21:45
Moderator
Kraftkarls avatar
Långvarigt bruk av AAS kan påverka hjärtat negativt, viket kan ses på ökat Troponin T och förhöjt BNP-prov. Dock inte särskilt sannolikt om du enbart legat på 250mg testosteron och arimidex. Vill påpeka att det är en långvarig process där flera faktorer leder till detta - val utav preparat och dosrelaterat är även avgörande.
Citera
2025-05-15, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Långvarigt bruk av AAS kan påverka hjärtat negativt, viket kan ses på ökat Troponin T och förhöjt BNP-prov. Dock inte särskilt sannolikt om du enbart legat på 250mg testosteron och arimidex. Vill påpeka att det är en långvarig process där flera faktorer leder till detta - val utav preparat och dosrelaterat är även avgörande.

Tack för svar!

Har legat på längre än jag tänkt, ca 6 månader men det är ju i sammanhanget inte att betrakta som långvarigt. Har aldrig kört tidigare heller. Men om jag förstår dig rätt så borde inga saker som testa för synas nu? Dom lär ju inte kolla mina testovärden tänker jag? Alldeles för lång väntetid så hjärnspökena sätter igång…
Citera
2025-05-15, 22:06
Medlem
Nej dom kommer inte kolla något sånt
Citera
2025-05-15, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl

Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Nej dom kommer inte kolla något sånt

Tack för att ni svarar och inte talar om för mig vilken idiot jag är. Redan medveten om det
Citera
2025-05-15, 23:30
Medlem
Det slog mig nu att det är möjligt att teson gett dig lite högt blodvärde vilket dom nog ser. Men är väldigt individuellt vad som händer med det värdet av din låga dos.
Citera
2025-05-16, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redrevolution
Tja,
Sitter och nojjar en del över vad som testas på blodproven på akuten. Sitter just nu och väntar på att ta nytt blodprov då det första var inkonklusivt. provet testar om det finns akuta hjärtskador.

Bakgrunden är att jag har en jäkla massa extraslag på hjärtat som eskalerat en aning, samt att jag (tydligen) hade hög sänka och någon infektion i kroppen.

Min fråga således; behöver jag vara orolig för att något syns? Ligger på 250 test e4d plus ~0,5 arimidex eod.

Edit: försökte vara mer sammanhängande men misslyckades.

Nej jag tror inte det. Dom utreder mest skador på ditt hjärta, och akuta orsaker. Hjärtinfarkt m.m. Men det är nog inte troligt något även om det kan vara infektionsrelaterat

Men försök nu tänk på att din kropp kanske slits av det du gör. Extraslagen kommer av någon anledning ibland är det dock bara rytmrubbningar som ofta kan orsakas av huruvida vi mår och vad vi gör. (stress/belastning) m.m.

Sorry för pekpinnen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in