Citat:
Ursprungligen postat av
Rommelolo
Okej, inte en passat alltså? Jag förstod det som att generation 8 och framåt är bra och pålitliga?
En E-klass är ju så klart bra, men för den budgeten känns det som att jag får en äldre modell och med fler mil så det är ju så klart saker som går sönder på en sån också.
Samma med V70, om man ska ha D3 eller D4 så verkar efterfrågan vara så pass hög att priset går upp rejält.
vad jag vet är mercedes dyra att äga.
har haft tre MB och nu har jag en 320 aut herrgård och allt är dyrt med den, men det går på firman så det skiter jag i..
jag har letat efter en ny andra-bil att ha privat när vi åker på skogsvägar och är ute med hunden/plockar svamp etc.
Googlade på chatgpt med mina krav som var hög frigång, 4wd, billig i drift, pålitlig, inga större fel och mellan 150-200k.
Fick svar på Toyota Rav4 och Subaru. men med en massa tillägg som t ex vilken växellåda det skall vara på subarun - inte cvt - ,om man skall ha hybrid på Toyotan eller diesel mm.
--------
Jag kommer att köpa en av dessa förmodligen, men kommer att kolla ordentligt med chatgpt först som EN informationskälla. man får ju där tips om andra informationskällor.
Vad enskilda personer säger spelar ju ingen större roll om de inte kan understryka sina påståenden med ngn slags trovärdighet.