2025-05-15, 17:18
Medlem
BananaYoos avatar
Finns det verkligen ingen trd p Flashback om detta underbara spel?

Bloons TD 6 slpptes 2018 och har 4,8/5 i betyg frn 323K recensioner. Det kostar 89 kronor p android och gr att spela p dom flesta plattformar. Det r ett tower defense-spel som kan verka luddigt och frvirrande vid frsta anblick men som r vldigt frsteligt om man ger det en chans, svida man uppskattar tower defense.

Finns det ngon som spelar Bloons TD 6? Vilket mode diggar ni mest?

Sitter ni och ruvar i ngon bra klan, eller kanske jagar badges i typ Boss Events som en annan? Sjlv jagar jag mest top 50-medaljer och har lyckats roffa t mig 60 stycken hittills. Omtvistad territorium r jag inte lika vass p, men r i en klan som brukar n top 100 varannan gng i snitt. Eventet Tvling faller mig inte heller i smaken.
Citera
2025-05-15, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananaYoo
Finns det verkligen ingen trd p Flashback om detta underbara spel?

Bloons TD 6 slpptes 2018 och har 4,8/5 i betyg frn 323K recensioner. Det kostar 89 kronor p android och gr att spela p dom flesta plattformar. Det r ett tower defense-spel som kan verka luddigt och frvirrande vid frsta anblick men som r vldigt frsteligt om man ger det en chans, svida man uppskattar tower defense.

Finns det ngon som spelar Bloons TD 6? Vilket mode diggar ni mest?

Sitter ni och ruvar i ngon bra klan, eller kanske jagar badges i typ Boss Events som en annan? Sjlv jagar jag mest top 50-medaljer och har lyckats roffa t mig 60 stycken hittills. Omtvistad territorium r jag inte lika vass p, men r i en klan som brukar n top 100 varannan gng i snitt. Eventet Tvling faller mig inte heller i smaken.

Olagligt kul spel. Har i dagslget lagt ver 300 timmar och det har varit ren njutning varje sekund.
Citera
2025-05-15, 17:57
Medlem
BananaYoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0rdYpsilon
Olagligt kul spel. Har i dagslget lagt ver 300 timmar och det har varit ren njutning varje sekund.
Instmmer helt, letade efter ett tower defense fr tv r sedan och typ allt och alla rekommenderade detta spel, men det sg s mrkligt och frvirrande ut s jag avvaktade rtt lnge. Absolut det bsta mobilspelet jag spelat. Jag r p dag 667 enligt "daglig belning"-kistan och paragonlevel 72. Spelar vldigt mycket bossar s det r en av anledningarna till den hga leveln. Har nstan alltid igng Bloons nr jag tittar p film och sdant.

Vad fredrar du mest, det vanliga spelmodet eller events och sdant som en annan?

Betyget 4,8/5 p ett betalspel av 323K anvndare sger allt.. olagligt kul.
Senast redigerad av BananaYoo 2025-05-15 kl. 18:08.
Citera
2025-05-15, 17:58
Medlem
Citat:
Instmmer helt, letade efter ett tower defense fr tv r sedan och typ allt och alla rekommenderade detta spel, men det sg s mrkligt och frvirrande ut sp kag avvaktade rtt lnge. Absolut det bsta mobilspelet jag spelat. Jag r p dag 667 enligt "daglig belning" - kistan och paragonlevel 72. Spelar vldigt mycket bossar s det r en av anledningarna till den hga leveln. Har nstan alltid igng Bloons nr jag tittar p film och sdant.

Vad fredrar du mest, det vanliga spelmodet eller events och sdant som en annan?

Vanliga modet, jagar medaljer p alla banor. Bossarna r ocks roliga.
Citera
2025-05-15, 18:02
Medlem
BananaYoos avatar
Citat:
Vanliga modet, jagar medaljer p alla banor. Bossarna r ocks roliga.
Okej, Chimpanser tycker jag r riktigt svrt eftersom det krver perfektion p en helt annan niv n de andra eftersom det inte gr att "fuska" med effekter och insta-apor.
Citera
2025-05-15, 18:19
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
BTD 6 har jag 2512 dagar i fljd (och 155 maxlevel), det r nstan 7 r
BTD 5 har jag 3205 dagar i fljd, det blir nstan 9 r som man inte missat en enda dag
Citera
2025-05-15, 18:27
Medlem
BananaYoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.von.Svensson
BTD 6 har jag 2512 dagar i fljd (och 155 maxlevel), det r nstan 7 r
BTD 5 har jag 3205 dagar i fljd, det blir nstan 9 r som man inte missat en enda dag
Wtf! En tvttkta OG allts, kul! En dum frga skulle vl vara ifall du uppskattar spelet eller inte? r det paragonlevel 155 vi snackar om hr eller? r du en toppspelare i ngot mode eller r du mer utav en hippiespelare?
Citera
2025-05-15, 20:16
Medlem
BananaYoos avatar
Ifall ngon som tycker om spelet skulle vilja g fr att n lite hgre upp p leaderboarden i bossar s kan ni adda mig, Jan Banan, jag brukar n top 50 med randoms med lite finurliga tricks i 95% av fallen. Jag tryckte upp 15 randoms till top 100 i duo senast. I singel brukar jag ligga runt top 400 i snitt med tanke p att de flesta anvnder youtube till hjlp, i multiplayer nstan alltid runt top 35 i snitt, bde i vanligt och elite.
Eller att jag kan hjlpa till en beast som siktar p en topp 3-medalj genom att agera beta eller f instruktioner, fr jag r ingen topp 3-spelare sjlv.. men hjlper grna till.
Senast redigerad av BananaYoo 2025-05-15 kl. 20:58.
Citera
2025-05-15, 22:37
Medlem
Citat:
Okej, Chimpanser tycker jag r riktigt svrt eftersom det krver perfektion p en helt annan niv n de andra eftersom det inte gr att "fuska" med effekter och insta-apor.

Har i dagslget ftt medalj "chimpanser" (Chimps som det heter p engelska) med s.k. "black border" (genomfrt hela banan utan att avsluta och spara) p alla beginner- och intermediate-banor. Hller p med advanced just nu.
Citera
2025-05-15, 22:46
Medlem
BananaYoos avatar
Citat:
Har i dagslget ftt medalj "chimpanser" (Chimps som det heter p engelska) med s.k. "black border" (genomfrt hela banan utan att avsluta och spara) p alla beginner- och intermediate-banor. Hller p med advanced just nu.
Okej, jag kr p svenska s det lter lite fjantigt mnga av namnen i Bloons. Jag har bara klarat tv banor p advanced - "Ytterligare en tegelsten" och "Utanfr kusten". Blir s frustrerad nr jag inte i ren panik kan slnga in en insta-apa och youtube-hjlp vill jag grna undvika s gnar inte s mycket tid alls t chimpans lngre.
Citera
2025-05-16, 13:20
Medlem
Citat:
Okej, jag kr p svenska s det lter lite fjantigt mnga av namnen i Bloons. Jag har bara klarat tv banor p advanced - "Ytterligare en tegelsten" och "Utanfr kusten". Blir s frustrerad nr jag inte i ren panik kan slnga in en insta-apa och youtube-hjlp vill jag grna undvika s gnar inte s mycket tid alls t chimpans lngre.

Ibland fr man ta till lite extremare taktiker, men i mnga fall fungerar liknande strategier p i stort sett alla banor. Spirit of the forest i kombination med carpet of spikes eller comanche commander r en hrlig duo som klarar av det mesta, med lite hjlp frn monkey village och alchemist givetvis.
Citera
2025-05-17, 23:20
Medlem
BananaYoos avatar
Som sagt, ifall ngon vill ha en 50-medalj i Elite s r det bara att hojta till, alltid roligt med svennebananer. Top 3 r svrt, men har redan dragit upp tre randoms till top 6:
1. Weiss 3:06:70
Groudonx
2. Mezmo 6:00:78
Pansuchy
3. Jan Banan 6:33:66
Dome8291
4. AngelOfDiamond 6:42:25
Annie
5. (Jan Banan) 7:12:20
Albert1984x
6. (Jan Banan) 7:29:78
Prosecute