Citat:
Ursprungligen postat av
Timothy.McVeigh
Anvnd inte AI som klla d skiten regelbundet gr fel.
En gng hrde jag ett rykte om en fysisk mnniska som gjorde ett fel ngon gng, ngonstans. S kanske man inte kan utesluta det fr mnniskor heller?
Frn JBP's poddar har jag fr vrigt frsttt det som att mer och mer tyder p att all perception av ett objekt, till exempel ett sandkorn eller begreppet Palestina, med ndvndighet kommer med en vrdebedmning. Oavsett om det r en mnniska eller AI som str fr upplevelsen. Samt att vrdebedmningen sker genom linsen av en berttelse.
Samma youtube-konto har fr vrigt ven en AI-debatt med AI-domare som ger Judarna den starkare rtten till omrdet:
https://youtu.be/9fnVxIEftis?si=7yzAoOdeQA3kzTk-
Citat:
Sedan fr du grna citera stycket dr Muhammad uppmanar till folkmord p judar,
ven om profetens Sunnah allts r bevisat phitt s har en stor majoritet av muslimerna trott p den i 1200 r och uttolkat Koranen ur den. Enligt den fanns tre Judiska stammar i Medina nr Muhammad anlnde. De tv frsta krde han ivg, varav den andra var han rasanade ver att en kompanjon hindrade honom frn att folkmrda (Banu Nadir? Som han senare folkmrdade i Khaybar om jag minns rtt?) Den tredje, Banu Qurayza, folkmrdade han dock rtt p torget i Medina.
En allmn uppmaning till folkmord p alla vrldens Judar finns dock i den knda Sahih-hadithen:
"The Hour will not be established until you fight with the Jews, and the stone behind which a Jew will be hiding will say. "O Muslim! There is a Jew hiding behind me, so kill him."
r ett krav fr att Isa (Islams fullstndigt historielsa variant p Jesus) ska tervnda och "bryta korset, dda grisarna och upphva Jizyan (dvs konvertera eller d ska d glla ven vrldens kristna)".
Om du vill ha ngot frn Koranen s ven om det inte r det grvsta s r denna vers frn kapitlet Surah Al-Jumu'ah (62), vilket r namnet p fredagsbnen och standard att recitera en gng i veckan i vrldens mosker:
Say, ˹O Prophet,˺ O Jews! If you claim to be Allahs chosen ˹people˺ out of all humanity, then wish for death, if what you say is true.
Citat:
Mig veterligen har aldrig ett enda muslimskt land sysslat med att utrota sin judiska befolkning, dremot har tyskland nstan lyckats med det och Hitler var verkligen ingen muslim.
Ok, som jag frsttt det var Judarna en gng i tiden vl utspridda och representerade i MENA. Kan du lnka ngot om MENA's lyckliga och frodande Jude-diaspora av idag? (Jmfr d Israels muslimska befolkning)