Citat:
Ursprungligen postat av
EttTillKonto2
Det är den som kommer med ett påstående som ska belägga det. Du får alltså vara så snäll och belägga påståendet att Palestina kommer från Filistéen med en seriös källa.
Jag har belagt påståendet med inte mindre än tre olika källor. Den akademiska tungviktaren
Encyklopedia Britannica är en av dem.
Du har också kommit med ett påstående. Som helt saknar trovärdighet så länge du inte belägger det med en trovärdig källa.
Varför skulle
du vara mer trovärdig än Encyklopedia Britannica? Eller ens Wikipedia för den delen?
Vi har båda kommit med varsitt påstående angående namnet Palestinas ursprung. Mitt påstående är belagt med tre olika källor.
Ditt påstående är inte belagt med
en enda källa, och jag kan inte hitta någon på nätet hur mycket jag än googlar.
Förutom på
decolonizepalestine.com och
everydayorientalism.wordpress.com, som
knappast kan ses som trovärdiga källor.
Citat:
Ursprungligen postat av
EttTillKonto2
Nej.
Den åsikten är du tämligen ensam om. Encyklopedia Britannica anses vara ett av världens främsta uppslagsverk.
Akademiker över hela världen använder EB. Du gör dig själv till åtlöje.
Since the 3rd edition, the Britannica has enjoyed a popular and critical reputation for general excellence
The Encyclopedia Britannica contains carefully edited articles on all major topics. It fits the ideal purpose of a reference work as a place to get started, or to refer back to as you read and write.
The articles in Britannica are written by expert authors who are both identifiable and credible.
Citat:
Ursprungligen postat av
EttTillKonto2
Filistéernas ursprung är okänt. En av teorierna är att de hade grekiskt ursprung. Detta därför att man hittat mer grekiskt keramik i filistéernas bosättningar än i andra delar av Palestina. Men detta kan likaväl förklaras med att filistéerna hade det bättre ställt än folket som bodde i inlandet. Grekiskt keramik var nämligen extremt åtråvärt i hela östra medelhavsområdet.
Jag vet att det är den ledande teorin. Det var därför som jag skrev
"det mesta pekar på" i inlägget som du citerat. Smartskaft.
Nu är det hög tid för dig att presentera källor för dina befängda påståenden!
Annars får vi lämna diskussionen därhän.