Citat:
Ursprungligen postat av
jacketpacket
Sist när jag slutade med cymbalta tog det 4-5 mån så var jag tyvärr så nere igen att jag var tvungen att börja igen.
Utsättningen i sig var förvånansvärt lätt. Men tyvärr var jag ju tvungen att börja igen då efter 5-6 mån.
Har kört på i typ 2 år till nu och varit helt symptomfri sedan jag gick på igen. Ska faktiskt testa att gå av igen, så hittar du något som funkar för dig att inte långsiktigt falla tillbaka får du gärna uppdatera här.
Tack intressant! Precis detta var min farhåga. Tvärtemot vissa så ser jag inget problem med att äta ett piller om det positiva överväger det negativa. Det har ju skrivits en hel del om att placebo eller lite motion ska ha minst lika positiv effekt på lätta depressionen som SSRI. Bra med motvikt och skepsis mot läkemedelslobbyn, helt klart, men jag tycker mig uppleva effekterna av 10 mg Escitalopram, dels att det kapar topparna på de små glädjevågor man man brukar få och dels att jag aldrig sjunker till botten vid tuffare motgångar. Och det jag upplever nu, fick igår rejäl slant på försäkringen för ärr från olycka och kunde inte vara mer opåverkad av detta, helt neutral bara.
Men jag ska testa ett tag till utan och självklart meddela i tråden oavsett utgång.
Jacket, jag antar att insättningen var lika dryg som vanligt eller gick det snabbare /smidigare med insättning?
Min psykiater nämnde Voxra, kanske ska testa den istället.