2025-05-18, 08:23
Medlem
citymormors avatar
Tycker ändå att denna historia är otroligt underhållande! Tänk nu på att alla ni har ett bättre liv än en landsförrädare som jobbade på UD och avlivade sig själv

Hur många fler bortskämda överklass-slynglar jobbar på UD och läcker hemligheter?
Citera
2025-05-18, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
En diplomatson tar väl inte kukbilder på sig själv och skickar iväg dem via internet utan att tänka på konsekvenserna? Oavsett vilken karriär han sen än hade tänkt sig för resten av sitt liv var de inte representativa bilder på honom.

Dessutom var de inte bilder på hans kön under pubertetsåren, så lite har han väl lärt sig att tänks själv också oavsett om hans föräldrar sen har totalt misslyckats med hans uppfostran?

Varför inte på samma gång skicka en bild där han snortar en lina? Det beteendet är också helt vanligt i vissa kretsar..

Hur skulle den här människan kunna ge trovärdiga råd till någon angående rikets säkerhet när det finns så stora brister i hans eget säkerhetstänk? 😮

Han är ju man? Få kvinnor hade gjort det men säkert en hel del män. De har heller inget säkerhetstänk på samma sätt i allmänhet skulle jag säga.
Citera
2025-05-18, 08:44
Medlem
Citat:
Nope. Kukbilderna är inte allmänt accepterade i det du kallar för ”gaykulturen” utan endast i den snäva tårtbiten som gapar högst och anser sig representera resten av gänget - utan andras samtycke.

Måns Zelmerlöw och hans kokainister till kompisar är inte heller en representativ grupp för värderingarna i samhället trots att ”alla” enligt Zelmerlöw använder kokain nuförtiden.

Bara för att man umgås i vissa kretsar där ett onormalt beteende anses vara normalt betyder inte att resten av samhället håller med.
Exakt så. Min mamma umgås med många homosexuella och de talar inte väl om denna gapande tårtbit.
Citera
2025-05-18, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Tycker ändå att denna historia är otroligt underhållande! Tänk nu på att alla ni har ett bättre liv än en landsförrädare som jobbade på UD och avlivade sig själv

Hur många fler bortskämda överklass-slynglar jobbar på UD och läcker hemligheter?

Men varför tror ni att han begått självmord? Ingen vet väl det? Och ni fattar väl att det fanns anledningar för många att tysta honom? Han kanske satt på mycket mer än det där. Varför är ni så naiva?
Senast redigerad av Grantoppen2 2025-05-18 kl. 08:51.
Citera
2025-05-18, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Han är ju man? Få kvinnor hade gjort det men säkert en hel del män. De har heller inget säkerhetstänk på samma sätt i allmänhet skulle jag säga.

Män kan ju köra bilar och andra fordon i en hastighet som innebär risker. De kan åka skidor nedför branta backar och hoppa fallskärm. Eller bestiga berg - för att visa sin manlighet.

Men att fota sitt kön och skicka till random mottagare för att imponera på denne / det beteendet tillhör endast en viss snäv del av männen. Andra finner det inte attraktivt.

Jag kan inte heller föreställa mig Ursula von der Leyen fotandes din fitta i syftet att skicka bilden till någon kvinna/man hon är intresserad av..
Citera
2025-05-18, 09:04
Medlem
Citat:
Män kan ju köra bilar och andra fordon i en hastighet som innebär risker. De kan åka skidor nedför branta backar och hoppa fallskärm. Eller bestiga berg - för att visa sin manlighet.

Men att fota sitt kön och skicka till random mottagare för att imponera på denne / det beteendet tillhör endast en viss snäv del av männen. Andra finner det inte attraktivt.

Jag kan inte heller föreställa mig Ursula von der Leyen fotandes din fitta i syftet att skicka bilden till någon kvinna/man hon är intresserad av..

Men män är mer risktagande i allmänhet och därför passar kvinnor bättre för sådana roller.
Citera
2025-05-18, 09:12
Medlem
Citat:
Men män är mer risktagande i allmänhet och därför passar kvinnor bättre för sådana roller.

Jag vill inte generalisera så grovt att jag skulle ifrågasätta kompetensen på våra andra diplomater pga ett rötägg. Oavsett kön.

Man ska inte väljas till en position pga ens kön utan pga ens kompetens. Inte pga vilken familj man kommer ifrån och hur mycket pengar ens föräldrar har. För DET är ju ingen garanti för ngt.

Vår kung som hade fin och rik familj gjorde bort sig offentligt. Ingen uppfostran där värt namnet.

Kamratuppfostran är inte lösningen när föräldrauppfostran brister. Det vet alla ungar som har gått på internat. En jämnårig kamrat är inte mogen nog att uppfostra sina studiekamrater även om att vissa föräldrar hoppas och tror det för att slippa själva anstränga sig.
Citera
2025-05-18, 09:15
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
En diplomatson tar väl inte kukbilder på sig själv och skickar iväg dem via internet utan att tänka på konsekvenserna? Oavsett vilken karriär han sen än hade tänkt sig för resten av sitt liv var de inte representativa bilder på honom.

Dessutom var de inte bilder på hans kön under pubertetsåren, så lite har han väl lärt sig att tänks själv också oavsett om hans föräldrar sen har totalt misslyckats med hans uppfostran?

Varför inte på samma gång skicka en bild där han snortar en lina? Det beteendet är också helt vanligt i vissa kretsar..

Hur skulle den här människan kunna ge trovärdiga råd till någon angående rikets säkerhet när det finns så stora brister i hans eget säkerhetstänk? 😮
Du har helt rätt om man som jag tror, att det var betydligt mer avancerade grejer än en dickpic. En liten fågel viskade igår om ett specifikt kink.

Har personligen inga problem med att människor lever ut sexuella fantasier, men det funkar inte att skylta med det på dejtingappar om man är involverad i nationell säkerhet.

Så ja, nu håller jag med dig.
Citera
2025-05-18, 09:21
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Men varför tror ni att han begått självmord? Ingen vet väl det? Och ni fattar väl att det fanns anledningar för många att tysta honom? Han kanske satt på mycket mer än det där. Varför är ni så naiva?

Klart han tog livet av sig! Hela identiteten är skapad kring att vara viktig och arbeta på UD, hänga med överklass..Nu väntade fängelse och skam. Skam för hela familjen som säkerligen har ett fint efternamn.
Citera
2025-05-18, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Du har helt rätt om man som jag tror, att det var betydligt mer avancerade grejer än en dickpic. En liten fågel viskade igår om ett specifikt kink.

Har personligen inga problem med att människor lever ut sexuella fantasier, men det funkar inte att skylta med det på dejtingappar om man är involverad i nationell säkerhet.

Så ja, nu håller jag med dig.

Först visade han sitt dåliga omdöme i och med fotograferingen. För även om han hade endast fotat för eget bruk hade han redan tagit en risk när han använde sin mobil till detta.

Sen skickade han bilderna. Vet han inget om internet?

Och slutgiltigen ansökte han om ett jobb som han uppenbarligen inte är tillräckligt kvalificerad för.

Tre fel hör inte ett rätt.
Citera
2025-05-18, 09:43
Medlem
Citat:
Klart han tog livet av sig! Hela identiteten är skapad kring att vara viktig och arbeta på UD, hänga med överklass..Nu väntade fängelse och skam. Skam för hela familjen som säkerligen har ett fint efternamn.

Vad var fint med det efternamnet? Vanligare kan det knappast bli.. eller Johansson kanske 🤔

Visserligen är Norrland fint, men inte särskilt exklusivt. Tvärtom skulle många ha hyllat honom som hjälte därborta.

Man har fullständigt tröttnat på huvudstadsbögarnas dekadenta livsstil och en visselblåsare av rang skulle ha tagits emot med öppen famn under dessa tider som Kristersson beskriver som ”inte riktigt krig - men ändå”..

Han skulle säkert ha klarat sig med böter.

Han skulle ha kunnat motivera sin gärning med rikets säkerhet i åtanke. Han som patriot tänkte på landets bästa. Ingen lyssnade. Han kände sig tvungen att vidta drastiska åtgärder så att Sverige slapp pinsamheter i framtiden.

Nu vet ju alla vilken idiot Thyberg är. Spelar ingen roll hur många språk han behärskar eller hur fin hans familj var. Nu är han själv en buskis och snuskhummer.

Mission completed.
Citera
2025-05-18, 10:14
Medlem
Citat:

Självmord känns inte ens logiskt!
Han var inte frihetsberövad längre..Han kunde rentvå sig offentligt och verkade även beredd för att få rätt, stämma för felaktigt ingripande. Han hade ekonomiskt och juridiskt incitament att leva vidare t.ex. få skadestånd. Han hade ju även påbörjat rättslig process mot polisen. Det tyder INTE på hopplöshet utan på stridbarhet. Jag får inte ihop det!

Min hypotes….
Han hade information som var farlig för andra! Men kanske inte främmande makt utan svensk intern säkerhet eller UD.

”Självmord” blev som täckmantel för något mer tex för att tysta honom innan han pratar.

Det mest logiska ..
En svensk aktör inom säkerhetsapparaten!

Inget talar för att han var i “desperationens sista skede” tvärtom, han verkade vilja ta strid! Dagen efter var han död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in