Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-17, 23:54
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Gängledare är av skitvirke.

Jag tänker mig att de som skickas som diplomater inte får vara för ömhudade.
Herregud, det är väl meningen att de ska hålla huvudet kallt i en kris i ett land som är mycket brutalare än vårt.

Men jag håller med dig om att han förmodligen chockades av att svenska polisen var så brutal.
Men inte så chockad att han begick självmord.

Nej, gripandet var aldrig motivet till självmord utan gripandet var det triggade faktorn. Hans självmord var mera åt att han fick inga nya uppdrag plus denna Säpo fälla han gick i med att ha haft tillgång till hemlig stämplade information om nästa nsr.

Han levde gör yrket och var därmed körd
Citera
2025-05-17, 23:55
Medlem
Kan någon förklara vad JB dött av? Varför skriver ni hela tiden som om det vore självmord? Vad talar för det? Han är inblandad i detta som i sig är extremt konstigt och fullt av oklarheter osv.
Citera
2025-05-18, 00:03
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Kan någon förklara vad JB dött av? Varför skriver ni hela tiden som om det vore självmord? Vad talar för det? Han är inblandad i detta som i sig är extremt konstigt och fullt av oklarheter osv.
"Vad talar för det?"
https://www.youtube.com/watch?v=UeabiyR9-Ek
Citera
2025-05-18, 00:04
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Men snälla, varför tror alla att han tagit livet av sig?
Därför vi är förnuftiga människor och inga foliehattar.
Citera
2025-05-18, 00:20
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Egentligen tog Säpo livet ifrån honom när de satte upp fällan han gick i och när det gick upp för honom så tog han livet av sig.
Citera
2025-05-18, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Han dog igår om jag fattat rätt? Han var inblandad i detta otroligt känsliga (tror det finns mycket vi inte vet). Måste ju funnits många som ansåg att han var en risk på olika sätt. Det förvånar mig verkligen att ingen ens reflekterat över detta. Vad är det som gör att du tror att detta handlar om självmord? Det är väl inte ens utrett ännu.
Citera
2025-05-18, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Thyberg hade väl inte siktet inställt på att bli nationell säkerhetsrådgivare vid tidpunkten för bilderna. Klantigt av honom att inte berätta om bilderna innan han accepterade tjänsten. Prekärt men knappast föremål för utpressning.

En diplomatson tar väl inte kukbilder på sig själv och skickar iväg dem via internet utan att tänka på konsekvenserna? Oavsett vilken karriär han sen än hade tänkt sig för resten av sitt liv var de inte representativa bilder på honom.

Dessutom var de inte bilder på hans kön under pubertetsåren, så lite har han väl lärt sig att tänks själv också oavsett om hans föräldrar sen har totalt misslyckats med hans uppfostran?

Varför inte på samma gång skicka en bild där han snortar en lina? Det beteendet är också helt vanligt i vissa kretsar..

Hur skulle den här människan kunna ge trovärdiga råd till någon angående rikets säkerhet när det finns så stora brister i hans eget säkerhetstänk? 😮
Citera
2025-05-18, 01:02
Avstängd
dansquelcass avatar
Hans karriär var hans liv. Sedan arbetade han i Japan och omfamnade deras kultur och när de misslyckas med sitt jobb tenderar de att ta livet av sig.
Sedan håller jag med dig om att han ville stoppa Thyberg från uppdraget men där regeringen med stöd av Säpo gick hårt mot honom efteråt.

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fortfarande otroligt svagt.

Det finns idrottare som ägnar hela sitt liv åt att träna - och som sen skadas så svårt att deras karriärer är slut på en sekund. Med hälsan kan det också vara si och så med.

Diplomaten var mitt i livet och kry. Det finns andra saker han skulle ha kunnat göra om uppdragen sinade.

Jag tycker ändå att det var bra gjort av honom att rädda Sveriges säkerhet från fjolleriet
Senast redigerad av dansquelcas 2025-05-18 kl. 01:07.
Citera
2025-05-18, 01:22
Avstängd
dansquelcass avatar
Relationen han hade med japanen har förmodligen också en koppling till hans självmord att hans pojkvän trodde på saker om honom som inte stämde efter gripandet. Skammen som kom över honom var för mycket att leva med. I efterhand borde han ha bokat ett sista minuten och åkt till Japan för att börja om och aldrig komma tillbaka till Ulf Kristerssons Sverige som ligger på intensivvård eftersom alla samhällsfunktioner brister och kriget närmar sig.

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Där ser man återigen att invandrare ska integreras - inte assimileras i det nya landets kultur och sedvänjor.

För även den nya kulturen kan innehålla tokigheter som man inte ska anamma som sina egna.

Han skulle ha kunnat skriva böcker och arbeta även ideellt.

Ens arbete - lika lite som ens partner - ska aldrig vara ”hela ens liv”.
Citera
2025-05-18, 01:27
Avstängd
dansquelcass avatar
Ki¥omitsu B€rgström heter Joachims make.
Citera
2025-05-18, 01:32
Avstängd
dansquelcass avatar
Det skulle vara intressant om grannarna kunde ge en beskrivning av händelserna den kvällen då civilklädda poliser i masker bröt upp ytterdörren och grep honom och gick ut med honom till bilen. Det lär ha filmats på mobiltelefon av någon.
Citera
2025-05-18, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Intressant teori. Jag är böjd att hålla med om detta.

Notera det fetade, bögeri är normaliserat.

Ja, makten och media har jobbat hårt för att normalisera det, men oavsett hur lagligt eller "normalt" det är så är det problematiskt om sexbilder kommer ut. Det hade varit problematiskt även för en heterosexuell politiker om det kom ut massa sexbilder på och med personen. Även om gränslösa beteenden idag är lagliga så uppfattas de ändå kanske som pinsamma av allmänheten och visar på ett dåligt omdöme.

Personer med dåligt omdöme och gränslöst beteende bör givetvis inte tillåtas inneha några viktiga och ansvarsfulla beslutsfattande positioner i ett någorlunda seriöst och fungerande samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in