Hgt i tak d du kan kra sngen p loft?
Om inte s ser det tyvrr ut som att du helt enkelt fr tillbringa framtiden i ngot smalare om du nu inte bara vill ha en sng i hela det stora rummet.
Det r ju en perfekt liten studentlya. Skippa din stora sng, och skaffa en enkelsng som du har stora kuddar till som blir till soffa om du har besk. Det blir enkelt med stdningen att ha det s litet.
Om lgenhetsdrren r 90 cm, s har du plats fr 180 cm bred sng p flera platser i rummet (garderoberna kan du kanske flytta p, och d nnu fler mjligheter). Vad r problemet egentligen?
En riktig lyxvning tycks det mig vara. Min frsta lgenhet var betydligt mindre: saknade kk med sittplats, var bara en liten kokvr p kanske tv m2 utan stor kyl/frys, bara en liten Electroluxkyl av en tidig rgng (som jag fick fixa dit sjlv). Ingen dusch i lgenheten: fanns i kllaren. Bara en garderob.
Mblerade med en 120-sng, tv ftljer, stereobnk och lite annat. Ingen tvttstuga, fick ka till mamma och tvtta. Men det funkade nd i sju r tills jag fick en dubbelt s stor lgenhet i samband med att mitt gamla hus skulle byggas om och upprustas.
Ingen fransk balkong eller balkong verhuvudtaget.
Men nd: Hrliga tider!
Om nd byta ut sngen s titta samtidigt p compact living exempel dr snglsningar av olika slag frs fram. Man kan leta efter lsningar dr sngen gms undan under dagen och efter lsningar dr man utnyttjar utrymmet uppt s att det kan kombineras med skrivbord eller frvaringsutrymmen.
I mnga fall r en klassisk sng otroligt utrymmeskrvande ven i strre bostder.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!