2025-05-11, 12:59
Medlem
Det är babbarna som startar alla dessa skitföretag med det enda syftet att luta till sig pengar från samhället. Politikerna och samhället är alltför naivt och undfallande och faller pladask från locktonerna från dessa aktörer och hamnar snabbt i deras garn. Sätt stopp för privatiseringen av vården och återställ den till hur det fungerade förr.
Citera
2025-05-11, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Nej det är inte så det blir med vården i privat sektor. Får fantastisk hjälp hos t ex Capio.

Däremot är det så här det går med babbar i vården. Och på bilprovningen, och på apoteken, tingsrätterna osv osv.

Jag pratar inte om kvaliteten du missförstår...

Du kan få bra o snabb hjälp men du vet inte allt i bakgrunden.
Citera
2025-05-11, 17:47
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Lurendrejeri på låg nivå. Staten är lätt att lura när det gäller sjukvård.

Staten bedriver ingen offentlig sjukvård.
Citera
2025-05-11, 17:52
Medlem
nidhoogens avatar
Givetvis är det lurendrejerier och bedrägerier. Ingen Svensk väljer en icke-vit läkare om man inte tvunget måste, föreställ dig själv att du ska göra en hjärtoperation och den sista du ser innan du somnar in är Ibrahim från djupaste Kongo som på förortssvenska säger "hej då vi ses snart".

Då är det uppenbart att läkare som denna Ibrahim från djupaste Kongo gör sig mer lämpad där ingen behöver se han och kry.se bl a har gjort miljoner på att dessa bedragare skriver ut recept m.m på löpande band så deras provisionskvota uppfylls.
Citera
2025-05-11, 18:31
Medlem
AmpertBXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Givetvis är det lurendrejerier och bedrägerier. Ingen Svensk väljer en icke-vit läkare om man inte tvunget måste, föreställ dig själv att du ska göra en hjärtoperation och den sista du ser innan du somnar in är Ibrahim från djupaste Kongo som på förortssvenska säger "hej då vi ses snart".

Då är det uppenbart att läkare som denna Ibrahim från djupaste Kongo gör sig mer lämpad där ingen behöver se han och kry.se bl a har gjort miljoner på att dessa bedragare skriver ut recept m.m på löpande band så deras provisionskvota uppfylls.

Tyvärr är det så. Varför tror du att samtliga Husläkaremottagningar, Vårdcentraler, Kliniker, och andra mottagningar på sina hemsidor innan du tillåts logga in måste godkänna integritetskränkningsreglerna som är viktigare än själva inloggningen. Jo, för att låsa dig till regelverket om du skulle få för dig att klaga på någon, även om du har fog för detta. Du som svensk patient har alltid fel. Skulle du då vända dig till Patientnämnden och kanske behöva gå vidare till IVO så får du ett halt svävande svar att ärendet avslogs för det fanns ingen relevans i klagomålet. Man sa inte rakt ut varför, men det går ju att gissa. Detta gör att Socialstyrelsens statistiks sanna siffror visar att det är nästan inga klagomål på nyanlända accrediterade läkare mer än svenskfödda.Det sjukaste är att dom sanningarna får man inte upplysa om. I världens bästa demokrati. Suck.
Citera
2025-05-11, 19:49
Medlem
Marknadskrafterna fungerar inte som tänkt när det bekostas av skattepengar. Det har alla vetat länge men ingen vill göra något åt det. Det är precis som i skolan och järnvägen. Annorlunda problem men samma grundläggande orsak.
Citera
2025-05-11, 20:52
Medlem
Sverige har för högt skattetryck, då slösas det med skattemedel.
Citera
2025-05-11, 21:18
Medlem
Wyrdkins avatar
Kan vi inte bara lägga ner skattefinansierade privata aktörer. Herregud. Det blev inte mer vaaaalfriheeet, bara längre köer till 11414
Citera
2025-05-11, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...-000-fuskbesok

Vilka är det som äger kry och doktor.se? Det är medvetet fusk för att få in så mycket pengar som möjligt. Jag kommer aldrig använda mig av dessa företag för vård.

Vad vet ni om detta?

Förbjud alla privata vårdgivare. De äter upp våra resurser. Skattepengar som ska gå till vård och omsorg. De är inget annat än kriminella.
Citera
2025-05-11, 21:38
Medlem
fiftyforfiftys avatar
De som använder tjänsterna är ofta personer med stor oro -många gånger helt obefogad.
Förnyelse av läkemedel tror jag utgör en stor del av besöken. Läste på X att varje förnyelse kostar skattebetalarna omkring 500 kronor.

Det behövs en översyn av dessa privata aktörer. Kanske placera en representant från regeringen i styrelsen - eller gå så långt som att tillsätta en översiktsman på varje enhet. Vi klarar oss inte utan dem, vården är idag beroende av privata vårdgivare.
Citera
2025-05-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmpertBX
Då är vi överens. Dom 2 år jag var listad hos Sofiahemmet som vanlig svenssons var det bara deras labb jag skickades till. Allt annat hänvisades jag till närmaste akuten och det blev då KS.

Min ögonläkare på Sofiahemmet hon är toppen, eftersom jag är stammiskund hos henne behöver jag ingen remiss utan jag skickar iväg ett meddelande i 1177 så bokar hon tid.
när började dom va ett sjukhus för kreti och pleti? Har för mig det va exklusivt för stockholms överklass, med bättre vård än landstinget för dom med cash
Citera
2025-05-11, 21:50
Medlem
Har använt doktor.se och varit mycket nöjd. 100kr och hjälp inom 15min gånger. Alla gånger har de också skrivit ut recept på det jag behövt. Men, det har också blivit fel. Fick antibitiotika utskrivet för en, vad de trodde var en inflammation i huden men det var bara ärr som revs upp när jag rakade mig. Detta fick jag veta när jag gick till en vårdcentral när besvären inte gick över på 4 månader.

Men överlag tror jag nätdoktorn förkortar kötiden för enklare besvär och avlastar vården enormt. Men vissa besvär kräver nog ett möte på plats..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in