2025-05-10, 17:08
Medlem
Upplyftens avatar
En mycket fri tolkning p Winston Churchills superhemliga Special Operations Executive (SOE) I stort sett en superhemlig sabotage och spionagegrupp helt oknt ven fr brittiska reguljra styrkor- och som i den hr filmen visar en verklig hndelse som gick helt enligt plan nstan helt utan drama i det verkliga livet. S kan vi inte ha det. Detta r Guy Ritchie och helt enligt recept frvandlar detta till en sansls Naziutrotande orgie utfrt av 5 st. heroiska sjmn . Jag tappade rkningen till slut nr var och en av dom knppte ca. 50 st var.

Tnk Inglourious Basterds mter The Magnificient Seven mter en litet stnk av Das Boot .

Underhllande, rolig och dramaturgin r typisk Ritchie "smart" och intensiv. Liten bonus : Den lilla fiskebten som vra hjltar seglar ner till Afrika med gr under svensk flagg ,tjoho.

Jag ger den 7 skottskadade nazikepsar av 10
Senast redigerad av Upplyften 2025-05-10 kl. 17:10.
Citera
2025-05-10, 18:01
Medlem
Hade du stavat titeln rtt och anvnt Skfunktionen s hade du hittat en del om filmen.
Citera
2025-05-10, 20:15
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
En mycket fri tolkning p Winston Churchills superhemliga Special Operations Executive (SOE) I stort sett en superhemlig sabotage och spionagegrupp helt oknt ven fr brittiska reguljra styrkor- och som i den hr filmen visar en verklig hndelse som gick helt enligt plan nstan helt utan drama i det verkliga livet. S kan vi inte ha det. Detta r Guy Ritchie och helt enligt recept frvandlar detta till en sansls Naziutrotande orgie utfrt av 5 st. heroiska sjmn . Jag tappade rkningen till slut nr var och en av dom knppte ca. 50 st var.

Tnk Inglourious Basterds mter The Magnificient Seven mter en litet stnk av Das Boot .

Underhllande, rolig och dramaturgin r typisk Ritchie "smart" och intensiv. Liten bonus : Den lilla fiskebten som vra hjltar seglar ner till Afrika med gr under svensk flagg ,tjoho.

Jag ger den 7 skottskadade nazikepsar av 10

Jag tyckte den var oerhrt trkig, kndes som den var gjord med vnsterhanden. Men glad att ngon gillade den och upplevelser r olika.

Fr mig r den dock bara 4/10, frmst fr att anslaget och budgeten r hg och man levererar s lite. Kommer aldrig se om den.

Frglmlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in