Citat:
Ursprungligen postat av
Upplyften
En mycket fri tolkning p Winston Churchills superhemliga Special Operations Executive (SOE) I stort sett en superhemlig sabotage och spionagegrupp helt oknt ven fr brittiska reguljra styrkor- och som i den hr filmen visar en verklig hndelse som gick helt enligt plan nstan helt utan drama i det verkliga livet. S kan vi inte ha det. Detta r Guy Ritchie och helt enligt recept frvandlar detta till en sansls Naziutrotande orgie utfrt av 5 st. heroiska sjmn . Jag tappade rkningen till slut nr var och en av dom knppte ca. 50 st var.
Tnk Inglourious Basterds mter The Magnificient Seven mter en litet stnk av Das Boot .
Underhllande, rolig och dramaturgin r typisk Ritchie "smart" och intensiv. Liten bonus : Den lilla fiskebten som vra hjltar seglar ner till Afrika med gr under svensk flagg ,tjoho.
Jag ger den 7 skottskadade nazikepsar av 10
Jag tyckte den var oerhrt trkig, kndes som den var gjord med vnsterhanden. Men glad att ngon gillade den och upplevelser r olika.
Fr mig r den dock bara 4/10, frmst fr att anslaget och budgeten r hg och man levererar s lite. Kommer aldrig se om den.
Frglmlig.