2025-05-10, 17:08
Medlem
Upplyftens avatar
En mycket fri tolkning på Winston Churchills superhemliga Special Operations Executive (SOE) I stort sett en superhemlig sabotage och spionagegrupp helt okänt även för brittiska reguljära styrkor- och som i den här filmen visar en verklig händelse som gick helt enligt plan nästan helt utan drama i det verkliga livet. Så kan vi inte ha det. Detta är Guy Ritchie och helt enligt recept förvandlar detta till en sanslös Naziutrotande orgie utfört av 5 st. heroiska sjömän . Jag tappade räkningen till slut när var och en av dom knäppte ca. 50 st var.

Tänk Inglourious Basterds möter The Magnificient Seven möter en litet stänk av Das Boot .

Underhållande, rolig och dramaturgin är typisk Ritchie "smart" och intensiv. Liten bonus : Den lilla fiskebåten som våra hjältar seglar ner till Afrika med går under svensk flagg ,tjoho.

Jag ger den 7 skottskadade nazikepsar av 10
Senast redigerad av Upplyften 2025-05-10 kl. 17:10.
Citera
2025-05-10, 18:01
Medlem
Hade du stavat titeln rätt och använt Sökfunktionen så hade du hittat en del om filmen.
Citera
2025-05-10, 20:15
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
En mycket fri tolkning på Winston Churchills superhemliga Special Operations Executive (SOE) I stort sett en superhemlig sabotage och spionagegrupp helt okänt även för brittiska reguljära styrkor- och som i den här filmen visar en verklig händelse som gick helt enligt plan nästan helt utan drama i det verkliga livet. Så kan vi inte ha det. Detta är Guy Ritchie och helt enligt recept förvandlar detta till en sanslös Naziutrotande orgie utfört av 5 st. heroiska sjömän . Jag tappade räkningen till slut när var och en av dom knäppte ca. 50 st var.

Tänk Inglourious Basterds möter The Magnificient Seven möter en litet stänk av Das Boot .

Underhållande, rolig och dramaturgin är typisk Ritchie "smart" och intensiv. Liten bonus : Den lilla fiskebåten som våra hjältar seglar ner till Afrika med går under svensk flagg ,tjoho.

Jag ger den 7 skottskadade nazikepsar av 10

Jag tyckte den var oerhört tråkig, kändes som den var gjord med vänsterhanden. Men glad att någon gillade den och upplevelser är olika.

För mig är den dock bara 4/10, främst för att anslaget och budgeten är hög och man levererar så lite. Kommer aldrig se om den.

Förglömlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in