Jag använder mig nästan uteslutande av smör till att steka i eller i bakning då jag tycker det är allra godast. I en sallad blir det ofta någon schysst olivolja. En liten klick kallpressad kokosolja i kaffet ibland också.
Solrosolja är ju visserligen billigt men är kanske inte så hälsosamt, någon som vet hur det ligger till med det? Vad finns det för andra bättre/sämre olja/fett du använder och vad spelar det för roll vilken det blir?
Jag använder mig nästan uteslutande av smör till att steka i eller i bakning då jag tycker det är allra godast. I en sallad blir det ofta någon schysst olivolja. En liten klick kallpressad kokosolja i kaffet ibland också.
Solrosolja är ju visserligen billigt men är kanske inte så hälsosamt, någon som vet hur det ligger till med det? Vad finns det för andra bättre/sämre olja/fett du använder och vad spelar det för roll vilken det blir?
Använder endast talg och evoo. Evoo klarar av höga temperaturer bättre än vegetabiliska oljor.
Smör eller fläsk/baconflott att steka i, olivolja till salladen och ibland på bröd.
Har även sesamolja och jordnötsolja till stekning/wook men det blir sällan jag använder.
Baconflott är underskattat att steka i, ger god smak till kyckling tex.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!