Citat:
Ursprungligen postat av
TheSamePerson
ja förresten, dina IKEA glas tillverkas inte längre i Bulgarien utan faktiskt i just Abu Dhabi.
Jaha? Och detta har vad med svensk kvalitet att göra? Svenska tomater smakar skit.. okej, ät du dina goda tomater odlade i bekämpningsmedel med uranium från ditt fina hemland och hoppas det smakar. Jag köper mina direkt från bonden och de är lika goda som de jag brukar odla på balkongen. Grekland är kända för att ha de bästa oliverna det betyder inte att jag skulle köpa en bil som var Made in Greece.
Jag förstår att det är jobbigt att komma från ett land vars största export är "de sötaste apelsinerna" och liknande, det måste verkligen vara skitjobbigt för dig. Hela konceptet med att "Made in X" betyder något och håller hög kvalitet är något du aldrig har fått ta del av och nu måste du lägga till det på din repertoar av tusen andra grejer du hittat som du hatar med svensken.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheSamePerson
Nej, tyskt och svenskt är inte nödvändigtvis bättre
Jo, det är precis vad det är och det finns hundratals produkter att nämna som styrker detta. Att du kan hitta en tysk färdigpanerad schnitzel i lågprissortimentet från LIDL som "inte är så god" förändrar inte detta faktum. Inte heller att du kan hitta billiga industriodlade tomater som inte är lika smaskiga som de din farmor har odlat i trädgården. Det är mina också. Köper jag ett paket alvedon i Sverige som det står 500mg paracetamol på så kan jag lita på att det är just 500mg paracetamol i produkten. Köper jag en förpackning i Egypten får jag vara glad om det ens är paracetamol i produkten och om så är fallet så kan det vara 200mg istället för 500mg för någon skulle tjäna lite deg på tunnan med paracetamol de importerat från kina eftersom de inte har någon egen produktion. Det mutas, det lallas, det finns inga kontrollerande myndigheter och om någon dör pga feldosering så finns det heller ingen som kan hållas till ansvar, en nöjd kund är ingenting man prioriterar heller det är bara att stoppa pengarna i fickan som gäller. Du kan komma som turist till Sverige och på sin höjd få en saltad krognota ifrån någon turistfälla i innerstan medans i Egypten som du nämnde hade de blåst byxorna av dig på varenda jävla grej och tjänst du köpt där nere som västerlänning.
Deras "Alvedon" går att lita på lika mycket som att mattan du köpt av alibaba är antik och 100 år gammal.