2025-05-10, 14:22
Medlem
Giant Squids avatar
Om man aldrig har hållt på att spela tv spel annat än Commodore 64 spel, samt en veva med det första GTA på Xbox av en tillfällighet

Vad behövs för att man billigast ska kunna rigga upp något inför GTA VI?

Vilken konsol, finns det begagnat?

Köper man eller hyr man eller prenumererar, hur funkar det?

Som gamling undrar man vad som är det effektivaste billigaste sättet att förbereda sig, om man inte vill punga ut med top bucks på en gång.

Vad är prisvärdast?
Man måste väl kunna sälja allt begagnat ivärsta fall.

Finns det några tips.
Citera
2025-05-10, 14:24
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Det är ett PS5 du ska köpa.
Citera
2025-05-10, 15:42
Avstängd
engammalfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
GTA VI ser ut som skit så det kan du nog skippa.

Det är ett spel för efterblivna.
Nja det krävs ju att man kan trafikregler då de mesta spelmomenten är bilburna.
Vad behållningen är dock eller varför det skulle vara bättre än Kane & Lynch vet jag inte.
Jag har inte körkort & är inte trendkänslig plus är fattig så jag slipper spela det i alla fall.
Citera
2025-05-10, 15:46
Medlem
PS5 och Xbox Series X kommer vara väldigt lika - kanske något bättre grafik på Xbox Series X.

På Xbox Series X har du dessutom fördelen med Gamepass - köp en Xbox Series X och skaffa Gamepass (månadsabonnemang) så har du massa spel gratis.
Citera
2025-05-10, 15:55
Avstängd
Ingen brådska, det dröjer ett år till innan det släpps.
Citera
2025-05-10, 16:09
Tid och en PS5'a som det ser ut idag.

Men var beredd på att dom kan släppa en enhanced variant till PC nåt år senare, upplåst FPS, RT och högre grafik, moddar och mer ögongodis..
Citera
2025-05-10, 16:44
Avstängd
xXEmMEXxs avatar
Det går rykten om att spelet är försenat därför att Microsoft har lanserat ett nytt devkit till utvecklarna så troligtvis kommer ett nytt Xbox tids nog när GTA 6 släpps. Det är då den bästa plattformen för prestanda och grafik på konsol.

Om man inte bryr sig så mycket om prestanda och grafik men vill bara ha något billigt som kan köra spelet då är ett Xbox Series S alternativet.
Citera
2025-05-12, 04:04
haha har nog ingen brådska i att gömma bort mig i denna grafiken ändå.
Köper hellre Switch 2 och håller mig till ps4/ps4 pro generationen. Har inte blivit ett dugg less där och spel idag är fortfarande imponerande ändå. Absolut kapabel med en Switch 2.
Fattar inte hur man ens kan vilja att spelen ska vara bättre eller snyggare vid det här läget. Man kan fan inte bara hoppa över en hel generation sådär bara för att "det är dags" liksom. PS4 skulle kunna blåsa stolen av oss ännu idag om man ännu idag inte hade släppt den nya fitt generationen av nya konsoler. Världens sämsta mjukvara typ, finns knappt teman. Men men. Gta 6 ser ju ut att verkligen kunna bli det enda spelet som lyckas träffa rätt och behöva det mesta av hårdvaran på riktigt nu.
Det var fan inte värt en hel slarvig generation bara för att man skulle få ett enda spel som duger egentligen. Man kan lätt vänta tills PC eller nästa generation med gta denna gång. De lär ändå inte veta hur man ska göra bättre spel i nästa omgång heller ändå. Känns som att man verkligen hade kunnat stanna kvar på ps4 pro generationen ett bra tag till faktiskt.
Kanske kan lira på Switch 3 i värsta fall. Tänk att varje generation får den tid som den faktiskt ska behöva när Nintendo alltid kommer en hel generation efteråt och slorpar i sig allt samtidigt som man fortsätter bygga och använda de existerande teknikerna som alla förstår mycket mer.
Senast redigerad av zzang93 2025-05-12 kl. 04:07.
Citera
2025-05-14, 11:41
Medlem
Giant Squids avatar
Tack för svar. Är inte så intresserad av den absolut bästa grafiken och så.
X box series X som tipsade om verkar prisvärd begagnat att köpa för ändamålet. Samt prenumerations delen kanske leder en ned till andra spel.
Det finns en risk att jag tröttnar på allt ganska fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in