Citat:
Ursprungligen postat av
Falsk-moderator
Man ska komma ihåg att Flashback har ett antal moddare och pirater som inte är representativt för folk i stort. De allra flesta som köper spel är ärliga, sedan finns det pirater och moddare som tar sig friheten att göra lite vad de känner för, dumpa ROMs online, modda karaktärer så att de ser förskräckliga ut osv.
Hoppas Nintendo får igenom detta, för det skulle även innebära ett slut på alla fuskare i onlinespel som det finns väldigt gott om. Ofta är det samma typ av folk som fuskar i spel, som är pirater och moddar.
Ja, de klagar väldigt upprört och överdriver något fruktansvärt om "anti-konsumentdoktriner". Nu finns det förstås en rad områden Nintendo kan kritiseras för, men det är nästan löjligt när det ska framställas som att alla som bannas är guds bästa barn allihopa, och de ville ju bara göra back-ups på sina spel med pirathårdvaran. Så länge det inte i någon betydande utsträckning drabbar folk som använder sina spelkonsoler normalt, så tycker jag inte det är så mycket att bråka om.
En spelkonsol är ingen PC, det är ett slutet format från en enskild fabrikör, de är inte avsedda för att modifieras.
Jag tycker att det är personligt ansvar att veta vad det är för produkt man köper, använder man ocertifierad hårdvara som kringgår konsolens integritet så sker det på egen risk. Och jag tror inte de flesta som köper spelkonsoler vill att konsolerna ska vara ett mer eller mindre helt öppet format som PC, för något "PC MASTERRACE" ofta glömmer att nämna är att t.ex. fuskandet är så utbrett på PC-formatet att det i princip inte går att spela online seriöst.