2025-08-04, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarningen
Sedan kan man väl hitta exempel som skulle kunna tas som intäkt för att man snarast konsoliderar rättsstaten och skapar ökad säkerhet för egendom (vilket historiskt gjort att folk med pengar från U-länder generellt haft en tendens att "säkra" sina tillgångar genom placeringar i västliga I-länder, gärna högt utvecklade sådana som Schweiz). Rättsfallet NJA 2018 s. 753 som hänvisar till egendomsskyddet i RF 2:15 skulle kanske kunna anses vara ett sådant exempel. Den allmänna trenden tycker jag dock pekar i motsatt riktning. Bankernas godtyckliga användning av penningtvätts-reglerna, som främst används mot politiska avvikare är ny grej som inte fanns förr. Finansinspektionens hämnd-aktioner mot väldigt milda politiska avvikare som Sven Hagströmer och Mats Qviberg (Finansinspektionen plockade felaktigt av HQ-bank dess bank-oktroj efter att Hagströmer och Qviberg stöttat Nej-sidan i Euro-omröstningen). Man brukade heller inte tidigare neka kontroversiella figurer inresa. Nu senast har vi exemplet Mark Collett:

Hade fel "värderingar" – låstes in på Arlanda och utvisades
Publicerad 3 augusti 2025 kl 16.49

https://www.friatider.se/hade-fel-va...-och-utvisades

Allvarligt menad fråga: är det inte bättre att du tar kontakt med Elsa Widdings nya parti och erbjuder dina tjänster i stället för att debattera med dig själv i den här tråden?
Citera
2025-08-04, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nafsetar
Allvarligt menad fråga: är det inte bättre att du tar kontakt med Elsa Widdings nya parti och erbjuder dina tjänster i stället för att debattera med dig själv i den här tråden?

Alltså, tycker Elsa Widding eller någon av hennes medarbetare att jag borde maila över mina synpunkter i stället för att posta dem här kan de ju PM:a mig. Då kan jag PM:a tillbaka eller maila till dem. Sedan handlar väl mina inlägg inte bara om vad jag tycker Elsa Widdings parti bör göra. Jag för ju också en vidare diskussion och partiet och mina inlägg inbegriper väl även i viss mån en diskussion om behovet av fler kompletterande oppositionspartier.

[Måste också också komplettera med en grej angående mitt förra inlägg. Jag uppfattade väl inte Mark Collett som regelrätt nazist. Jag hade sett namnet någonstans. Tror det var på David Dukes sajt år 2020 när jag var in där och kollade om han hade några synpunkter angående BLM-kravallerna (Duke verkade ha någon slags diskussionsverkstad med Mark Collett, om jag nu inte minns fel). Jag vet inte om det stämmer, jag har väl inte varit in på David Dukes sajt sedan dess. Det intryck jag hade i bakhuvudet efter att ha besökt Dukes sajt var antagligen att eftersom Duke hade distanserat sig från sitt engagemang i Ku Klux Klan på 70-talet och sedan suttit ett tag i Louisianas delstatsparlament så borde han väl inte vilja förknippas med någon som var öppet nazistisk. Enligt Wikipedia skall Collett ha varit engagerad i brittiska BNP som ett tag hade Nick Griffin inne i EU-parlamentet. Jag har väl uppfattat BNP som en brittisk motsvarighet till något typ det gamla Nationaldemokraterna. Å andra sidan verkar Collett ha blivit utslängd ur BNP några gånger för att han varit för radikal. Frågan är väl hur man skall klassificera Collett. Om han nu skulle vara regelrätt öppen nazist, vilket jag betvivlar, så blir väl beslutet att porta honom från Sverige mindre uppseendeväckande även om även detta innebär en policyförändring jämfört med på 90-talet. Sverige portade inte Lenin när han reste med tåg genom Sverige år 1917 för att göra revolution i Ryssland.]
Citera
2025-08-04, 19:50
Medlem
Citat:
Alltså, tycker Elsa Widding eller någon av hennes medarbetare att jag borde maila över mina synpunkter i stället för att posta dem här kan de ju PM:a mig. Då kan jag PM:a tillbaka eller maila till dem. Sedan handlar väl mina inlägg inte bara om vad jag tycker Elsa Widdings parti bör göra. Jag för ju också en vidare diskussion och partiet och mina inlägg inbegriper väl även i viss mån en diskussion om behovet av fler kompletterande oppositionspartier.

[Måste också också komplettera med en grej angående mitt förra inlägg. Jag uppfattade väl inte Mark Collett som regelrätt nazist. Jag hade sett namnet någonstans. Tror det var på David Dukes sajt år 2020 när jag var in där och kollade om han hade några synpunkter angående BLM-kravallerna (Duke verkade ha någon slags diskussionsverkstad med Mark Collett, om jag nu inte minns fel). Jag vet inte om det stämmer, jag har väl inte varit in på David Dukes sajt sedan dess. Det intryck jag hade i bakhuvudet efter att ha besökt Dukes sajt var antagligen att eftersom Duke hade distanserat sig från sitt engagemang i Ku Klux Klan på 70-talet och sedan suttit ett tag i Louisianas delstatsparlament så borde han väl inte vilja förknippas med någon som var öppet nazistisk. Enligt Wikipedia skall Collett ha varit engagerad i brittiska BNP som ett tag hade Nick Griffin inne i EU-parlamentet. Jag har väl uppfattat BNP som en brittisk motsvarighet till något typ det gamla Nationaldemokraterna. Å andra sidan verkar Collett ha blivit utslängd ur BNP några gånger för att han varit för radikal. Frågan är väl hur man skall klassificera Collett. Om han nu skulle vara regelrätt öppen nazist, vilket jag betvivlar, så blir väl beslutet att porta honom från Sverige mindre uppseendeväckande även om även detta innebär en policyförändring jämfört med på 90-talet. Sverige portade inte Lenin när han reste med tåg genom Sverige år 1917 för att göra revolution i Ryssland.]

Det är väl EU som portat Collet, samma EU som även portar amerikanska nationalisten Martin Sellner.
Storbritannien gör samma sak:

British authorities ban three foreign right-wing activists
https://www.reuters.com/article/worl...-idUSKCN1GO2LP
Citera
2025-08-05, 07:07
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Nu är det "payback time!" kan olika NGO:er av George Soros-typ förkunna för invandrarna och deras ättlingar. Oavsett om resultatet blir våld typ BLM- och AFA/Antifa-kravallerna i USA 2020 (eller något värre) och/eller permanent institutionalisering av lagstiftning/rättspraxis baserad på Critical Race Theory och liknande så har vi här ett potentiellt problem som personer som ser "white gentiles" som ett problem kan exploatera i framtiden.

Eller det våld som utlöste BLM-kravallerna: https://www.youtube.com/watch?v=thfNLVvve4A

Att ni Putin-vänner hävdar att George Floyd råkade dö av en fentanyl-förgiftning visar väl ganska tydligt att ni inte är så intresserade av grundläggande mänskliga rättigheter som mat och syre.

Citat:
En sak man också kan notera är att företeelser som Critical Race Theory och AFA/BLM-kravaller är rasbaserade företeelser. Även om folk är integrerade, talar samma språk, äter samma äppelpaj och tittar på samma Super Bowl och basketliga på TV så kan icke-vita människor ändå hetsas mot vita människor. Det är en illusion att bara invandringsmotståndare kan tänka rasbaserat.

Det är så ni Kreml-lojala vill att människor ska reagera. Av polismännen i George Floyd-ingripandet så var två icke-vita, och Derek Chauvin hade en asiatisk fru. Hade ni inte sagt någonting så hade påståendena om rasism försvunnit i tidsflödet. Problemet är att ni valde att göra fentanyl-överdosen till en prestigefråga, trots att det är en uppenbar lögn, och därför bör vit eller kristen nationalism i möjligaste mån separeras från de nationalstater som ni påstår er värna. Om judar kan frikoppla sig från Israel så borde vita och kristna européer också kunna göra det. Istället bedriver ni Kreml-lojala en kampanj om att en viss rasgrupp ska associeras med befintliga nationalstater.

Citat:
De som hetsar mot "white gentiles" genom Critical Race Theory m m är utan tvivel kapabla att tuta i den framtida majoritetsbefolkningen något dylikt.

Om den framtida minoritetsbefolkningen - svennarna - i framtiden kommer att förknippas med SD:s ställningstagande i Gaza-konflikten där man motsätter sig att sätta press på Israel att släppa in mer matleveranser m m i Gaza genom att hota upphäva frihandelsavtalet med Israel så innebär detta en ökad risk för att svennarnas upplevda företrädare, alltså SD, indirekt genom detta kommer att legitimera en framtida upplevd motreaktion mot detta (som eventuellt kommer att initieras av något typ George Soros-NGO:er).

Svennar, tyskar och holländare kommer inte hamna i minoritet om ni inte anstänger er för att så ska bli fallet. Men utan separata språk kommer det vara helt omöjligt att stå utanför smältdegeln. I Sverige finns det förmodligen inte en enda individ född på 1950-talet och senare som talar samiska som modersmål. I Nederländerna finns det förmodligen inte en enda individ född på 1950-talet och senare som talar frisiska som modersmål. Det hade varit en enorm fördel om exempelvis friser om de inte talade samma språk som Eva Vlaardingerbroek. https://x.com/EvaVlaar/status/1728438904116695204

De första protesterna mot Folkmordet i Gaza™ verkar för övrigt ha uppstått bland arabisktalande migranter samma dag som Folkmordet™ inleddes, och inte bland kreolbefolkningen: https://x.com/EvaVlaar/status/1711101239361196507

Trots att Ryssland beskylls för att "skapa splittring i Väst" så finns det ingenting som tyder på att Ryssland har stöttat separatistiska rörelser i Västeuropa. Målet verkar snarare vara att ta erövra befintliga nationalstater och tillsätta lydregeringar i dessa. Israel borde väl också, om man utgår från en konspirationsteori där sionister är en grå eminens i Västvärlden, ha en Plan B för att stödja separatiska rörelser i Västeuropa. Istället verkar "planen" vara att förlita sig på en kreolbefolkning som ska protestera mot rasism, men som efter två års krigande i Gaza betraktar sionism som sju resor värre än rasism. Detta motsäger kanske föreställningen om att judar är "sluga strateger". Kreoliseringen av Västeuropa måste ju vara världshistoriens största nitlott och man ponerar att sionister är ansvariga. Ryssar verkar i det här avseendet vara mer sluga strateger eftersom i praktiken inga kreolmänniskor protesterar mot Rysslands krig i Ukraina. Och även om ni som anser att polisen har rätt att strypa misstänka brottslingar (eller hälla i dessa kräkmedel) börjar behandla autonoma områden som Israel behandlar Gaza, trots att dessa autonoma områden aldrig har haft någon ambition om att "ta tillbaka sitt land", så kommer det vara svårt att vinna något moraliskt gehör eftersom palestinier kommer ha samma status i den framtida statspropagandan som de har i Iran. Folkmordet i Gaza™ kommer ha samma religiösa status i Rysslands framtida kreoliserade lydstater som Förintelsen™ hade fram till nyligen.

Jag vet att detta kan uppfattas som förvirrande för en person som tänker dualistiskt som fungerar ungefär som en åskådare på ett idrottsderby. Jag tycker mestadels det är intressant att analysera världsläget bortom flaggviftandet. Och därför anser jag att både Israel Halleluja och religiositeten kring Folkmordet i Gaza™ bör undvikas. Men jag stödjer definitivt folkmord som idé. Inte det intensiva folkmordet där barn svälts ihjäl, men ett långsiktigt bekvämt folkmord där målsättningen är att personer som kläcker ur sig "Derek Chauvin is a victim"* upphör att fortplanta sig. Och om det är målet för Den Hemliga Sionistiska Konspirationen så har den mitt oavkortade stöd. Tyvärr har jag inte haft äran att bli inbjuden till Den Hemliga Sionistiska Konspirationens sammanträden, men om jag hade varit det så hade jag bara sagt: bomba Gaza med alkohol och cannabis. Och överskölj Västvärlden med droger och låt psykopaterna ta kål på sig själva. Det kanske är det som är sionisternas Plan B om regeringarna i Västvärlden börjar följa folkopinionen och stämpla Israel som en pariastat? I så fall kan jag nog inte undvika att säga Israel Halleluja.

*trots George Floyd dog pga fentanyl och således borde vara det verkliga offret enligt de som stödjer kriget mot narkotika.
Citera
2025-08-20, 21:24
Medlem
-Hengpung-s avatar
Jag deltog nyligen vid en informationskväll i Göteborg rörande Elsa Widdings nystartade politiska parti. Mitt syfte var varken att uttrycka något egentligt intresse för partiet i sig eller dess agenda, utan snarare att iaktta vilka frågor de avser driva samt vilken typ av människor som attraheras av denna rörelse. Antalet deltagare uppgick uppskattningsvis till omkring hundra personer. Elsa Widding var emellertid inte närvarande på plats, utan deltog via länk.

Jag avser inte här redogöra i detalj för partiets hela sakpolitik, men kan i förbigående nämna att den huvudsakligen kretsar kring en kritisk hållning till globalism, Nato och EU. En intressant iakttagelse var dock att en av partiets representanter på scen betonade sin vilja att ta avstånd från nationalism, med motiveringen att denna ideologi historiskt setts leda till negativa konsekvenser. Likaså framhölls vikten av att formulera en retorik som inte kan associeras med högerextremism – en utmaning som de själva samtidigt tycktes medge kan bli svår att undvika men ändock viktigt att försöka.

Vad gäller publiken så var den i linje med mina förväntningar på nya alternativpartier av detta slag: en klar majoritet, uppskattningsvis omkring 80% gråhåriga boomers. Många av dessa hade vänt partier som Sverigedemokraterna och Moderaterna ryggen i känslan av "svek" och söker nu nya alternativ. Deras entusiasm framträdde tydligt då de unisont gav stående ovationer vid Elsas uttalanden om motstånd mot Nato och att det inte existerar någon klimatkris. Viktiga frågor för boomers.

Men här vill jag uppehålla mig vid en mer principiell reflektion: Det sägs ofta att man inte kan lära en gammal hund att sitta. I detta sammanhang från i kväll skulle jag snarare vilja hävda att det är närmast omöjligt att övertyga dessa äldre generationer om att den demokratiska modell de vuxit upp med – där man vart fjärde år lägger en valsedel i en urna – i själva verket riskerar att fungera som en skenbild, ett sätt att upprätthålla illusionen av folkligt inflytande medan den reella makten förblir dold i bakgrunden. Trots alla avslöjanden och diskussioner om hur politiken påverkas och styrs av nätverk, institutioner och ekonomiska intressen bortom allmänhetens insyn, tycks många fortfarande hysa en närmast obruten lojalitet till systemets formella ritualer.

Mot denna bakgrund framstår det som motsägelsefullt när Elsa Widding talar om globala maktstrukturer och dolda nätverk som påverkar politiken, samtidigt som hennes svar på problemet är att bilda ännu ett parti inom samma parlamentariska ramverk som all denna korruption sammanflätar i. Om man medger att systemet redan är korrumperat och kontrollerat är det svårt att förstå hur ett nytt politiskt parti skulle kunna utgöra ett genuint alternativ, snarare än ännu en del av det spel man påstår sig vilja bekämpa.

Min personliga slutsats från mötet är att man bör förhålla sig med stor vaksamhet till Elsa Widding och det projekt hon leder. Den maktstruktur som i dag formar världspolitiken vet att partier som Sverigedemokraterna snart kan ha spelat ut sin roll som ventil för missnöje och opposition inom den tillåtna politiska ramen. Det är därför inte osannolikt att man nu introducerar nya, mer till synes radikala men i grunden kontrollerade alternativ – projekt som kan fånga upp de väljare som tappat förtroendet för de etablerade främlingskapitalterna. Elsa framstår vid första anblick som en hedervärd och uppriktig människa, men de organisatoriska kopplingar som kan spåras till aktörer som World Economic Forum inger anledning att inta en mer kritisk hållning till henne och de projekt hon nu driver.
Citera
2025-08-21, 06:09
Avstängd
Ett politiskt parti som alltså redan i namnet väljer att använda sig av ett invandrat ord, då förstår alla att det är ett invandrarvänligt parti
Citera
2025-08-21, 06:44
Medlem
Friindivids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Jag deltog nyligen vid en informationskväll i Göteborg rörande Elsa Widdings nystartade politiska parti. Mitt syfte var varken att uttrycka något egentligt intresse för partiet i sig eller dess agenda, utan snarare att iaktta vilka frågor de avser driva samt vilken typ av människor som attraheras av denna rörelse. Antalet deltagare uppgick uppskattningsvis till omkring hundra personer. Elsa Widding var emellertid inte närvarande på plats, utan deltog via länk.

Jag avser inte här redogöra i detalj för partiets hela sakpolitik, men kan i förbigående nämna att den huvudsakligen kretsar kring en kritisk hållning till globalism, Nato och EU. En intressant iakttagelse var dock att en av partiets representanter på scen betonade sin vilja att ta avstånd från nationalism, med motiveringen att denna ideologi historiskt setts leda till negativa konsekvenser. Likaså framhölls vikten av att formulera en retorik som inte kan associeras med högerextremism – en utmaning som de själva samtidigt tycktes medge kan bli svår att undvika men ändock viktigt att försöka.

Vad gäller publiken så var den i linje med mina förväntningar på nya alternativpartier av detta slag: en klar majoritet, uppskattningsvis omkring 80% gråhåriga boomers. Många av dessa hade vänt partier som Sverigedemokraterna och Moderaterna ryggen i känslan av "svek" och söker nu nya alternativ. Deras entusiasm framträdde tydligt då de unisont gav stående ovationer vid Elsas uttalanden om motstånd mot Nato och att det inte existerar någon klimatkris. Viktiga frågor för boomers.

Men här vill jag uppehålla mig vid en mer principiell reflektion: Det sägs ofta att man inte kan lära en gammal hund att sitta. I detta sammanhang från i kväll skulle jag snarare vilja hävda att det är närmast omöjligt att övertyga dessa äldre generationer om att den demokratiska modell de vuxit upp med – där man vart fjärde år lägger en valsedel i en urna – i själva verket riskerar att fungera som en skenbild, ett sätt att upprätthålla illusionen av folkligt inflytande medan den reella makten förblir dold i bakgrunden. Trots alla avslöjanden och diskussioner om hur politiken påverkas och styrs av nätverk, institutioner och ekonomiska intressen bortom allmänhetens insyn, tycks många fortfarande hysa en närmast obruten lojalitet till systemets formella ritualer.

Mot denna bakgrund framstår det som motsägelsefullt när Elsa Widding talar om globala maktstrukturer och dolda nätverk som påverkar politiken, samtidigt som hennes svar på problemet är att bilda ännu ett parti inom samma parlamentariska ramverk som all denna korruption sammanflätar i. Om man medger att systemet redan är korrumperat och kontrollerat är det svårt att förstå hur ett nytt politiskt parti skulle kunna utgöra ett genuint alternativ, snarare än ännu en del av det spel man påstår sig vilja bekämpa.

Min personliga slutsats från mötet är att man bör förhålla sig med stor vaksamhet till Elsa Widding och det projekt hon leder. Den maktstruktur som i dag formar världspolitiken vet att partier som Sverigedemokraterna snart kan ha spelat ut sin roll som ventil för missnöje och opposition inom den tillåtna politiska ramen. Det är därför inte osannolikt att man nu introducerar nya, mer till synes radikala men i grunden kontrollerade alternativ – projekt som kan fånga upp de väljare som tappat förtroendet för de etablerade främlingskapitalterna. Elsa framstår vid första anblick som en hedervärd och uppriktig människa, men de organisatoriska kopplingar som kan spåras till aktörer som World Economic Forum inger anledning att inta en mer kritisk hållning till henne och de projekt hon nu driver.
Intressant inlägg, som bara bekräftar min egen slutsats vad gäller svensk politik i allmänhet och Sveriges "höger" i synnerhet.

Den springande punkten är nationalismen, vilken Elsas nystartade parti alltså uttryckligen tar avstånd ifrån i ett offentligt sammanhang. F.ö. driver det heller inte frågan om Sveriges utträde ur EU eller Nato, utan riktar endast kritik mot EU och Nato. Elsas parti är, och kan inte vara annat än, ännu ett i raden av internationalistiska-sionistiska partier, eftersom det utgörs av internationalister-sionister.

Elsa inledde sin politiska bana i det internationalistiska-sionistiska NyD, vilket, i princip, kom att ombildas till SD. Ian stod Åkesson nära ifrån dag ett och agerade hans rådgivare fram till sin död. NyD tillkom möjligen för att kväsa Sven-Olle Olssons framgångsrika nationalistiska Sjöbopartiet, vars medlemmar sedan, mer eller mindre, sögs upp i SD. SD banade väg för Elsas karriär som riksdagsledamot och medial personlighet. Hennes höjda profil bara stärktes, när hon därefter blev politisk vilde, bl.a. t.f.a. påståenden ifrån "borgerliga" politiker och SD, om samröre med personer som tillskrevs det påhittade epitetet "förintelseförnekare", vilket den internationalistiska-sionisten Elsa högljutt bestred i media både en och två gånger. Är man cynisk, antar man att denna utveckling planlades internt, just för att ge grogrund åt ny politisk skenopposition, och en sanerad sådan till på köpet, eftersom Elsa försäkrat på heder och samvete att hon inte är något som inte finns, "förintelseförnekare". Elsa tilldelades på detta sätt en offerroll, vilken eldade på
ett förutsebart ökat känslomässigt grundat folkstöd, varigenom Elsa fick en särställning på den politiska teaterscenen. Den omskrivna anslutningen till och avhoppet ifrån det internationalistiska-sionistiska MoD, grundat av kommunister, kort därefter, skänkte både gratis publicitet åt hennes vänner i MoD och satte Elsa på en än större karta. Och nu har hon alltså bildat ett eget internationalistiskt-sionistiskt parti dit det uppeldade folkstödet kan flockas och skänka sina pengar, kanske sina arv, och få utlopp för sitt hopp och sin förtvivlan.

Parallellt med Elsas parti har vi AfD, bildat av hennes f.d. kollegor i SD och som, vid närmare skärskådan, också ger sig till känna som ett internationalistiskt-sionistiskt. Därutöver har vi den internationalistiska-sionisten Jeff Ahl, ännu en av Elsa f.d. kollegor i SD, som var med och grundade AfD, varpå han skapade konflikt, lämnade partiet, blev mediapersonlighet, för att nu bilda en tankesmedja, ev. blivande parti, vars namn är en variant på de tyska och brittiska Heimat resp. Homeland partierna, vilka båda är kontrollerad opposition - jämförligt med förhållandet mellan AfD och AfS. Ahl ratar dessutom det svenska ordet Hembygd framför den nordgermanska språkvariationen Heimr.

Som Hengpung insinuerar, kan Elsas nya parti, jämte AfS och möjligen Heimr, stå redo i kulisserna i väntan på SD:s ev. fall, efter vilket de avser fördela medlemsspillrorna sinsemellan och överta SD:s oppositionsmask. I kölvattnet av detta kunde en GörSverigeStortIgen/motsvarande svensk MAGA-teater ta fart med kompletterande politisk dokusåpa i klickberoende media som cirkus för folket. Realpolitiskt skulle ingenting förändras.
Citera
2025-08-30, 13:34
Medlem
MrPerfect72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Du ska inte kasta sten i glashus. Du har läst Kremls propagandamanual. Alltså är det ingen mening med att diskutera med dig. Du är för brutalt hjärntvättad.
Det var inget sakargument, men ett uselt personangrepp om att inte vara lojal med min egen nation. Evident sanning är det mest lojala, anser jag. Sanningen kan hjälpa oss och vår nation. Dina argumentationsfel är däremot en sannolik katastrof för vår nation, eftersom de blockerar förmåga till kritiskt tänkande, vilket kan leda oss till fullskaligt krig med grannen och kärnvapenmakten Ryssland, d.v.s. komplett idiotiskt. I min mening är sådant medvetet feltänk i praktiken förräderi mot nationen.
Citera
2025-08-30, 14:29
Medlem
MrPerfect72s avatar
felstavning på hydrogel och Wallenbergssfären

Tarningen.

Elsa Widding och alla andra, från höger till vänster, bör inte vilseledas av sin syn på skattenivåer, men fokusera på viktiga sakfrågor som kan ena större delen av folket, såsom fred, hälsa, och en äkta demokrati värd namnet, d.v.s. initiativrätt och beslutande folkomröstningar.

AfS och MED har ju helt missat det ytterst ohälsosamma democidet och är därmed diskvalificerade att leda nationen, anser jag, om de inte pudlar duktigt förstås, men det är nu ytterst sent. Widding har inte missat detta. Hon var tidigt på bollen.

De som lett misslyckade partier som missat bollarna bör ju absolut kickas ur ledningen! Eller så bör det givetvis ske utbrytningar och nyskapande, med folk som åtminstone har lite vett i skallen och kan se verkligheten mer nyktert!

Att missa genocidet i Gaza är också ett totalt misslyckande, av varje medskyldig politiker, som därmed stödjer genocid, därmed är medbrottslingar som kan komma att få dingla i en Nürnbergprocess!!! Modigt risktagande av dem! Verkligen. Känslokallt dessutom.

Om folket inte är med i diskussionerna och inte lär sig att resonera utan argumentationsfel så kommer fulmedia att styra dem. Det är därför Widding är viktig. Hon kan resonera mer vetenskapligt.

För den som påstår att olika partier inte kan samverka, bör ju definitivt ta en titt på "M, KD, LSD" från humor serien Herr Talman! Och dessa psykopater vann dessutom valet!!! Folket svalde det stinkande psykopatiska sionist-packet med hull och hår. Evidens nog?

Nej. Det ligger INGEN motsägelsefullhet i att först skapa ett helt nytt parti och sedan, kort därefter, söka bred valsamverkan med andra partier. 4%-spärren, som skapar bekymmer för alla nya och små partier, är den fullt logiska orsaken.

AfS och MED är i dag totalt pestsmittade, jämfört med Widding. Där finns alla anledning för Widding att vägra, som jag ser det. Fritjof Persson kan tyckas vara motbjudande, på många vis, men inte lika motbjudande som de partierna, i min mening. Han varnade folket högljutt. Han försökte rädda Widdings barns far från injektionen.

Det gör en enorm skillnad i folks medvetanden om de får se bättre politiker med samarbetsförmåga och förstånd. Hur många röster som människor med förstånd får 2026 bestäms inte av röster de inte fått p.g.a. obefintlig samarbetsförmåga i tidigare val, men av folket 2026! Folket bestämmer varje val. Ingen annan bestämmer! De som valsamverkar brett kan lika väl få 50% eller 75% av rösterna om de bara visar sig vara förståndiga och har samarbetsförmåga! De behöver alls inte tycka likadant efter de har framlagt olika evidens i sina debatter. Inga partipiskor behövs för de som tål evident sanning!

T.o.m. NATO/DCA är en sådan där idiotgrej. Svenska folket är ju totalt grundlurat idag. De har ju inte ens varit någon verklig debatt om NATO och DCA och inga folkomröstningar. Ett valsamverkansparti kan ju ta upp debatten offentligt, när de andra partierna och fulmedia blåvägrar och därmed är förrädare som undergrävt demokratin!

Jag kan ta röster från sossarna, eftersom de vägrar föra en demokratisk socialistisk politik som gynnar alla arbetare. Kan även ta andra socialisters och kommunisters röster, eftersom de har en extrem oförmåga att valsamverka brett, ens med varann, vilket får mig att tro att de är infiltrerade och förstörda av monopolkapitalismens agenter, de också, eller ev. är drabbade av mental sjukdom, eller har injicerat bioelektriska aktivatorer och transistorer i hydrogel som numera styr deras hjärnor. Mental friskhet kännetecknas ju av positivitet och konstruktivitet, inte motsatsen!

Har förstått att om man beskattar inhemskt kapital så flyr detta utomlands. Har även förstått att tullar förhindrar sådan flykt, medelst s.k. "protektionism", en positiv sak som skyddar inhemska företag från varor från länder med låga löner och låga skatter. Detta fattade jag redan när vi talade om EG/EU. Förstod att det som skett skulle ske redan då. Svenska folket lurades, men jag var inte lika lättlurad. Strax efter EU-inträdet flyttade massvis med företag från Sverige och "race to the bottom" inleddes. Svenska folket har ännu inte fattat, men röstar för EU-partierna.

Elsa Widdings "think-tank" kan ev. ha drabbats av Abilene-paradoxen, t.ex. genom militärer med uppdrag från sittande makts "operativa kommunikationsförband". Och visst kan det sluta som en menlös villa tidning om man inte ser upp! Elsa Widding bör vara extremt vaksam, särskilt mot militärer som förespråkar upprustning åt Wallenbergssfären! De vet precis hur man vilseleder naiva till att begå självmord i krig.
Senast redigerad av MrPerfect72 2025-08-30 kl. 14:35. Anledning: felstavning på hydrogel och Wallenbergssfären
Citera
2025-08-30, 14:47
Medlem
MrPerfect72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Elsa framstår vid första anblick som en hedervärd och uppriktig människa, men de organisatoriska kopplingar som kan spåras till aktörer som World Economic Forum inger anledning att inta en mer kritisk hållning till henne och de projekt hon nu driver.

Kan man få be om evidens när man hasplar ur sig ett sådant angrepp?

I övrigt så är alternativet till fredlig politisk kamp, ganska motbjudande, om än lockande när man ibland vaknar upp på morgonen i de funderingarna, men strax påminns om att vi istället bör tycka synd om de här okristliga omoraliska massmördarna som leder nationen ... De förstår uppenbarligen inte vad de gör. Det är synd om dem.
Citera
2025-08-30, 14:53
Medlem
MrPerfect72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Varför tar hon då inte ställning i cannabisfrågan?
Kanske för att en stackare som sitter stenad i ett hörn inte löser några problem alls? Själv har jag full förståelse för de som gör det valet. Samhället är helt sinnessjukt. Man vill ofta fly det, även om det inte löser problemet.
Citera
Igår, 22:28
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrPerfect72
Det var inget sakargument, men ett uselt personangrepp om att inte vara lojal med min egen nation. Evident sanning är det mest lojala, anser jag. Sanningen kan hjälpa oss och vår nation. Dina argumentationsfel är däremot en sannolik katastrof för vår nation, eftersom de blockerar förmåga till kritiskt tänkande, vilket kan leda oss till fullskaligt krig med grannen och kärnvapenmakten Ryssland, d.v.s. komplett idiotiskt. I min mening är sådant medvetet feltänk i praktiken förräderi mot nationen.

Varför jobbar du emot den svenska nationen då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in