• 1
  • 2
2025-05-09, 22:32
Medlem
VetusSpirituss avatar
Är det vanligt med men som dansar poledance?
Citera
2025-05-09, 22:40
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Är det vanligt med men som dansar poledance?

Ja det finns till och med en herrklass i tävlingar.

killar är ofta bättre än tjejer i Poledance, (som ofta i allt annat) men det gäller att stången håller.
Citera
2025-05-09, 22:41
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Ja det finns till och med en herrklass i tävlingar.

killar är ofta bättre än tjejer i Poledance, (som ofta i allt annat) men det gäller att stången håller.
Där ser man,man kanske skulle prova. Klart män är bättre.
Citera
2025-05-10, 06:35
Medlem
Kennethkvartings avatar
Jag duck duck goade "poledance stång max belastning" och kom då fram till att en del stänger anger en max belastning: 100 kg medan andra klarar 160 kg.

Jag gissar att ingen stång har problem med den axiella belastningen, begränsningen i det här fallet är den radiella belastningen i takfästet.

Kommer trickydick kuta som ett psyk genom hela rummet, hoppa och ta tag i stången och svinga runt flera varv?
Citera
2025-05-10, 10:53
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Jag duck duck goade "poledance stång max belastning" och kom då fram till att en del stänger anger en max belastning: 100 kg medan andra klarar 160 kg.

Jag gissar att ingen stång har problem med den axiella belastningen, begränsningen i det här fallet är den radiella belastningen i takfästet.

Kommer trickydick kuta som ett psyk genom hela rummet, hoppa och ta tag i stången och svinga runt flera varv?

Nu vet jag inte vilken stång hon har, men misstänker att den inte är den värsta, snarare tvärtom.

Men 100 Kg är ju lite klent. Får nog gå ner några kilo innan jag börjar poledansa.
Citera
2025-05-10, 12:41
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Nu skall jag bli lite personlig. Jag har för första gången träffat vikten av 113 Kilogram. Min matchvikt enligt BMI-skalan beräknat på min längd skall vara 94Kg.

Så jag tänkte handlingskraftigt göra någonting åt det.

Jag har hört att Poledance är bra.
Nu är det så att frugans kompis (som dessutom bor ett stenkast från oss) dansar poledance och har en stång monterad i sitt vardagsrum som jag kan utnyttja hur mycket jag vill.

Problemet: Hon väger ca 65 Kg och jag som sagt 113Gg.

Stången fungerar bra för henne, men kommer den hålla för mig?

Det är ett trähus/radhus byggt på 80/90-talet. Stången fäst både upptill och nedtill. Tror det är MDF-board i taket som det den är fäst vid men golvet är det nog rejält trägolv av plank.

Fråga: Vad är maxvikt belastning på en poledansstång fäst i MDF?

Ingen effekt

Poledance kommer inte att göra något märkbart för din vikt, kroppsvikten reglerar du till största delen genom munnen, dvs kaloriintaget.

För att förbränna ett kilo kroppsfett måste du förbruka 7000 kalorier, hur många timmar skall du träna intensiv poledance för att göra det?

17-18 timmar intensivt, för ett kilo!!!

Träna poledance om du tycker att det är roligt, för välbefinnandet, reglera kroppsvikten genom kaloriintaget.
Senast redigerad av trottwell 2025-05-10 kl. 12:53.
Citera
2025-05-11, 21:45
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Ingen effekt

Poledance kommer inte att göra något märkbart för din vikt, kroppsvikten reglerar du till största delen genom munnen, dvs kaloriintaget.

För att förbränna ett kilo kroppsfett måste du förbruka 7000 kalorier, hur många timmar skall du träna intensiv poledance för att göra det?

17-18 timmar intensivt, för ett kilo!!!

Träna poledance om du tycker att det är roligt, för välbefinnandet, reglera kroppsvikten genom kaloriintaget.

Tris får börja med LCHF igen. Förra gången jag körde LCHF höll jag på tappa byxorna så jag var tvungen att köpa hängslen.

Men i vilket fall är poledance en bra övning, det gäller bara att stång-fan håller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in