• 1
  • 2
2025-05-09, 18:10
Medlem
popcorn.mannens avatar
Hallå hallå! Har några frågor angående vilken cannabinoid ni rekommenderar!
Jag är ute efter en cannabinoid som sitter i länge som vanligt röka minst. Testade thcb tror jag det var, men vart rätt så besviken då man vart nykter efter typ 1 timme bara, så vapen tog slut väldigt snabbt.
Och sedan är dessa olika cannabinoider beroendeframkallande? Hae funderat på testa thca, kanske dum fråga, men om man röker thca isolat, låt säga i ett halvår, ger det någon avtändning då om man slutar tvärt?
Och vilken cannabinoid är mest likt vanlig cannabis?

Och när jag tänker på cannabinoider tänker jag exempelvis, även att 10-OH-HHC även är en cannabinoid om jag har rätt? Och alla andra sorter som säljs lite här och var med olika knepiga namn.
Hoppas all text inte råka bli för rörigt!
Senast redigerad av popcorn.mannen 2025-05-09 kl. 18:14.
Citera
2025-05-09, 20:35
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcorn.mannen
Hallå hallå! Har några frågor angående vilken cannabinoid ni rekommenderar!
Jag är ute efter en cannabinoid som sitter i länge som vanligt röka minst. Testade thcb tror jag det var, men vart rätt så besviken då man vart nykter efter typ 1 timme bara, så vapen tog slut väldigt snabbt.
Och sedan är dessa olika cannabinoider beroendeframkallande? Hae funderat på testa thca, kanske dum fråga, men om man röker thca isolat, låt säga i ett halvår, ger det någon avtändning då om man slutar tvärt?
Och vilken cannabinoid är mest likt vanlig cannabis?

Och när jag tänker på cannabinoider tänker jag exempelvis, även att 10-OH-HHC även är en cannabinoid om jag har rätt? Och alla andra sorter som säljs lite här och var med olika knepiga namn.
Hoppas all text inte råka bli för rörigt!
Du låter ûber-teknisk med dina cannabinoider - tror Du gillat rödlibbet som försvann mitten av 80-talet...
Citera
2025-05-09, 20:44
Medlem
StonedMonkeys avatar
THC-A blir till THC när du röker det, så det är nog den cannaboid som kommer närmast
Citera
2025-05-09, 22:38
Medlem
popcorn.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
THC-A blir till THC när du röker det, så det är nog den cannaboid som kommer närmast
Okej okej, käste någon tråd på reddit ang förklaringar om olika cannabinoider som någon postade här på flashback. Förstog inte riktigt all engelska i reddit tråden, men finns thca i isolat och är då enbart ren thca och inte någon annan konstig cannabinoid? Förstog det lite som att thca i edibles och i pulver?/kristaller, så är det annat i blandat pga olika aspekter för det ej går att framställa ren thca i kristaller.

Men thca är ej beroendeframkallande då?
Citera
2025-05-09, 22:41
Medlem
popcorn.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Du låter ûber-teknisk med dina cannabinoider - tror Du gillat rödlibbet som försvann mitten av 80-talet...
Fattar inte vad du menar och är ej påläst ang cannabinoider eller liknande. Men rökte en del spice på den tiden det var "inne" och fick en helvetes avtändning som varade i över 6 månader, så blivit rätt orolig för att testa nya cannabis liknande produkter och med tiden bli beroende av skitet
Citera
2025-05-09, 22:52
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Fattar inte vad du menar och är ej påläst ang cannabinoider eller liknande. Men rökte en del spice på den tiden det var "inne" och fick en helvetes avtändning som varade i över 6 månader, så blivit rätt orolig för att testa nya cannabis liknande produkter och med tiden bli beroende av skitet
Har ingen erfarenhet av syntetiskt röka som kommit långt senare - var fullt nöjd med det som fanns på 70- & 80-talet... Förstår inte meningen med att inte röka det som inte växer naturligt. Nepal var också bra, på den tiden - men annorlunda... Röd libanes är det bästa jag någonsin rökt och ärligt talat så saknar jag det - mycket...
Citera
2025-05-09, 23:11
Medlem
popcorn.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Har ingen erfarenhet av syntetiskt röka som kommit långt senare - var fullt nöjd med det som fanns på 70- & 80-talet... Förstår inte meningen med att inte röka det som inte växer naturligt. Nepal var också bra, på den tiden - men annorlunda... Röd libanes är det bästa jag någonsin rökt och ärligt talat så saknar jag det - mycket...
Den stora orsaken faktiskt är priset, därav jag börjar bli lite nyfiken på alla dessa cannabinoider, framför allt isolat, men det är nästan lika dyrt ändå, men testat cbd braj men kände mig inte jätte nöjd med det, men var rätt skönt att slippa det konstanta tänkandet typ som jag iallafall brukar få när jag röker, som med tiden övergår till en jobbig noja.
Citera
2025-05-09, 23:13
Medlem
Citat:
Den stora orsaken faktiskt är priset, därav jag börjar bli lite nyfiken på alla dessa cannabinoider, framför allt isolat, men det är nästan lika dyrt ändå, men testat cbd braj men kände mig inte jätte nöjd med det, men var rätt skönt att slippa det konstanta tänkandet typ som jag iallafall brukar få när jag röker, som med tiden övergår till en jobbig noja.

Det du söker är en Delta.8 dominant olja med Delta 9 och en del Cbd, så hade du vart supernöjd
Citera
2025-05-09, 23:20
Medlem
popcorn.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeandfreaky
Det du söker är en Delta.8 dominant olja med Delta 9 och en del Cbd, så hade du vart supernöjd
Okej, nyfiken bara, men varför tror du det skulle passa mig?
Citera
2025-05-09, 23:26
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Priset är skillnaden - låter som en reklamslogan... Ifall Du vill/måste/behöver röka på, odla eget av en sort Du tror passar dig eller kanske flera så Du hittar rätt. Hampa växer som - typ ogräs... Vill Du röka grönt eller göra hasch av skörden är mer en smaksak. Som jag påtalat tidigare så ser jag ingen mening med syntetisk röka, det som växer är bättre om man nu måste röka på... Du kan om Du verkligen vill - klara dig utan. Bara njut av livet som företeelse istället.
Citera
2025-05-10, 08:13
Medlem
Victor-Cronhielms avatar
De cannabinoider som utsöndras när man springer rekommenderar jag. Ut och spring, det är gatis dessutom.
Citera
2025-05-10, 23:35
Medlem
Citat:
Okej, nyfiken bara, men varför tror du det skulle passa mig?

∆8 för att.bli mjuk och go i kroppen,.∆9 för ruset, Cbd motverkar paranoja
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in