Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-11, 09:33
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Något hände ju dagen före. Exfrun fick vårdnaden om barnen. Det stod tidigare här.

Det har jag helt missat.
Citera
2025-05-11, 09:37
Medlem
Cambrias avatar
Utreds som mord och mordförsök
Händelsen utreds som mord i Skultuna och mordförsök i Rönnby.

– Vi vet att något slags stickvapen använts, säger Magnus Jansson Klarin.

Den skadade kvinnan hördes under fredagen.

Utreds även som grovt barnfridsbrott
Polisen utreder flera fall av grovt barnfridsbrott, då barn befunnit sig på platsen när bevittnat händelsen.

Kommer alltid troll på flashback som pekar ut oskyldiga människor på facebook.

intressant att se så många bilder på NI och att dem använde ljuddämpare.
Till skillnad från SWAT i USA som är specialtränade poliser med förstärkningsvapen, så är Sveriges NI bestående av handplockad personal från militära specialförband, och är lite skrämmande att staten har en hemlig militär enhet utan granskning, som sätts in i vanligt basic polisarbete. Då staten idag styrs av en den rika adeln som slåss inbördes om makten och behandlar folket som sina slavar. Och även massimporterar nya slavar.
Polisen har redan fått lokala insatspoliser med förstärkningsvapen som ska användas i knivdraman och skolskjutningar etc. Polisen har både fått fler poliser och högre budgett men kan fortfarande inte klara av vardagliga brott.
Att dom skickar ut VMA larm beror på att det är en onödig myndighet som får miljarder av skattebetalare och försöker känna sig viktiga så de kan fortsätta höja sin egna löner. Lägg ner myndigheter och lägg pengarna till vård och omsorg. Psykvård behövs uppenbarligen.
Citera
2025-05-11, 09:50
Medlem
Fader.Runkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Nej, jag menar inte att det är synd om honom. Du missuppfattar mig. Klart han ska dömas hårt - riktigt hårt.

Med tanke på vad han kan ha utsatts för så kan ju rättspsykiatrisk vård vara aktuellt. Ungefär ett liknande straff som barnflickan i Knutby fick. Men vi får vänta och se vart detta leder, när han börjar prata och öppna upp sig.

Om han drivits till galenskap så får vi inte glömma att även han är ett offer och behöver rehabiliteras. Han ska ut i samhället igen som en frisk människa.
Citera
2025-05-11, 09:51
Medlem
Källa?

Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Gärningen mot J kommer visa sig vara försök till dråp då det var hon som höll i kniven först och försökte attackera H .
Citera
2025-05-11, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fader.Runka
Med tanke på vad han kan ha utsatts för så kan ju rättspsykiatrisk vård vara aktuellt. Ungefär ett liknande straff som barnflickan i Knutby fick. Men vi får vänta och se vart detta leder, när han börjar prata och öppna upp sig.

Om han drivits till galenskap så får vi inte glömma att även han är ett offer och behöver rehabiliteras. Han ska ut i samhället igen som en frisk människa.
Klart att stackaren är ett offer. Skulle gissa att H sett sig själv som offer hela livet. Hur många människor i den här världen har inte blivit utsatta för manipulation utan att för den sakens skull mörda och knivhugga??? Sluta tyck synd om idioten. Han är en man som just mördat en kvinna och försökt mörda en annan kvinna i nära relation. Han behöver inte dina bortförklaringar. Han behöver låsas in!
Citera
2025-05-11, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Frågan är isf varför man ska vänta på den att anlända, lär ju ta en stund. Om vi leker med tanken att det tar en kvart innan den är på plats så hade han kunnat vara på sjukhuset inom en kvart istället med polishelikoptern.
Helikoptern hovrade över den plats där han greps skadad
Citera
2025-05-11, 10:05
Medlem
Citat:
Jag försvarar inte mord utan förklarar varför detta illdåd skedde. Han drevs till vansinne och galenskap av en manipulerande och gaslightande narcissist.
Skojar du??? H är en man som just mördat en mamma till tre barn och utsatt sitt x och sina egna barn för dråpförsök och ett trauma för livet. Han behöver inte dina bortförklaringar, han behöver låsas in. Ytterst farlig person och att han är narcissist är mer troligt.
Citera
2025-05-11, 10:21
Medlem
Fader.Runkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sensationsmile
Skojar du??? H är en man som just mördat en mamma till tre barn och utsatt sitt x och sina egna barn för dråpförsök och ett trauma för livet. Han behöver inte dina bortförklaringar, han behöver låsas in. Ytterst farlig person och att han är narcissist är mer troligt.

Nej. Jag förklarar mekanismer till det sjuka som hänt. Han har gjort något som han inte borde gjort, det är vi alla överens om, jag rättfärdigar inte handlingen. Barnen är ju de största offren och helt oskyldiga. Men han försökte även ta sitt egna liv. Han agerade i galenskap vill jag hävda, men det är upp till rättväsendets experter att avgöra frågan närmare.

Jag har en vän som arbetat på samma arbetsplats som N och som beskrivit det som att N fick henne att må otroligt dåligt, frös ut henne och kom konstant med kränkande kommentarer, inte bara mot min vän utan även många andra. N var väldigt illa omtyckt. Min vän som är betydligt yngre började vantrivas och valde till sist själv att sluta eftersom situationen blev ohållbar rent måendemässigt.

Vi får helt enkelt vänta och se vart det här leder och vad som framkommer. Det kan mycket väl vara så att H som själv kanske är svag psykiskt har drivits till galenskap mer eller mindre och därför begått de här vidriga handlingarna mot kvinnorna och sig själv. I så fall vill jag hävda att också han är ett offer i det hela.
Citera
2025-05-11, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet11
Personligen tycker jag inte dom foton jag sett på honom och hans familj visar tecken på att han skulle visa på ett liv som inte fanns. Jag tycker dom ser rätt normala ut. En snickare kan ha en god inkomst och Josefin jobbar väl på bank. Jag tycker deras hobbys verkar sunda och ligga inom det normala och jag ser inget överdrivet. Det är väl inte konstigt att man visar upp sin familj och barn på ett positivt sätt, det gör väl alla. Dom verkar dessutom ha familj och vänner som är aktiva och intresserade på sociala medier. Han nämnde även att dom fått mögelskador i ett rum som dom höll på att sanera så det tyder på att allt är inte rosenskimrande utan ett normalt liv med bra och dåliga händelser.

Helt normalt alltihop, folk vill bara sitta i efterhand och låtsas som att de minsann kan förutspå detta i efterhand.
Citera
2025-05-11, 10:26
Medlem
Hallonet11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoffeSouverin
Fått lite mer info om detta. Namnet verkar stämma överens. Personen som blev av med vårdnaden av barnen hade brutit ihop totalt, storgråtit och varit förkrossad.
Anledningen till domen ska vara flera men bland annat (drog?)rattfylla, narkotikainnehav.
Sen kommer det i sammanhanget lite märkliga: Han hade enligt uppgift stort stöd i rätten av sin nuvarande partner, ej mamma till barnen. Stämmer ju bra in på detta fall men om det stämmer: vad var det som fick han att ta livet av flickvännen mindre än ett dygn senare??

Intressant, jag tänkte på några av anledningarna till domen. Drograttfylla och narkotikainnehav.
Kan det vara så att han försökte självmedicinera? Vi vet ju att han fick en hjärninflammation för några år sedan och påtalat bla dåligt minne och extrem trötthet förmodligen en rad andra symptomer också.

Han hade ju en familj och försörja och jobbade med kroppen. Det är möjligt att han försökte bli bättre och piggare på egen hand så han kunde fortsätta arbeta men inte lyckades utan fick försöka testa mer olagliga substanser för att bli piggare och få mer ork. Jag är inte så bevandrad i den världen men det finns väl droger där man blir piggare och mer uthållig. Det är möjligt att han använde dom när han var ute på arbeten och var tvungen att köra hem själv efteråt och kanske åkte fast i kontroller till och från olika arbetsplatser.
Citera
2025-05-11, 10:36
Medlem
Citat:
Nej. Jag förklarar mekanismer till det sjuka som hänt. Han har gjort något som han inte borde gjort, det är vi alla överens om, jag rättfärdigar inte handlingen. Barnen är ju de största offren och helt oskyldiga. Men han försökte även ta sitt egna liv. Han agerade i galenskap vill jag hävda, men det är upp till rättväsendets experter att avgöra frågan närmare.

Jag har en vän som arbetat på samma arbetsplats som N och som beskrivit det som att N fick henne att må otroligt dåligt, frös ut henne och kom konstant med kränkande kommentarer, inte bara mot min vän utan även många andra. N var väldigt illa omtyckt. Min vän som är betydligt yngre började vantrivas och valde till sist själv att sluta eftersom situationen blev ohållbar rent måendemässigt.

Vi får helt enkelt vänta och se vart det här leder och vad som framkommer. Det kan mycket väl vara så att H som själv kanske är svag psykiskt har drivits till galenskap mer eller mindre och därför begått de här vidriga handlingarna mot kvinnorna och sig själv. I så fall vill jag hävda att också han är ett offer i det hela.
Ja det är helt i sin ordning. Det är alltid kvinnan som är roten till allt ont. Han har haft alla möjligheter att lämna N om hon nu var så vidrig som du påstår. Det är verkligen ingen förklaringsmodell till detta vansinnesdåd. Han är fullt ansvarig för att tagit en annan människas liv oavsett hennes beteende (som alltid ska lyftas fram som problemet när det kommer till våld i nära relation). Har J också varit dum mot H så att det också finns anledning att försöka ta livet av henne? Sluta med det där tramset och inse att H inte är ett offer utan en GM.
Citera
2025-05-11, 10:39
Medlem
Citat:

Jag har sett vilka fina kommentarer folk skriver om Nicole på hennes sida, hundratals meddelande. Folk kommer bara spotta på din grav, ditt jävla avskum!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in