Citat:
Ursprungligen postat av
sensationsmile
Skojar du??? H är en man som just mördat en mamma till tre barn och utsatt sitt x och sina egna barn för dråpförsök och ett trauma för livet. Han behöver inte dina bortförklaringar, han behöver låsas in. Ytterst farlig person och att han är narcissist är mer troligt.
Nej. Jag förklarar mekanismer till det sjuka som hänt. Han har gjort något som han inte borde gjort, det är vi alla överens om, jag rättfärdigar inte handlingen. Barnen är ju de största offren och helt oskyldiga. Men han försökte även ta sitt egna liv. Han agerade i galenskap vill jag hävda, men det är upp till rättväsendets experter att avgöra frågan närmare.
Jag har en vän som arbetat på samma arbetsplats som N och som beskrivit det som att N fick henne att må otroligt dåligt, frös ut henne och kom konstant med kränkande kommentarer, inte bara mot min vän utan även många andra. N var väldigt illa omtyckt. Min vän som är betydligt yngre började vantrivas och valde till sist själv att sluta eftersom situationen blev ohållbar rent måendemässigt.
Vi får helt enkelt vänta och se vart det här leder och vad som framkommer. Det kan mycket väl vara så att H som själv kanske är svag psykiskt har drivits till galenskap mer eller mindre och därför begått de här vidriga handlingarna mot kvinnorna och sig själv. I så fall vill jag hävda att också han är ett offer i det hela.