Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-11, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
30 knivhugg!!! Var?

Var fick den infon ifrån. Länka fakta här tack!

Finns ingen info här från sjukhuset i alla fall.

https://regionvastmanland.se/om-regionen/press/patientskaderapporter/

Vad som kom fram från början om det nu stämde var ju att exfrun var lindrigt skadad , 30 knivhugg låter inte lindrigt 🤔
Citera
Parongatans avatar

Moderatormeddelande

Postat av Parongatan 2025-05-11, 00:59
Moderator
Okej. Trots flera moderatorsinlägg, ignoreras varningarna. Därmed har det rullat ut en skock varningar för OT- och tramsinlägg. Och varningsburken är rejält djup och omfattande om så krävs.

/Moderator
2025-05-11, 01:06
Medlem
exoticspices avatar
Ex-frun fick lämna sjukhuset dagen efter och skadorna beskrivs som lindriga och är det 30 knivhugg kan det betyda att det snarare var stick än hugg.
Citera
2025-05-11, 01:41
Medlem
Fader.Runkas avatar
Enligt rykten från en som kände Nicole så var hon en skitstövel som trampade på folk. En riktig narcissist och skitpratare.

Kan mycket väl varit hon som drivit honom till detta.
Citera
2025-05-11, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fader.Runka
Enligt rykten från en som kände Nicole så var hon en skitstövel som trampade på folk. En riktig narcissist och skitpratare.

Kan mycket väl varit hon som drivit honom till detta.

Har hört samma sak, det är hennes fel
Citera
2025-05-11, 02:10
Medlem
Pungkorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Nej, när polisen går ut med VMA och åker runt med skotsäkra västar så har GM skjutvapen!
Om man bläddrar bland hans profilbilder på FB så ses han skjuta med pistol. På vad som ser ut att vara en skytteklubb. Skulle gissa att han var med i skytteklubb och på så vis även har vapen.
Det jag tycker är konstigt är att han gått över till kniv. Slut på ammunition kanske.
Citera
2025-05-11, 05:58
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
Anade det, känns som denne tråden spårat ur mer än vanligt och brukligt.

Intressant att de två kvinnorna skadats på olika platser, jag fick intrycket att de alla tre vart på samma ställe....
Det öppnade för ett eventuellt scenario där mannen och en av kvinnorna kunde varit offer för en attack från tredje kvinna.

Men är det så att kvinnorna skadats på olika platser så är det ju svårt att tänka sig ett scenario där han är utan skuld.

Min uppfattning är att han varit ursinnig av någon anledning så han har tappat kontrollen helt.

Något har hänt på morgonen som gjort att han dödas sin flickvän, eller så hände nåt kvällen innan och bråket fortsatte på morgonen.
Kanske har flickvännen valt att avsluta relationen och han beskyller exfrun för det (för hela bråket). Därför gav han sig på henne också.
Men ofta hinner känslorna svalna lite men i hans värld har han endast sett en enda utväg.
Och sen har han skadat sig själv, förmodligen ett misslyckat självmordsförsök.

Hur kan han tro att han har rätt att bestämma vem som ska få leva och vem som ska dö!
Citera
2025-05-11, 06:02
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Antingen så är du fullständigt vettlös, eller värdelös på svenska. "Kallblodig"? Fattar du ens vad du själv skriver? Försökte han "kallblodigt" skada sig själv med?

Och nej, dom hade nog helt rätt om Henrik. Men din totala sociala oförmåga gör att du fattar noll om hur människor fungerar. Vanliga snälla människor, som Henrik, kan drivas till vansinne.

Jag tror som du att helt vanliga, snälla människor kan drivas till vansinne.
Citera
2025-05-11, 06:07
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davent
Bra, då lär han överleva för rättegång.

Han har redan fått sitt livstidsstraff.
Att leva med detta fruktansvärda resten av livet.
Dödat en annan människa, tagit en mamma ifrån sina barn, en familjemedlem. Skadat sina barns mamma, alla dessa små barn som nu är brottsoffer. Han lär aldrig få vårdnad om sina barn. Även hans liv är förstört.
Det kommer han få leva med och jag hoppas han kommer må skit för allt han ställt till med.
Citera
2025-05-11, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Min uppfattning är att han varit ursinnig av någon anledning så han har tappat kontrollen helt.

Något har hänt på morgonen som gjort att han dödas sin flickvän, eller så hände nåt kvällen innan och bråket fortsatte på morgonen.
Kanske har flickvännen valt att avsluta relationen och han beskyller exfrun för det (för hela bråket). Därför gav han sig på henne också.
Men ofta hinner känslorna svalna lite men i hans värld har han endast sett en enda utväg.
Och sen har han skadat sig själv, förmodligen ett misslyckat självmordsförsök.

Hur kan han tro att han har rätt att bestämma vem som ska få leva och vem som ska dö!

Något hände ju dagen före. Exfrun fick vårdnaden om barnen. Det stod tidigare här.
Citera
2025-05-11, 07:24
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Nej H:s barn var hos J och N:s barn hos sina pappor . I H:s hem fanns bara N som tur var för alla barns skull. Så har jag fattat att det hela ligger till.

Ah ok, men är du säker på det? Jag har läst i tråden att Hs barn tycks ha varit hos honom (iaf ett par). Men det vore ju mer logiskt om de inte var det när han bestämmer sig för att ta N av daga.

Men barnfridsbrottet då? Är det kanske uifrån att barnen hos J bevittnade attacken?

Dessutom kom jag på att N borde blivit mördad först, kanske i sängen. För om hon jobbar i Västerås (antagande) så behöver man väl gå upp vid 7-7.30 för att vara på jobbet kl 8.30-9 vilket är normalfallet. Skulle H attackerat J först i Rönnby för att sen åka hem till Skultuna och hoppas på att N inte varit för pigg och på väg att åka till jobbet- då kunde hon kanske sprungit ut/ larmat grannar/ slagits tillbaka osv. Så mer sannolikt att hon blev mördad först, kanske under tidiga morgontimmarna när H legat och begrundat sin situation under natten.

Dessutom är det logiskt att han beger sig till J strax efter 7, även hon bör vara relativt nyvaken och på väg att väcka barn för att ta dem till förskola/ skola. Så han väljer det 'bästa' tillfället.

Detta scenario är också det mest logiska då man kan anta att polisen efter hennes larmsamtal börjar kolla på hans nuvarande relation och oroar sig för flickvännens välfärd. Kanhända att även kollegorna på jobbet hör av sig när hon inte dyker upp vid 9, samtidigt som man vet att det pågår en insats i Skultuna. Så polisen kopplar ihop 2 och 2 och skickar en patrullbil till Hs hem och finner N avliden där kring 11-tiden? (Var det rätt tid?)
Citera
2025-05-11, 07:25
Medlem
Hallonet11s avatar
Vi är fortfarande tidigt i processen men som jag förstår det så är det inte omöjligt att det handlar om att en vanlig person fått någon form av psykos. Drivits till ett vansinnesdåd som han kanske inte ens är medveten om eller minns efteråt. Det är mycket möjligt att hans hjärnhinneinflammation har bidragit. Jag tror att allmänheten efter det här kommer vara mer förstående och ha mer insikt och kunskap om hur en människas psyke fungerar. Jag tror att vi alla måste ha större förståelse för att det finns mer än god och ond. Det finns en rad nyanser och en god människa kan göra något hemskt men det betyder inte att människan är ond bara handlingen.

Jag tror att Henrik kommer lida mest av alla. Han är ett offer precis som alla andra. Jag hoppas att alla inblandade får den hjälp dom behöver och kommer läka med tiden. Dom kommer aldrig glömma givetvis Ingen av oss kommer göra det. Jag hoppas också att samhället gör sin del vad gäller insikt om vad som gick fel och vad som kan göras bättre i framtiden.
Senast redigerad av Hallonet11 2025-05-11 kl. 07:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in