Citat:
Ursprungligen postat av
CalzoneItalia
Nej H:s barn var hos J och N:s barn hos sina pappor . I H:s hem fanns bara N som tur var för alla barns skull. Så har jag fattat att det hela ligger till.
Ah ok, men är du säker på det? Jag har läst i tråden att Hs barn tycks ha varit hos honom (iaf ett par). Men det vore ju mer logiskt om de inte var det när han bestämmer sig för att ta N av daga.
Men barnfridsbrottet då? Är det kanske uifrån att barnen hos J bevittnade attacken?
Dessutom kom jag på att N borde blivit mördad först, kanske i sängen. För om hon jobbar i Västerås (antagande) så behöver man väl gå upp vid 7-7.30 för att vara på jobbet kl 8.30-9 vilket är normalfallet. Skulle H attackerat J först i Rönnby för att sen åka hem till Skultuna och hoppas på att N inte varit för pigg och på väg att åka till jobbet- då kunde hon kanske sprungit ut/ larmat grannar/ slagits tillbaka osv. Så mer sannolikt att hon blev mördad först, kanske under tidiga morgontimmarna när H legat och begrundat sin situation under natten.
Dessutom är det logiskt att han beger sig till J strax efter 7, även hon bör vara relativt nyvaken och på väg att väcka barn för att ta dem till förskola/ skola. Så han väljer det 'bästa' tillfället.
Detta scenario är också det mest logiska då man kan anta att polisen efter hennes larmsamtal börjar kolla på hans nuvarande relation och oroar sig för flickvännens välfärd. Kanhända att även kollegorna på jobbet hör av sig när hon inte dyker upp vid 9, samtidigt som man vet att det pågår en insats i Skultuna. Så polisen kopplar ihop 2 och 2 och skickar en patrullbil till Hs hem och finner N avliden där kring 11-tiden? (Var det rätt tid?)