Citat:
Ursprungligen postat av
Chokladmums
Tycker det finns en mycket obehaglig aspekt i det här.
Vem är den anonyma som skickat bilder?
Främmande makt tror jag inte på. För en fiende borde det ha varit smartare att försöka pressa TT efter tillträdet när denne hade smaskig info. Alternativt outa senare då skandalen skulle blivit än större.
En annan nation som är en vän? Hade knappast gått till DN.
Kvarstår inrikes. Kan vara någon som ogillar TT personligen. Men timingen på det hela känns politisk.
Utnämningen är känd sedan februari. Bilderna är gamla, tror mer på att någon kände till bilderna från förr och väntat än att någon råkat stöta på dem senaste dagarna.
För mig känns det som att den/dom som skickat bilderna timat det hela för maximal politisk skada mot regeringen, men ändå tagit hänsyn till att TT inte skulle få tillgång till allt en säkerhetsrådgivare får av info.
Jag tror det här är politiskt.
Såssarna menar du ? Kanske det. Kan lika gärna vara intern maktkamp inom moderåttorna eller nån annan fjolla snubben kört en töm-och-glöm på som känt sig försmådd. Bögar kan vara värre än dumpade brudar på den fronten.
Inte konstigare än att svt och övrig media satt och ruvade på klipp där SD:are heilade i ungdomen eller liknande inför valdagen.
Åren 2004-2018 var det standard. Fulspel är inget nytt i politik.
Problemet är att idioten har lagt ut grisiga bilder offentligt vilket visar att han har IQ badboll och är olämplig på sin post.