2025-05-19, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Din övergång till personangrepp (som moderatorn raderat) anser jag vara punkt för vår diskussion.

Jag anar att din statistik avser socialdemokratisk politik. Med Tidö-regeringens politik kommer ingen i jobb, eftersom de inte har nån arbetsmarknadspolitik, så dagarna kommer bara att rulla på.

Det är fler personer som lever på olika ersättningar och bidrag NU än när sossarna var vid makten. Att a-kassan försämras för långtidsarbetslösa kommer bara göra att butiksstölder och annan kriminalitet ökar med motsvarande procent. Den utvecklingen kommer bli svår att vända, så det är tragiskt på alla sätt.

I snitt är en person arbetslös ca 3 månader.
Därför är det positivt med en HÖJNING av ersättningen dom första hundra dagarna.

Det är negativt för långtidsarbetslösa, men det är en helt annan diskussion.
Dom och yngre under 30 borde inte ha a-kassa.
Utförsäkring samt krav/tvång till studier och CSN stöd vore bättre.
Citera
2025-05-19, 10:34
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
När du vidtar irrelevanta personangrepp, är det ett kvitto på att dina argument har tagit slut - eller att du saknar intellektuell begåvning att föra en diskussion, och då sätter jag punkt. Att du anser dig vara "enormt mer kompetent" blir skrattretande i sammanhanget, men din övertro på dig själv är inte mitt problem.

Jag tar upp nationalekonomi för att du tar upp frågor som man måste kunna nationalekomomi för att förstå. Eftersom du inte kan ett skvatt om området så ätr allt du säger helt irrelevant.
Du kan inte argumentera eftersom du inte kan absoluit någomnting om det du diskuterar. Du bara påstår saker helt utan stöd.

Citat:
Eftersom vi inte befinner oss i forumet för diskussioner om nationalekonomi måste jag konstatera att du återigen går off topic. Men om nationalekonomi är av intresse för dig, rekommenderar jag att du fördjupar dig i Thomas Pikettys studier.
Nu börjar du åter undervisa mig. Du är en nolla som saknar basal allmänbildning och ska inte undervis anågon.
Citera
2025-05-23, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Tidö har bara förvärrat en del för vanligt folk, även för vanliga arbetare. Vissa undantag finns, men mer dåligt.

Ju mer svek från högern man upplever desto mer kommer man sympatisera med vänstern.

Man har inte hållit många vallöften heller, eller bortsett från bensinen då - som en del hävdar är inte p.g.a. högern.
Mest skyller man ifrån på vänstern, S, woke, bögarna, invandrarna, kvinnorna och transorna. Man vill inte ta några ansvar överhuvudtaget, man vill snacka bort allting, bögar hit, transor dit, anti-woke nonsense bla bla bla, man är trött på den eviga propagandan. Alltid är det någon man vill skylla alla världens problem på, och på så sätt även utsätter väldigt många oskyldiga offer för lidande och orättvisor. Och kom inte med bs om "dessa invandrare gjort x och y kriminellt", majoriteten gör inget sådant och har inget med det att göra. Eller ska vi beskylla alla svenskar för det finns några hundra eller tusentals nazister, fascister och rasister? Lös kriminaliteten istället för att jaga sjuka knarkare som behöver vård!

Jag välkomnar den progressiva, framåtsträvande regeringen vid nästa val, glädjer mig att svensken inser att en bakåtsträvande konservativ regering inte är det optimala, vi kan inte leva i det förflutna bara för vi är så fast i "traditioner" att vi inte vågar utvecklas, blicka framåt och se outside the box.

Weak bait. Du behöver bli bättre.
Citera
2025-05-23, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Visst är vi smarta?

Nej, men nyttiga idioter åt juden.
Citera
2025-05-23, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Tidsfråga in öppna våra hjärtan talet dyker upp och massimportering blir ett faktum.

Massimporten är ju redan ett faktum.
Citera
2025-05-23, 02:45
Medlem
Citat:
Sveriges mest ökände desinformatör? Skulle inte tro det.

Inte konstigt att samhället ser ut som det gör när lättpåverkade stollar indoktrineras av trollfabriker i sociala medier.

DU är ett uppenbart troll.
Citera
Idag, 00:13
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Om han sagt att himlen är blå så är det desinformation, eftersom hans syfte och uppdrag är att sprida falsk eller vilseledande information för att påverka en viss målgrupp.

Innan vi kan gå vidare måste du först bekräfta att du förstår skillnaden mellan desinformation och felaktig information. Dina inlägg hittills tyder på att du inte gör det. Du vill dra in mig i nån irrelevant diskussion om sakfrågor, men det kommer inte att hända.
Du tänker inte svara på vad Henrik Jönsson har desinformerat om? Du har kastat in handduken helt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in