2025-05-14, 07:01
Medlem
grey.eagles avatar
[quote=MarcoStar|91877176]
Ja, och det var ändå sossarna som gjorde det i Sverige och därför stod företag på kö för att lägga sina investeringar här. Det hade gett tiotusentals nya jobb, men istället fick vi en blåbrun regering och nu vet vi hur det gick.
Stämmer inte alls, fan får du allt ifrån. Sverige har inte lagt en krona på något av de stora sastningar som faller inom "grönenergi!

Sverige är utfattigt.
Citera
2025-05-14, 07:03
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar

Ja, nu går Sverige sämst i EU. Sen vi fick en blåbrun regering.

Nej du har fel igen, Sverige har gått dåligt en längre stund det accelererade dock under IQ monstret steffan löven.
Citera
2025-05-14, 12:19
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Uppenbarligen har du inte förstått innebörden av källkritik, eftersom du fortfarande tjatar om "vad" han sagt när källkritik handlar om "vem" som säger det.

Dessutom har jag gett dig en länk till DN som klargör varför Henrik Jönsson anklagas för att sprida desinformation, att han mörkar vem hans uppdragsgivare är och har ett påhittad upplägg med "donationer" som uppenbart är konstruerat för att slippa betala skatt.

Om du beundrar den här fifflaren och är intresserad av vad han har att säga så är det ditt problem. Jag tänker inte sponsra hans kanal med ett enda klick och har inget mer att tillägga.

Den här diskussionen började med att jag skavade på ditt inlägg:
Citat:
Sveriges mest ökände desinformatör? Skulle inte tro det.

Inte konstigt att samhället ser ut som det gör när lättpåverkade stollar indoktrineras av trollfabriker i sociala medier.

Då svara du med att hålla på och skriva om källkritik. Jag har inte diskuterat det alls. Jag frågar vad är det han har desinformerat om? Svara nu och räkna upp vilka felaktiga fakta han har publicerat.

Det är meningslöst att länka en artikel som inte svarar på vad Henrik har desinformerat om, vilket är frågan som jag ställde.
Det du skriver i övrigt har ingenting med saken att göra. Tror du att du kommer att slippa undan genom att försöka leda iväg diskussionen åt annat håll?
Senast redigerad av Rhodez 2025-05-14 kl. 12:27.
Citera
2025-05-14, 12:30
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhodez
Den här diskussionen började med att jag skavade på ditt inlägg:

Då svara du med att hålla på och skrivba om källkritik. Jag har inte diskuterat det alls. Jag frågar vad är det han har desinformerat om? Svara nu och räkna upp vilka felaktiga fakta han har publicerat.

Det är meningslöst att länka en artikel som inte svarar på vad Henrik har desinformerat om, vilket är frågan som jag ställde.
Det du skriver i övrigt har ingenting med saken att göra. Tror du att du kommer att slippa undan genom att försöka leda iväg diskussionen åt annat håll?

Om han sagt att himlen är blå så är det desinformation, eftersom hans syfte och uppdrag är att sprida falsk eller vilseledande information för att påverka en viss målgrupp.

Innan vi kan gå vidare måste du först bekräfta att du förstår skillnaden mellan desinformation och felaktig information. Dina inlägg hittills tyder på att du inte gör det. Du vill dra in mig i nån irrelevant diskussion om sakfrågor, men det kommer inte att hända.
Citera
2025-05-14, 13:27
Moderator
Diagorass avatar
OT raderat. Håll er till ämnet.

/ mod
Citera
2025-05-14, 13:40
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Om han sagt att himlen är blå så är det desinformation, eftersom hans syfte och uppdrag är att sprida falsk eller vilseledande information för att påverka en viss målgrupp.

Innan vi kan gå vidare måste du först bekräfta att du förstår skillnaden mellan desinformation och felaktig information. Dina inlägg hittills tyder på att du inte gör det. Du vill dra in mig i nån irrelevant diskussion om sakfrågor, men det kommer inte att hända.
Svenska akademins definition av desinformara:
des·*in·*form·*era verb ~de ~t
• av*siktligt ge felaktig information; ​jfr disinformation

Så vad har Henrik avsiktligt givit felaktig information om?
Citera
2025-05-14, 15:07
Medlem
Citat:
Nu får det vara nog med skitsnack. Dags att lägga lite fakta på bordet. DN har en lista som visar exakt hur mycket man förlorar eller eventuellt tjänar, med den nya a-kassan här:

Tunt med stöd till hushållen i vårbudgeten trots tuffare tider >>

Spoiler-alert: Minus 3609 kr/månad.

S kommer med all säkerhet att återställa och förstärka a-kassan. Det är redan inskrivet i deras riktlinjer till kongressen.

Med andra ord inget skitsnack

Majoriteten eller tom med mycket mindre del än 50% är arbetslösa 100 dagar. Dvs plus för 3/4 av alla arbetslösa
Citera
2025-05-14, 18:09
Medlem
Det skulle vara bra om det blev som förr, att sossarna får egen majoritet.
Citera
2025-05-14, 18:11
Medlem
En sak till det funkar aldrig i längden med höger politiskt styre.
Citera
2025-05-14, 18:44
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Svenska akademins definition av desinformara:des·*in·*form·*era verb ~de ~t • av*siktligt ge felaktig information; ​jfr disinformation Så vad har Henrik avsiktligt givit felaktig information om?

Din övergång till personangrepp (som moderatorn raderat) anser jag vara punkt för vår diskussion.

Citat:
Ursprungligen postat av lhffan
Majoriteten eller tom med mycket mindre del än 50% är arbetslösa 100 dagar. Dvs plus för 3/4 av alla arbetslösa

Jag anar att din statistik avser socialdemokratisk politik. Med Tidö-regeringens politik kommer ingen i jobb, eftersom de inte har nån arbetsmarknadspolitik, så dagarna kommer bara att rulla på.

Det är fler personer som lever på olika ersättningar och bidrag NU än när sossarna var vid makten. Att a-kassan försämras för långtidsarbetslösa kommer bara göra att butiksstölder och annan kriminalitet ökar med motsvarande procent. Den utvecklingen kommer bli svår att vända, så det är tragiskt på alla sätt.
Citera
2025-05-15, 17:20
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Din övergång till personangrepp (som moderatorn raderat) anser jag vara punkt för vår diskussion.
Hela grejen började med att du satte igång och undervisa mig om otroligt enkla trivialiteter. Jag är enormt mycket mer kompetent än du så detta är en rejäl skymf. Men du tycks ha en grandios självbild som får dig att skriva sådant där.
Jag kommer fortfarande svara på det du skriver så att inte hela diskussionen havererar pg din totala inkompetens rörande nationalekonomi.

Citat:
Det är fler personer som lever på olika ersättningar och bidrag NU än när sossarna var vid makten.
Vad som är orsakat av en viss regerings agerande och vad som beror på andra faktorer kräver kunskaper i nationelekonomi för att bryta ur. Har du det. Nej absolut inte. Kan du multivariat analys och annan matrisalgebra som behövs för att förstå orsakssambanden. Absolut inte. Så finns ingen anledning att ta det du skriver på minsta allvar.
Citera
2025-05-15, 19:10
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Hela grejen började med att du satte igång och undervisa mig om otroligt enkla trivialiteter. Jag är enormt mycket mer kompetent än du så detta är en rejäl skymf. Men du tycks ha en grandios självbild som får dig att skriva sådant där. Jag kommer fortfarande svara på det du skriver så att inte hela diskussionen havererar pg din totala inkompetens rörande nationalekonomi.

När du vidtar irrelevanta personangrepp, är det ett kvitto på att dina argument har tagit slut - eller att du saknar intellektuell begåvning att föra en diskussion, och då sätter jag punkt. Att du anser dig vara "enormt mer kompetent" blir skrattretande i sammanhanget, men din övertro på dig själv är inte mitt problem.

Citat:
Vad som är orsakat av en viss regerings agerande och vad som beror på andra faktorer kräver kunskaper i nationelekonomi för att bryta ur. Har du det. Nej absolut inte. Kan du multivariat analys och annan matrisalgebra som behövs för att förstå orsakssambanden. Absolut inte. Så finns ingen anledning att ta det du skriver på minsta allvar.

Eftersom vi inte befinner oss i forumet för diskussioner om nationalekonomi måste jag konstatera att du återigen går off topic. Men om nationalekonomi är av intresse för dig, rekommenderar jag att du fördjupar dig i Thomas Pikettys studier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in