2025-05-07, 19:13
Medlem
cinereos avatar
Beige hyade räknas ju inte som beklämmande att hetsa emot men hur står det till med våra vänner i amerikat?
får man hetsa mot Apache mer eller mindre än mot Comanche? Navajo är fritt fram att mörsa verbalt men inte Sioux?
Citera
2025-05-07, 19:58
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinereo
Beige hyade räknas ju inte som beklämmande att hetsa emot men hur står det till med våra vänner i amerikat?
får man hetsa mot Apache mer eller mindre än mot Comanche? Navajo är fritt fram att mörsa verbalt men inte Sioux?

Du får nog börja med att redogöra för eventuell Amerikansk lagstiftning beträffande hets mot folkgrupp.
Citera
2025-05-07, 21:38
Medlem
Titeln kanske skulle vara bättre? Trodde detta handlade om helikoptrar.
Citera
2025-05-07, 21:53
Medlem
JeffCuckleys avatar
Jag tror inte jänkarna har tillräckligt bra koll på de olika stammarna för att kunna vara mer eller mindre rasistiska mot någon av de
Citera
2025-05-08, 18:34
Medlem
cinereos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffCuckley
Jag tror inte jänkarna har tillräckligt bra koll på de olika stammarna för att kunna vara mer eller mindre rasistiska mot någon av de
Nej men som svensk då? man får inte hetsa mot judar men indianer då?
Kommer Farbror Blås(t) om man har sammankomst på ett torg & uppmanar till slakt på indianer? får Per-Erik 76 skriva på facebook om de där djävla indianerna utan att bli dömd för Hets Mot Folkgrupp som hänt flera gånger när det gällt muslimer & annat löst pack?
Citera
2025-05-08, 19:23
Medlem
JeffCuckleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinereo
Nej men som svensk då? man får inte hetsa mot judar men indianer då?
Kommer Farbror Blås(t) om man har sammankomst på ett torg & uppmanar till slakt på indianer? får Per-Erik 76 skriva på facebook om de där djävla indianerna utan att bli dömd för Hets Mot Folkgrupp som hänt flera gånger när det gällt muslimer & annat löst pack?

Jag skulle tro att man kan komma undan med nån lägre form av hot utan särskilt mycket besvär. Jag skulle inte chansa dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in