2025-05-24, 22:34
Medlem
Månsans avatar
Man blir inte riktigt klok på Roglic. Har han form eller inte? Väldigt tillbakadragen. Varje gång han förlorat tid har han ramlat, fått punka, varit illa placerad — aldrig direkt blivit regelrätt frånåkt. Antingen är han inte bättre än såhär, duger till ca 3-6 plats eller också mosar han alla sista veckan.

Jag har en misstanke att Rogge inte alls visat korten än. Hade dock behövt Hindley.
Citera
2025-05-25, 07:20
Medlem
FNLSs avatar
Roglic känns inte riktigt påkopplad
Citera
2025-05-25, 10:55
Medlem
TilleyHats avatar
Pallar Ayuso verkligen köra för Del Toro? Jag är tveksam. Det vore skillnad om Ayuso redan vunnit en Grand Tour. Jag blir inte förvånad om teamet bestämmer sig för att spanjoren trots allt är försteåkare.

Roglic kan fortfarande vinna men han har inte klippet som fanns för något år sedan.
Citera
2025-05-25, 11:28
Medlem
rainbowias avatar
Ciccone
Citera
2025-05-25, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Pallar Ayuso verkligen köra för Del Toro? Jag är tveksam. Det vore skillnad om Ayuso redan vunnit en Grand Tour. Jag blir inte förvånad om teamet bestämmer sig för att spanjoren trots allt är försteåkare.

Roglic kan fortfarande vinna men han har inte klippet som fanns för något år sedan.
Ayuso klarar ju inte ens av att köra för Pogacar (minns ju hans bedrägliga beteende uppför Galibier) så han kommer inte vara behjälplig för del Torro.
Citera
2025-05-25, 13:10
Medlem
Det blir problem när världens bästa stall har för många bra åkare. Alla vill få sin chans att skina, och i synnerhet när inte Pogacar är med. Det bådar interna konflikter i veckan…

Del Toro kanske lägger sig på en podiumplats ändå och hjälper Ayuso i slutet.
Citera
2025-05-25, 14:25
Medlem
Drinis avatar
Tråkigt med Ciccone. Alltid gillat honom.

Läste en intervju innan girot med roglic. Han sa typ, jag är gammal och behöver spara på energi.

Det tsm med hur tung sista veckan är får mig att tro att han har bra mycket mer att visa. Tempo har han ju gjort väldigt bra.
Citera
2025-05-25, 14:52
Medlem
geek12s avatar
Undra hur UAE stallet tänker nu, Del Toro som dragit ifrån klungan som jagar med några cyklister sen har de Ayuso i klungan. Kör de för Del Toro och försöker hålla tempot lågt i klungan bakom nu eller? Blir intressant.
Senast redigerad av geek12 2025-05-25 kl. 14:55.
Citera
2025-05-25, 16:22
Medlem
TilleyHats avatar
Roglic i stor kris.

Del Toro imponerar. Hoppas han vinner totalt! Härligt med den typen av cyklister som tycker att allt är möjligt.

Stämmer det att Ayuso är impopulär och varför i så fall?
Citera
2025-05-25, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Roglic i stor kris.

Del Toro imponerar. Hoppas han vinner totalt! Härligt med den typen av cyklister som tycker att allt är möjligt.

Stämmer det att Ayuso är impopulär och varför i så fall?
Del Toro körde som en chef idag.

Ayuso är impopulär för att han är en idiot som bara tänker på sig själv och går emot teamorders. Han verkar tro att han kan göra vad han vill så länge Maxtin sitter i bilen.
Citera
2025-05-26, 19:58
Medlem
Månsans avatar
Fretin och Magnier bryter girot.
Skulle inte förvåna om även Roglic kastar in handduken imorrn. Hans tre krascher har tydligen satt sina spår.
Citera
2025-05-27, 07:07
Medlem
Avslutning uppför idag. Är inte Roglic med övriga GC-gäng är det kört. Med krascherna är det förståligt. Han behöver göra något som kan jämföras med Froomes vändning i Girot 2018 om han tappar ännu mer idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in