2025-05-21, 17:48
Medlem
Månsans avatar
Kul att Carapaz vann. Välförtjänt. Unnar honom alla grand tour-segrar efter han gav bort en TdF-vinst till Kwiatkowski efter stallorder.
Citera
2025-05-22, 08:27
Medlem
Spurt idag. Hoppas på Pedersen eller van Aert för mitt lags skull men jag tror Groves… eller jag slänger in en ytterst medioker förhoppning om Bennett.
Citera
2025-05-22, 17:30
Medlem
rainbowias avatar
Det var ju Skooij.
Citera
2025-05-23, 16:56
Medlem
Otroligt starkt av Mads! Inspirerad av hockeylandslaget kanske
Citera
2025-05-23, 19:36
Medlem
FNLSs avatar
Möregårdh och Pedersen. Den bästa svensk -danska dagen sedan igår.
Citera
2025-05-23, 22:03
Medlem
Kan bli spännande drama mellan del Torro och Ayuso framöver. Vad det verkar så gillar ingen i laget Ayuso förutom Maxtin som är sportdirektör.

Vore inte otroligt om Roglic plockar hem det till slut.

Pedersen förövrigt oerhört imponerande, känns som Lidl hittat rätt i matchningen för det ska bli spännande att se Milan på touren sedan också
Citera
2025-05-23, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Kul att Carapaz vann. Välförtjänt. Unnar honom alla grand tour-segrar efter han gav bort en TdF-vinst till Kwiatkowski efter stallorder.
Kwia förtjänade väl den segern efter att varit hjälpryttare och försökt hjälpa Richie vinna Polka-tröjan?

För mig kommer Carapaz alltid var hågkommen för att han var terrorist till Bardonecchia och därmed möjliggjorde Froomes vidriga upphämtning.
Citera
2025-05-24, 11:12
Medlem
Pedersen i år har definitivt fått mig att jämföra honom med Peter Sagan. Inte bästa spurtaren, men oerhört stark och resolut och placerar sig iaf i topp 5 på spurter vid platta etapper. Hans specialitet är spurt på etapper med ”rullande” terräng och han kan även ta poäng i spurter på bergsetapper.

Idag då; målgång i Slovenien. Några lätta klättringar i slutet och jag hoppas på Pedersen igen. Nu har han definitivt en mental fördel. Annars är det Kooij. Visma drog fantastiskt bra när han vann i förrgår.
Citera
2025-05-24, 17:06
Medlem
FNLSs avatar
Detta är Danmarks Giro
Citera
2025-05-24, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Detta är Danmarks Giro
Satan i gatan! Är det inte cykel då är det hockey och sen är det cykel igen! Danskarna är på hugget nu. Vilken kämpe Asgreen är.
Citera
2025-05-24, 17:12
Medlem
FNLSs avatar
Stor krasch med milen kvar. Roglic och ayuso tappade en minut. Tiberi två och ciccone försvann helt. Kanske inte ens i mål.

Bernal arensman och storer också i ayuso gruppen. Allt går del torros väg
Senast redigerad av FNLS 2025-05-24 kl. 17:14.
Citera
2025-05-24, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Stor krasch med milen kvar. Roglic och ayuso tappade en minut. Tiberi två och ciccone försvann helt. Kanske inte ens i mål.

Bernal arensman och storer också i ayuso gruppen. Allt går del torros väg
Frågan är ju om Ayuso kommer göra sin egen grej nästa vecka eller om han tillsammans med hela UAE kör för del Toro som nu har 1.26 fördel till Ayuso. Bättre att låta någon i laget vinna än att misslyckas och låta exempelvis Visma ta trofén med Yates. Vad tror vi om Roglic? Jag tror inte riktigt att han kan komma bättre än en 3:e plats så som han kör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in