• 6
  • 7
2025-05-08, 11:49
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Om du tittar på utbildningsnivå och sysselsättningsgrad, så nej.
Det är idiotiskt att klumpa ihop alla invandrargrupper till en.
De är muslimer allihopa eller hur? I rest my case!
Åt helvete med dom!
Citera
2025-05-08, 14:30
Medlem
Beror på vad det gäller, men om man får välja själv så i princip nej. Skulle dock aldrig få för mig att sälja eller köpa något från dem på typ Blocket eller FB marketplace, hade aldrig vågat.
Citera
2025-05-08, 16:38
Medlem
Enkelt svar på den frågan, NEJ alla gånger.

OM jag kontaktar företag och jag VET att de har invandrare inom gruppen så säger jag till att jag INTE vill befatta mig med deras blattekvoterade avdelning. Det får deras S, C, V och Mp-kunder göra!
Citera
2025-05-08, 17:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Jag anlitar den person som jag bedömer vara bäst för uppgiften. Någon som kan prestera över förväntan, har åtminstone relativt gott anseende och en ansvarsfull karaktär. Detta grundar jag på min bästa förmåga att bedöma och hämta in relevant information, eller på rekryteringsprocessens slutsatser om det gäller en långvarig roll.

Vad skulle man annars gå på?

Hudfärg spelar absolut ingen roll för mig. En oväntad fördel med att anlita någon med viss hudfärg är att det ibland avslöjar vilka i omgivningen som har problem - personer som jag då vet att jag inte bör göra avtal med framöver.

Personer som sprider problem eller provocerar andra baserat på utseende är aldrig konstruktiva samarbetspartners. De är ibland dom människor som tenderar att attrahera problem och stök till sig själva, som sen smittar/spiller över på andra, som man blir tvungen att hantera.
Fråga Jimmie Åkesson i hans roll som arbetsledare, han vet.

Ett gammalt japanskt talesätt säger att en man med stor mage har en liten hjärna. På samma sätt visar rasistiska attityder på bristande självinsikt, självömkande och lättkränkt temperament, inget metaperspektiv eller självdistans, och oförmåga att hantera egna känslor med vuxet intellekt och självbehärskning.

Rasistiska inställningar ger dig inga produktiva- eller konkurrensmässiga fördelar inom arbetslivet eller affärer, alls. Förstår man inte ens det, då är man självklart inte aktuell för tjänster eller partnerskap för mig mig - inte för de flesta i samhället, skulle jag våga påstå. Inte pga politiska skäl, utan på grund av renodlad produktiva och konstruktiva skäl.

Och ja, jag jobbar med och för personer av olika etnisk härkomst, utan nämnvärda problem. Gjort länge. Flera av dom, både nytillkomna och erfarna kollegor och partners, är tydligt bättre än jag själv är inom samma gebit.

Du ljuger, det är inte rasism/nazism att vilja ha sitt hemland ifred från ockupanter, titta på palestina/israel, där skriker alla om att palestina ska ha rätt till sitt egna hemland, så varför ska vi svenskar samtidigt inte ha rätt till vårt eget hemland?
Citera
2025-05-08, 17:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Enkelt svar på den frågan, NEJ alla gånger.

OM jag kontaktar företag och jag VET att de har invandrare inom gruppen så säger jag till att jag INTE vill befatta mig med deras blattekvoterade avdelning. Det får deras S, C, V och Mp-kunder göra!

Man anlitar inte företag som har svartskallar och negrer som anställda!
Citera
2025-05-08, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Du ljuger, det är inte rasism/nazism att vilja ha sitt hemland ifred från ockupanter, titta på palestina/israel, där skriker alla om att palestina ska ha rätt till sitt egna hemland, så varför ska vi svenskar samtidigt inte ha rätt till vårt eget hemland?
Jag ljuger inte alls.
Det du beskriver var rasism/nazism i Tyskland på 1930-talet iaf. Det är i princip samma bevekelsegrunder idag som då.

Det är f.ö. off-topic.
Senast redigerad av Robbinist 2025-05-08 kl. 17:08.
Citera
2025-05-09, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drepe
På hvilken måte er han den beste på mange år?

Vi kan bokstavelig talt kjøpe hele Sverige.
Kan ni inte starta erat eget forum??? Nej just det ja! Vilka kända uppfinningar har skapats av Norrmän???
Citera
2025-05-09, 17:28
Medlem
psaks avatar
Inte om det kan undvikas. Helt enkelt för att här i Sverige vill jag prioritera svenskar. Alltför mycket pågår redan från etablissemangets sida för att satsa på mångkulturen, vilket gör att svenskar får stå tillbaka.

Min linje blir således en del i motverkandet av mångkulturökningen.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in