2025-05-10, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover
Sjömän, de som arbetar på oljeplattformar, gästforskare med flera kan arbeta utomlands längre perioder med familjen kvar i hemlandet. Skälen till att man gör det är olika, men det kan handla om att det ger mycket goda inkomster (i förhållande till vad man annars skulle ha tjänat) eller vara bra för karriären.

När det gäller sexförsäljning så ger det i allmänhet goda, eller till och med i många fall mycket goda, förtjänster i förhållande till vad sexarbetaren annars hade tjänat. Jag har läst många vetenskapliga studier om sexarbete och där sexarbetare har intervjuats – det som är genomgående i svaren är just förtjänstmöjligheterna (vilket för en del inkluderar att kunna arbeta relativt lite och ändå kunna få ihop till livets nödtorft för att sedan kunna ägna övrig tid åt något som kanske inte ger så goda förtjänster såsom konst eller studier i något "udda" ämne). För en del personer är det något fantastiskt att sälja sex antingen för förtjänsten och/eller arbetet i sig, medan andra inte för alla pengar i världen skulle kunna tänka sig att sälja sex. Det viktiga är ju att varje individ själv får avgöra om denne vill sälja sex eller inte – inte någon annan "förmyndare" som anser sig veta bättre!

Jo jag nämnde ju 2 av de 3 yrken du räknar upp.

Att sälja narkotika och lura gamla på deras besparingar är också lukrativt. Så argumentet att sexförsäljning borde vara tillåtet för att det ger bra pengar till säljaren kan jag nog inte riktigt köpa. Det finns bättre argument isf. Som att det är lagligt att massera någons ljumskar och hamstrings men inte en kuk.
Citera
2025-05-10, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
Vi är många som tycker det. Varför tror du annars vi är så många som kämpar för våra rättigheter? Tror du det är för vi vantrivs och vill sluta?

Vi har flera miljoner av människor i Sverige som har obekväma arbetstider. Människor inom vården som knappt hinner träffa sina familjer pga stressiga och dåliga arbetsmiljöer som gör människor sjuka.
Restaurang, bygg, lokalvård.. .. inom dessa finns också människohandel.

Dessa människor från Columbia är ju en helt annan sak. De gör det oftast ””frivilligt” för de behöver pengar till sin fattiga familj. De lever under helt andra förutsättningar än vi och gör allt för sina barn! 3-4 månader utomlands kan förändra hela deras liv. Här kan de tjäna mycket pengar. Men de kommer ju även hit och jobbar olagligt. Jag tror inte man bara får komma in olagligt i ett land och jobba i nåt yrke vi har? Jag kan ha fel. De bryter då mot andra lagar.

Innan jag började jobba som sexarbetare jobbade jag i ett annat yrke där jag slets sönder av dålig och farlig arbetsmiljö och en chef som tänkte mer på pengar än sina anställda. Jag var tvungen och skifta, där jag ofta inte fick träffa mitt barn på två veckor i sträck. År ut och år in jobbade jag så. Jag missade massor med hen när hen var liten och behövde dagis tidigt. Jag var konstant stressad. Jag försökte byta yrke och företag, men var så trasig psykiskt och fysiskt så det gick inte. Jag sökte hjälp hos facket men fick ingen hjälp. Efter tio år orkade inte min hjärna mer och den släcktes och jag var tvungen och själv säga upp mig.

När jag blev frisk och stod på benen igen bestämde jag mig för och börja jobba med något jag brinner för och blev sexarbetare. Det byggde upp mig och gjorde mig stark igen. Plötsligt hade jag massor tid för familj. Nu idag är dock mitt barn vuxen så den tiden är förbi tyvärr att jag kunde lägga tiden där.

Idag tvingar polis, lagen och myndigheter mig och sluta som sexarbetare. Slutar jag inte förstör de mitt liv och min familjs. Så nu tvingar de in mig i ett arbete jag absolut inte vill vara i och jag kommer ha betydligt mindre tid för min familj och mig själv.

Ja du, det finns många skitbranscher och det faktum att de flesta av oss måste ha in pengar för att överleva gör så klart att vissa av oss kommer att jobba med saker de vantrivs med och andra utsätter sig för onödiga risker för att få det att gå ihop. Jag kan inte riktigt se vad den korrupta byggbranschen har att göra med huruvida sexförsäljning/sexköp ska vara lagligt eller ej.

Att många sexarbetare trivs med sina jobb har jag också förstått men jag tror ändå att det på det hela nog är ett av de yrken som har flest personer som skulle säga att de inte skulle göra det om det inte var så lönsamt och "enkelt" eller t o m inget annat vill än att sluta. Jag vet att anekdotisk bevisföring inte är något som säger något om verkligheten men jag kan ändå inte låta bli att fundera över mitt egna sexköpande och vad jag har sett där.

Jag väljer i princip bara svenska tjejer och jag brukar träffa dem som är i åldern 30-60. Detta tycker jag borde borga dels för att jag inte köper sex av traffickingoffer eller av 20-åringar som om 2 år behöver terapihjälp för att komma över sina år som prostituerade. Vidare så sållar jag bort de jag upplever som "fladdriga" i kommunikationen och även tjejer med tomma blickar på ev bilder. Av de kanske nästan 100 som jag sedan har köpt sex av så skulle jag då säga att kanske 10 st har jag upplevt som "glada på jobbet". Medan kanske 20 st har upplevts som raka motsatsen, dvs åt hållet "är du klar snart och isf där är dörren". Jag har i några fall misstänkt att den jag träffat har varit påverkad av något och har då vänt i dörren och är säker på att det hade hänt oftare om jag inte sållade rätt hårt.

Så min uppfattning är att prostituerade kvinnor jag mått haft mindre yrkesglädje än någon annan yrkesgrupp jag träffat. Då har jag iofs aldrig varit på en fabrik och sett folk som sitter vid ett löpande band men en hel del olika yrkesgrupper har jag ju genom åren stött på.

Slutsatsen jag landar i är att de allra flesta som säljer sex hellre skulle tjäna sina pengar på ett annat sätt. Om det sedan beror på jobbet i sig eller de problem med jobbet som du tar upp, det kan jag inte veta. Men det är ju ganska många fd prostituerade som berättat sina historier om sitt jobb och dessa har ju sällan varit muntra. Den lyckliga horan är jag övertygad om att hon finns, men jag tror hon är sällsynt.
Citera
2025-05-10, 10:31
Medlem
Skinnyfrogs avatar
Citat:
Jag känner personligen en före detta eskort som numera är sjuksköterska. Hon hävdar att det är mycket mera "smutsigt" att vara sjuksköterska än att arbeta som eskort. Om det inte vore för omgivningens attityder, det vill säga stigmat som Skinnyfrog nämner, så hade hon gärna fortsatt som sexarbetare.

Ja vi måste tillslut sluta som sexarbetare. Inte bara pga av stigman utan pga hoten vi och våra familjer utsätts av polis.

Vi kan idag inte längre lägga ut annonser öppet och få in bra kunder, för då kan vi få besök av polis och våra liv är då förstörda på många sätt. De som fortsätter arbeta går under jord, och där har polisen ännu svårare och fånga in dem som behöver hjälp.

Vi måste sen ut i andra yrken. Inte för vi vill, utan för vi blir tvingade av polis och myndigheter. Samma myndigheter som värnar så om att INGEN ska tvingas till något de inte vill göra. Trots det gör de samma sak mot oss…
Senast redigerad av Skinnyfrog 2025-05-10 kl. 10:37.
Citera
2025-05-10, 10:42
Medlem
Citat:
Ja vi måste tillslut sluta som sexarbetare. Inte bara pga av stigman utan pga hoten vi och våra familjer utsätts av polis.

Vi kan idag inte längre lägga ut annonser öppet och få in bra kunder, för då kan vi få besök av polis och våra liv är då förstörda på många sätt. De som fortsätter arbeta går under jord, och där har polisen ännu svårare och fånga in dem som behöver hjälp.

Vi måste sen ut i andra yrken. Inte för vi vill, utan för vi blir tvingade av polis och myndigheter. Samma myndigheter som värnar så om att INGEN ska tvingas till något de inte vill göra. Trots det gör de samma sak mot oss…

Jsg som är sexarbetare håller med om allt detta till 100 %!
Citera
2025-05-10, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jo jag nämnde ju 2 av de 3 yrken du räknar upp.

Att sälja narkotika och lura gamla på deras besparingar är också lukrativt. Så argumentet att sexförsäljning borde vara tillåtet för att det ger bra pengar till säljaren kan jag nog inte riktigt köpa. Det finns bättre argument isf. Som att det är lagligt att massera någons ljumskar och hamstrings men inte en kuk.

Den stora skillnaden mellan att sälja "narkotika och lura gamla på deras besparingar" och att sälja sex är att i de första fallen så skadas "kunden" (eller löper stor risk att skadas) medan det i få fall leder till att kunden skadas (förutom att ha lite mindre pengar efter köpet) av att köpa sex.

När jag framhävde att det kan vara ekonomiskt lukrativt att sälja sex så var det för att betona att det är en av anledningarna till att en del personer väljer att sälja sex. Jag menar att var och en får sammanväga för- och nackdelarna med de olika valmöjligheter (inklusive yrkesval) som står tillbuds och beroende på en mängd olika faktorer såsom bland annat personlighet, intressen och fallenhet gör vi olika val.
Citera
2025-05-10, 12:42
Medlem
Citat:
/.../ Så min uppfattning är att prostituerade kvinnor jag mått haft mindre yrkesglädje än någon annan yrkesgrupp jag träffat. Då har jag iofs aldrig varit på en fabrik och sett folk som sitter vid ett löpande band men en hel del olika yrkesgrupper har jag ju genom åren stött på.

Min erfarenhet är den motsatta. Jag har inte upplevt att prostituerade har haft mindre arbetsglädje än de jag har mött i andra yrken. Men det kan ju bero på mina val av de prostituerade jag har valt att träffa.

Citat:
Slutsatsen jag landar i är att de allra flesta som säljer sex hellre skulle tjäna sina pengar på ett annat sätt. Om det sedan beror på jobbet i sig eller de problem med jobbet som du tar upp, det kan jag inte veta. Men det är ju ganska många fd prostituerade som berättat sina historier om sitt jobb och dessa har ju sällan varit muntra. Den lyckliga horan är jag övertygad om att hon finns, men jag tror hon är sällsynt.

Beroende på hur du frågar så tror jag att man för väldigt många yrken skulle finna att de flesta hellre skulle vilja tjäna sina pengar på ett annat sätt.

En svårighet med att undersöka just prostitution och sexarbetare är att det är just stigmatiserat och sker rätt mycket i det fördolda. De som, till exempel, väljer att sälja sex under studietiden för att slippa ha studieskulder vill kanske inte att det senare i livet att det ska komma fram att de har varit "horor". De "hobbyeskorter" som säljer sex på deltid vid sidan av en ordinarie sysselsättning vill kanske inte heller att det ska komma fram att de "horar" på grund av den kraftiga stigmatisering som finns.

Därför är det svårt att få till representativa urval. Många studier är antingen gjorda i speciella miljöer och/eller är gjorda av antiprostitutionsaktivister som väljer exempel som stödjer deras uppfattningar. Det är ungefär som att man skulle studera de kvinnor som har flytt till en kvinnojour och utifrån detta dra generella slutsatser hur alla kvinnor som ingår i en relation har det! Det finns ju också en "selection bias" i pressen då det säljer bättre med historier från före detta prostituerade som har berättat hur hemskt det har varit med mera ... De aktiva, eller före detta, prostituerade som vill ge annan bild berättar ju på olika fora hur svårt det är frö dem att bli hörda och, till exempel, få in inlägg i tidningarna och andra media.

De undersökningar som jag har sett och som verkligen har ansträngt sig att få en allsidig belysning av hur prostituerade mår har konstaterat att de som säljer sex i genomsnitt varken mår sämre, eller bättre, psykiskt än matchade grupper av kvinnor som inte säljer sex.

Från mina kontakter med prostituerade både mer personliga, och som kund, är att de uppfattar stigmatiseringen och samhällets attityder som det besvärliga med sysselsättningen och inte själva sysselsättningen i sig.
Citera
2025-05-10, 13:01
Medlem
Skinnyfrogs avatar
Citat:
Den stora skillnaden mellan att sälja "narkotika och lura gamla på deras besparingar" och att sälja sex är att i de första fallen så skadas "kunden" (eller löper stor risk att skadas) medan det i få fall leder till att kunden skadas (förutom att ha lite mindre pengar efter köpet) av att köpa sex.

När jag framhävde att det kan vara ekonomiskt lukrativt att sälja sex så var det för att betona att det är en av anledningarna till att en del personer väljer att sälja sex. Jag menar att var och en får sammanväga för- och nackdelarna med de olika valmöjligheter (inklusive yrkesval) som står tillbuds och beroende på en mängd olika faktorer såsom bland annat personlighet, intressen och fallenhet gör vi olika val.

Tack för bra inlägg 💕 Att jämföra narkotikahandel och stöld med sexarbete hoppas jag att de flesta förstår att det inte går och göra 🤭

Jag har även sex med främmande människor på min fritid, även utan pengar. Även på klubbar och privata fester. Det är en av mina kinks. Det var varför jag började med sexarbete från början. Jag hittade ett yrke som passade mig perfekt utifrån hur jag är sexuellt, hur jag är som människa, det är mitt intresse och äntligen kunde jag tjäna pengar även på min hobby.
Citera
2025-05-10, 13:12
Medlem
Citat:
Tack för bra inlägg 💕 Att jämföra narkotikahandel och stöld med sexarbete hoppas jag att de flesta förstår att det inte går och göra 🤭

Jag har även sex med främmande människor på min fritid, även utan pengar. Även på klubbar och privata fester. Det är en av mina kinks. Det var varför jag började med sexarbete från början. Jag hittade ett yrke som passade mig perfekt utifrån hur jag är sexuellt, hur jag är som människa, det är mitt intresse och äntligen kunde jag tjäna pengar även på min hobby.

Tack! Min erfarenhet som "förtappad" sexköpare är att många av de svenska eskorter som jag har träffat genom åren har precis den ingång till sexarbete som du själv beskriver. Det vill säga de är allt annat än något offer som har tvingats in i prostitution och som far illa av att sälja sex (med undantag för stigmat). Du är alltså inte heller ensam om denna väg in i verksamheten enligt min erfarenhet.
Senast redigerad av kopenhamnlover 2025-05-10 kl. 13:23.
Citera
2025-05-11, 18:27
Medlem
Citat:

Jo visst, som kund är det svårt att skadas av att köpa sex. Bortsett från ev könssjukdomar.

Och ja, pengarna är inte bara ett av skälen till att sälja sex. Det är det enda skälet. Finns säkert de som njuter av att sälja sex men behövde dessa inte pengar (typ om de var miljardärer) så skulle de ju knulla då också. Ingen behöver ju sälja sex för att få knulla.
Citera
2025-05-11, 18:35
Medlem
Citat:
Min erfarenhet är den motsatta. Jag har inte upplevt att prostituerade har haft mindre arbetsglädje än de jag har mött i andra yrken. Men det kan ju bero på mina val av de prostituerade jag har valt att träffa.

Beroende på hur du frågar så tror jag att man för väldigt många yrken skulle finna att de flesta hellre skulle vilja tjäna sina pengar på ett annat sätt.

En svårighet med att undersöka just prostitution och sexarbetare är att det är just stigmatiserat och sker rätt mycket i det fördolda. De som, till exempel, väljer att sälja sex under studietiden för att slippa ha studieskulder vill kanske inte att det senare i livet att det ska komma fram att de har varit "horor". De "hobbyeskorter" som säljer sex på deltid vid sidan av en ordinarie sysselsättning vill kanske inte heller att det ska komma fram att de "horar" på grund av den kraftiga stigmatisering som finns.

Därför är det svårt att få till representativa urval. Många studier är antingen gjorda i speciella miljöer och/eller är gjorda av antiprostitutionsaktivister som väljer exempel som stödjer deras uppfattningar. Det är ungefär som att man skulle studera de kvinnor som har flytt till en kvinnojour och utifrån detta dra generella slutsatser hur alla kvinnor som ingår i en relation har det! Det finns ju också en "selection bias" i pressen då det säljer bättre med historier från före detta prostituerade som har berättat hur hemskt det har varit med mera ... De aktiva, eller före detta, prostituerade som vill ge annan bild berättar ju på olika fora hur svårt det är frö dem att bli hörda och, till exempel, få in inlägg i tidningarna och andra media.

De undersökningar som jag har sett och som verkligen har ansträngt sig att få en allsidig belysning av hur prostituerade mår har konstaterat att de som säljer sex i genomsnitt varken mår sämre, eller bättre, psykiskt än matchade grupper av kvinnor som inte säljer sex.

Från mina kontakter med prostituerade både mer personliga, och som kund, är att de uppfattar stigmatiseringen och samhällets attityder som det besvärliga med sysselsättningen och inte själva sysselsättningen i sig.

Fast så länge det finns ett stigma och så länge folk på olika sätt ser ner på sexarbetare så kan du ju inte bortse från de sakerna när du funderar på hur folk trivs med sitt yrke. Fanns inte dessa saker skulle säkert fler sälja sex, de som gjorde det inte hymla med det osv. På samma sätt som om du fick 2500:- för att städa en timme, så skulle du säkert gå till jobbet som lokalvårdare med ett leende på läpparna.

Och jo, det finns de som vantrivs med vanliga svenssonjobb. Men det är inte ofta man hör om kontorister och snabbköpskassörskor som gråter ut i pressen eller skriver en bok om hur jävla illa de mått de år de jobbat som detta. Jämför med hur många fd prostituerade som just gjort sådant och som pratar om hur äcklade de varit av sitt jobb, sina kunder och sig själva.
Citera
2025-05-11, 20:27
Medlem
Citat:
Jo visst, som kund är det svårt att skadas av att köpa sex. Bortsett från ev könssjukdomar.

Håller med! Fast en del kunder drabbas väl av "krossat hjärta" för att de (obesvarat) förälskar sig i en sexarbetare.

Citat:
Och ja, pengarna är inte bara ett av skälen till att sälja sex. Det är det enda skälet. Finns säkert de som njuter av att sälja sex men behövde dessa inte pengar (typ om de var miljardärer) så skulle de ju knulla då också. Ingen behöver ju sälja sex för att få knulla.

Jag tror att din analys är fel. Pengar är enligt min erfarenhet inte den enda anledningen till att människor väljer att arbeta. Jag känner till flera personer som arbetar i diverse olika yrken trots att de antingen har en mycket god pension eller har en stor privat förmögenhet och inte behöver arbeta för att försörja sig. En del sexarbetare har mycket goda inkomster från sitt "ordinarie" arbete (till exempel är läkare eller jurister), men säljer sex för att de tänder på det (inget jag hittar på, utan det nämns bland annat av professor Graham Scambler).

Citat:
Fast så länge det finns ett stigma och så länge folk på olika sätt ser ner på sexarbetare så kan du ju inte bortse från de sakerna när du funderar på hur folk trivs med sitt yrke. Fanns inte dessa saker skulle säkert fler sälja sex, de som gjorde det inte hymla med det osv. På samma sätt som om du fick 2500:- för att städa en timme, så skulle du säkert gå till jobbet som lokalvårdare med ett leende på läpparna.

Givetvis påverkar eventuella stigma och fördomar med mera hur folk trivs och mår. Men om det handlar om stigma, eller om det handlar om sexarbete i sig själv får människor att må dåligt, har betydelse för (eller borde i alla fall) ha betydelse för vilka (politiska) som är lämpliga. Handlar det om stigma så är det ju attityder och fördomar som ska bekämpas, men handlar det om dåliga villkor i en verksamhet så är det ju verksamheten som ska förändras eller eventuellt förbjudas.

Citat:
Och jo, det finns de som vantrivs med vanliga svenssonjobb. Men det är inte ofta man hör om kontorister och snabbköpskassörskor som gråter ut i pressen eller skriver en bok om hur jävla illa de mått de år de jobbat som detta. Jämför med hur många fd prostituerade som just gjort sådant och som pratar om hur äcklade de varit av sitt jobb, sina kunder och sig själva.

Jag upprepar mitt argument från mitt tidigare inlägg! Press och media är inte intresserade av representativitet, utan de är intresserade av sådant som säljer! De är inte heller särskilt intresserade av sanningen eller om historier är friserade eller tillrättalagda i efterhand. Det har i flera fall framkommit att personer som påstått sig vara före detta prostituerade har ljugit i politiska syften eller för personlig vinning. Det betyder inte att det finns prostituerade som mår dåligt av att sälja sex. Men det finns det i alla sysselsättningar inklusive sådana som har hög prestige och är välbetalda såsom läkare. Det som är väsentligt är om sexarbetare i gemen mår sämre än de som har andra sysselsättningar. De vetenskapliga studier som jag har läst och som verkligen har ansträngt sig för att få representativa urval har kommit fram till att sexarbetare i genomsnitt varken mår psykiskt sämre eller bättre än andra matchade grupper.
Citera
2025-05-12, 07:15
Medlem
Citat:

Jag tror att din analys är fel. Pengar är enligt min erfarenhet inte den enda anledningen till att människor väljer att arbeta. Jag känner till flera personer som arbetar i diverse olika yrken trots att de antingen har en mycket god pension eller har en stor privat förmögenhet och inte behöver arbeta för att försörja sig. En del sexarbetare har mycket goda inkomster från sitt "ordinarie" arbete (till exempel är läkare eller jurister), men säljer sex för att de tänder på det (inget jag hittar på, utan det nämns bland annat av professor Graham Scambler).

Givetvis påverkar eventuella stigma och fördomar med mera hur folk trivs och mår. Men om det handlar om stigma, eller om det handlar om sexarbete i sig själv får människor att må dåligt, har betydelse för (eller borde i alla fall) ha betydelse för vilka (politiska) som är lämpliga. Handlar det om stigma så är det ju attityder och fördomar som ska bekämpas, men handlar det om dåliga villkor i en verksamhet så är det ju verksamheten som ska förändras eller eventuellt förbjudas.

Jag upprepar mitt argument från mitt tidigare inlägg! Press och media är inte intresserade av representativitet, utan de är intresserade av sådant som säljer! De är inte heller särskilt intresserade av sanningen eller om historier är friserade eller tillrättalagda i efterhand. Det har i flera fall framkommit att personer som påstått sig vara före detta prostituerade har ljugit i politiska syften eller för personlig vinning. Det betyder inte att det finns prostituerade som mår dåligt av att sälja sex. Men det finns det i alla sysselsättningar inklusive sådana som har hög prestige och är välbetalda såsom läkare. Det som är väsentligt är om sexarbetare i gemen mår sämre än de som har andra sysselsättningar. De vetenskapliga studier som jag har läst och som verkligen har ansträngt sig för att få representativa urval har kommit fram till att sexarbetare i genomsnitt varken mår psykiskt sämre eller bättre än andra matchade grupper.

Och jag tror analysen är korrekt. :-)

Visst finns det se som jobbar med en mängd olika saker utan att egentligen behöva pengar och visst finns det säkert de som tänder på att sälja sex och inte skulle få ut samma kick om de knullade gratis. Men vad gäller den första gruppen så är det ju en grupp som eftersom de inte behöver pengar skulle syssla med det som de idag jobbar med även utan ersättning. Oavsett om de då jobbar som poliser, läkare eller sexarbetare. Så visst drivkraften är en annan än pengar men här handlar det ju då om folk som i det sistnämnda fallet gillar att ha sex och det skulle de ju då ha även utan pengar. Och jag har svårt att tro att det finns de som idag säljer sex utan att ha någon användning för pengarna. Däremot kan jag mycket väl tro att det kan finnas t ex läkare som inte behöver pengar utan jobbar för att de älskar sitt jobb. Grejen är ju att man inte kan "operera" utan ekonomisk ersättning på samma sätt som man kan knulla utan att ta betalt. Varför man då såklart väljer att stanna på sitt jobb även fast man inte behöver jobba.

Så kvar blir de som säljer sig för att de får en kick av det. Här får jag väl hålla med om att jag hade fel eftersom jag absolut tror att dessa personer finns. Alltså är inte pengar det enda skälet till att sälja sex. Men, jag tror det är rätt få som får en så stor kick av att sälja sex att pengarna blir helt ointressanta.

Visst borde sedan fördomar och annat bekämpas men fakta kvarstår. Så länge folk inte vill att deras döttrar ska bli horor, så länge ordet hora också är ett skällsord (liksom fnask, luder osv), så länge du inte säger att du är sexarbetare på föräldramötet, så länge du inte visar ditt ansikte i annonser på nätet där du säljer sex, så länge vi inte går runt nakna på stan osv så länge kommer dessa negativa sidor av sexarbeta troligen påverka hur man trivs med sitt jobb.

Vad gäller då till sist hur sexarbetare mår. Jag har inte läst de undersökningar du pratar om så jag kan inte relatera till dem mer än att det låter väldigt märkligt. Det är ju inte bara press etc som gör att man ser många sexarbetare som mår dåligt. Hur många andra branscher har organisationer som Talita som arbetar för att hjälpa folk i yrket att lämna det?och vilka andra branscher utreds på följande sätt?

https://www.dagensarena.se/innehall/...-prostitution/

Vad gäller pressen sedan så visst, mantrat där är ju att sexarbete är av ondo och att sexarbetare mår dåligt. Men det är inte bara det som förs fram. Artiklar likt den här dyker då och då upp.

https://www.expressen.se/debatt/se-s...obb-som-helst/

Att det är en snedfördelning sedan där det går 100 skräcktexter på en sådan som den ovan, det kanske har en orsak kan man ju tänka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in