Citat:
Ursprungligen postat av
2.3
Du har rätt i mångt och mycket. Men att sexförsäljning är något fantastiskt har jag svårt att köpa. Och som jag skrev, de flesta jobbar dagtid. Och många som inte gör det är kanske borta en vecka eller två, jobbar natt osv. Inte många yrken där man som colombian bor 3-4 månader i Sverige med små barn kvar i hemlandet.
Trevlig helg.
Vi är många som tycker det. Varför tror du annars vi är så många som kämpar för våra rättigheter? Tror du det är för vi vantrivs och vill sluta?
Vi har flera miljoner av människor i Sverige som har obekväma arbetstider. Människor inom vården som knappt hinner träffa sina familjer pga stressiga och dåliga arbetsmiljöer som gör människor sjuka.
Restaurang, bygg, lokalvård.. .. inom dessa finns också människohandel.
Dessa människor från Columbia är ju en helt annan sak. De gör det oftast ””frivilligt” för de behöver pengar till sin fattiga familj. De lever under helt andra förutsättningar än vi och gör allt för sina barn! 3-4 månader utomlands kan förändra hela deras liv. Här kan de tjäna mycket pengar. Men de kommer ju även hit och jobbar olagligt. Jag tror inte man bara får komma in olagligt i ett land och jobba i nåt yrke vi har? Jag kan ha fel. De bryter då mot andra lagar.
Innan jag började jobba som sexarbetare jobbade jag i ett annat yrke där jag slets sönder av dålig och farlig arbetsmiljö och en chef som tänkte mer på pengar än sina anställda. Jag var tvungen och skifta, där jag ofta inte fick träffa mitt barn på två veckor i sträck. År ut och år in jobbade jag så. Jag missade massor med hen när hen var liten och behövde dagis tidigt. Jag var konstant stressad. Jag försökte byta yrke och företag, men var så trasig psykiskt och fysiskt så det gick inte. Jag sökte hjälp hos facket men fick ingen hjälp. Efter tio år orkade inte min hjärna mer och den släcktes och jag var tvungen och själv säga upp mig.
När jag blev frisk och stod på benen igen bestämde jag mig för och börja jobba med något jag brinner för och blev sexarbetare. Det byggde upp mig och gjorde mig stark igen. Plötsligt hade jag massor tid för familj. Nu idag är dock mitt barn vuxen så den tiden är förbi tyvärr att jag kunde lägga tiden där.
Idag tvingar polis, lagen och myndigheter mig och sluta som sexarbetare. Slutar jag inte förstör de mitt liv och min familjs. Så nu tvingar de in mig i ett arbete jag absolut inte vill vara i och jag kommer ha betydligt mindre tid för min familj och mig själv.