Citat:
Ursprungligen postat av
Caligarii
En tanke som dök upp är att snygga människor verkar alltid ha en viss kaxighetsnivå som är högre än andras
Det är väl vanligare att de som INTE är mycket snygga, men som försöker inbilla omgivningen att de är det, som är kaxiga?
Eller kanske blandar du ihop kaxighet med självsäkerhet?
Citat:
Ursprungligen postat av
Caligarii
Kaxighet kan vara ett tecken på att de är redo att filtrera bort de oönskade som hela tider stöter på dem?
Ja. Som andra sagt kan det även vara en sköld för att försöka MINSKA att en massa folk flirtar med/stalkar en.
((Jag är INTE snygg, men fick ändå mycket mer uppmärksamhet än vad jag ville ha, vilket började ungefär samtidigt i högstadieåldern då småkillar började beundra mig som lokal fotbollsstjärna och tjejer började springa efter mig. Vet inte riktigt varför men kanske för att jag var mogen för min ålder, började aldrig bråk men var tuff då andra började mot mig eller andra. Jag började t o m åka långa omvägar för att försöka undvika tjejerna
Citat:
Ursprungligen postat av
Caligarii
För att många ger del uppmärksamhet och därav automatiskt tror sig vara bättre?
Njae.
Fast försök till att avskärma folk kan få motsatt effekt, fler tjejer blir intresserade.
((En relaterad lustighet. Som sagt är jag INTE snygg, men jag har karisma, som jag kopplat på t ex på fotbollsplaner eller för att skrämma bort bråkstakar. Även en del tjejer gillar den, så jag brukar ha den avstängd annars för att försöka undvika att tjejer blir intresserade, men det hjälper ju inte i t ex ett län där jag redan var känd.
Så då jag flyttade till ett annat län tyckte jag det var dags att skaffa sig ett "fruämne", inte någon "groupie", så mitt "karismajag" fick inte flytta med, bara vanlig och mitt "gratiskuratorjag" om någon deppig eller med lågt självförtroende skulle behöva det. Då blev istället INGA tjejer intresserade på danser, blev nobbad av nästan alla - till en kompis berättade att det kommit en busslast från "mitt" gamla län, och omedvetet verkar jag ha kopplat på karisman eller nått, för direkt kom den snyggaste tjejen från busslasten och bjöd upp mig, vilket tidigare nobbare noterade och då kom även nobbarna och bjöd upp mig, så efter ett tag behövde jag "fly" in på killtoaletten för att få vila

Så utstrålningen spelar stor roll.))
För oss osnygga killar är det f ö tur att det är mycket vanligare att tjejer inte väljer efter utseende, utan efter personlighet...