• 1
  • 2
2025-05-10, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Precis så är det

Låter helt upp och nervänt.
Snygga människor har i förtur att bli bättre behandlade... rätt säker på att det finns någon studie för det.

Det visar sig även hos spädbarn enligt annan studie där man ser att barn blir mer glada när de ser ett snyggt ansikte vs ett icke, skulle vara intressant ifall detta bli omvandlat omedvetet i vuxen ålder
Citera
2025-05-12, 11:17
Medlem
anwe8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Låter helt upp och nervänt.
Snygga människor har i förtur att bli bättre behandlade... rätt säker på att det finns någon studie för det.

Det visar sig även hos spädbarn enligt annan studie där man ser att barn blir mer glada när de ser ett snyggt ansikte vs ett icke, skulle vara intressant ifall detta bli omvandlat omedvetet i vuxen ålder

Rent instinktivt, ja. Om du går in i en affär eller restaurang så lär du få bättre service om du är snygg än om du är ful. Samtidigt så får man beakta att fula slår till moteld mot detta och gör allt för att "krossa" snygga personer och att de därmed blir sårbara för attacker från avundsjuka individer som dragit nitlotten i det genetiska lotteriet. Har också noterat hur fula eller average killar i relationer med snyggare tjejer har behandlat dessa otroligt illa och bland annat misshandlat vederbörande pga svartsjuka och avundsjuka osv. Martin Jonsson, den svenske mördaren, som slog ihjäl sitt ex, ekonomen Lotta, för några år sedan, brukade sms:a till henne "du är för snygg för mig" och "jag är så ful, förtjänar inte dig" osv. Sedan krossade han hennes ansikte med sina egna knogar och sparkar.

Därutöver så är det bara att kolla in diverse trådar på Flashback och hur det ser ut @ tråden om Bianca Ingrosso och andra modeller som Julia Franzén. Trådarna om Ingrosso och Franzén är späckade av ett demoniskt hat som gjort djävulen grön av avund givet den drakoniska karaktären. Dessa hatiska bastioner, som kokar likt en häxkittel, hade knappast existerat om måltavlorna, som är föremål för det djuriska, primitiva "hatet", varit fula eller ens average. Snarare är det avundsjukan som visar sitt fula tryne och gör att den triviala mediokra svennebananen eller Svensson-varelsen utvecklas till ett monster.

Om vi bortser från ögongodiset så räcker det med att spana in hur det ser ut bland det besuttna klientelet eller den intellektuella eliten, och det abnorma föraktet hos pöbeln för miljardärer och kapitalister. Föraktet hos pöbeln för samtliga varelser som höjer sig över den gråa massan, oberoende av huruvida det är i fråga om skönhet, intellekt eller plånbok, är lika bestående som jordens rotation runt solen och går knappast att utrota.

-------------------------------------------------

“The mass is all which sets no value on itself──good or ill──based on specific grounds, but which feels itself "just like everything" ... The mass crushes beneath it everything which is different, everything that is excellent, individual, qualified and select. Anybody who is not like everybody, who does not think like everybody, runs the risk of being eliminated.”

― José Ortega y Gasset, The Revolt of the Masses
Senast redigerad av anwe8 2025-05-12 kl. 11:37.
Citera
2025-05-12, 12:11
Medlem
anwe8s avatar
Med det sagt så är jag inte helt säker på om spydighet eller "kaxighet" är nödvändigt för snygga personer som vuxna. Kanske i högstadiet och på gymnasiet, men inte efter det. Normalt sett så lägger snygga personer egentligen ingen vikt vid vad fula människor tycker och tänker och den mest effektiva attityden är snarare den naturliga likgiltigheten, som alltså knappast är något vederbörande behöver jobba med för att åstadkomma. Med andra ord är det mer effektivt med en dryg, ironisk eller arrogant hållning eller inställning, typ hånskratta, ghosta/ignorera eller höja på ögonbrynen utifall de triviala missfostren får för sig att leverera sina patenterade hatiska pöbelattacker. Min bild av pöbeln är att den som regel provocerar för uppmärksamhet och reaktioner som näring, och utifall ingen bryr sig om den så dräneras den på kraft.
Senast redigerad av anwe8 2025-05-12 kl. 12:14.
Citera
2025-05-12, 13:05
Medlem
Citat:
Normalt sett så lägger snygga personer egentligen ingen vikt vid vad fula människor tycker och tänker

Det är tvärtom vad jag skulle säga, se bara hur snygga människor skapar en ikon för sig själv på sociala medier med sprudlande fina och vackra bilder och gör det till sin vardag att bli matade med positiva kommentarer om deras utseende och dylikt.
Att få hårdare hud vid konfrontationer som lär bli ökat pga ens utseende så antar jag att det är naturligt att man bli mer van att hysa av människor som inte är tillräckligt värda ens tid men samtidigt vill man ha en super bild om sig själv på sociala medier vilket tar bort den naturliga konfrontationen och därmed kanske ökar ens kaxighet pga just det.

Hur var det före den digitala situationen som vi befinner oss i nu?
Var det mindre kaxighet eller mer generellt?

Med digitlaseringen så känns det som att mycket har blivit isolerat från naturliga relationer även mig själv... att vara liten och vara tvungen att gå och knacka på hos vänner skapade en viss rutin och uppehöll relationer på en annan nivå med vänner och familj, nu är obekanta på nätet något som man värderar mer över allt och på så sätt kanske det är enklare att få en snäv verklighetsbild.

Känner att jag borde ha läst sociologi för att se dessa mönster mer klart
Citera
2025-05-12, 13:16
Medlem
anwe8s avatar
Citat:
Det är tvärtom vad jag skulle säga, se bara hur snygga människor skapar en ikon för sig själv på sociala medier med sprudlande fina och vackra bilder och gör det till sin vardag att bli matade med positiva kommentarer om deras utseende och dylikt.
Att få hårdare hud vid konfrontationer som lär bli ökat pga ens utseende så antar jag att det är naturligt att man bli mer van att hysa av människor som inte är tillräckligt värda ens tid men samtidigt vill man ha en super bild om sig själv på sociala medier vilket tar bort den naturliga konfrontationen och därmed kanske ökar ens kaxighet pga just det.

Hur var det före den digitala situationen som vi befinner oss i nu?
Var det mindre kaxighet eller mer generellt?

Med digitlaseringen så känns det som att mycket har blivit isolerat från naturliga relationer även mig själv... att vara liten och vara tvungen att gå och knacka på hos vänner skapade en viss rutin och uppehöll relationer på en annan nivå med vänner och familj, nu är obekanta på nätet något som man värderar mer över allt och på så sätt kanske det är enklare att få en snäv verklighetsbild.

Känner att jag borde ha läst sociologi för att se dessa mönster mer klart

Lmao, hur verklighetsfrånvänd är det ens möjligt att vara? Tror du på fullaste allvar att dessa "profiler", modeller, kändisar eller influencers på Instagram lägger en massa vikt vid sin image för att de bryr sig om vad svennebanan anser om dem? Det handlar inte om det utan istället är man måna om att imponera på likasinnade, dvs bekantskapskretsen, samt kapitalisera på sina följare. Bortsett från att bli matad med cash från Svenssons så är de helt likgiltiga av Svenssons, haha. Med andra ord är det inte Karin från Norrköpings uppfattning per se om Bianca Ingrosso som får Bianca att styla sig till max utan om hur Bianca kan kapitalisera på Karin och förhållandena ser likadana ut bland profiler som Julia Franzén, Hanna Friberg, Alice Stenlöf osv.

Dessa influencers har redan fått utstå säkert en miljon hatiska inlägg på Instagram, Familjeliv, Facebook och Flashback mfl, men likväl så är det knappast någon av dem som upphör med sin närvaro på sociala medier frivilligt. Utifall svennabanans uppfattning varit en relevant faktor eller variabel för vederbörande så hade samtliga loggat ut för gott redan i början av 2010-talet.
Senast redigerad av anwe8 2025-05-12 kl. 13:23.
Citera
2025-05-12, 13:22
Medlem
Citat:
Det handlar inte om det utan istället är man måna om att imponera på likasinnade, dvs bekantskapskretsen, samt kapitalisera på sina följare.

Gör det hela inte min poäng? Det blir en nödvändighet för dem att imponera andra med deras utseende och med det så bryr de sig.

Det är öppet känt med streamers och influensers att de tar åt sig av det negativa som skrivs om dem på sociala medier. Vet inte varför du klankar ner på min verklighetsbild när detta är allmänt känt?
Citera
2025-05-12, 13:29
Medlem
anwe8s avatar
Citat:
Gör det hela inte min poäng? Det blir en nödvändighet för dem att imponera andra med deras utseende och med det så bryr de sig.

Det är öppet känt med streamers och influensers att de tar åt sig av det negativa som skrivs om dem på sociala medier. Vet inte varför du klankar ner på min verklighetsbild när detta är allmänt känt?

Det är ibland för att de är uttråkade och gillar att spela "offer", skapa drama och skryta om sina "haters" osv. Ibland hänger man ut "haters" inför miljoner följare för att håna och göra "hataren" till åtlöje. Jag tror genuint inte att de bryr sig, för i så fall hade de aldrig fortsatt att producera, då det är en sådan regelbunden del av deras vardag. De får massvis med hatiska inlägg dagligen och hade det varit så jobbigt så hade de raderat kontona omedelbart. Ibland när stora profiler låtsas gråta ut om hur de blir hatade så är det mest sannolikt skådespeleri, för majoriteten av de största profilerna har andra personer som styr deras konton på sociala medier åt dem, vilket gör att de ofta inte ens läser vad "folket" skriver överhuvudtaget.
Citera
2025-05-12, 23:24
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
En tanke som dök upp är att snygga människor verkar alltid ha en viss kaxighetsnivå som är högre än andras, frågan jag ställer mig om det är en nödvändighet eller t.om ett måste?

Sällan ser jag snygga som inte har en överdriven kaxighet.

Söta och gulliga (utseendemässigt), är ofta mer jordnära och har inte den typen av kaxighet.

Varför det skulle vara logiskt -
Kaxighet kan vara ett tecken på att de är redo att filtrera bort de oönskade som hela tider stöter på dem?

För att många ger del uppmärksamhet och därav automatiskt tror sig vara bättre?

Säkert mer, men vad tror ni?
Vissa människor känner hat och betraktar dig som motstånd om du "tar deras brudar" dvs uppmärksamheten skiftar från dom till en själv snabbt. Fullt logiskt att vara kaxig eller aggressiv mot dumskallar som inte vet hut och känner avund och startar otrevligt utan noll underlag.

En snygging på krogen det sticker i ögonen på folk när "deras brudar" börjar chansa för dig brudarna snackar gott se hur vissa börjar snacka rått tills man markerar dessa våp till stolpskott.

Folk är arga för att du har något dom saknar. Dom har lagt tid på brudar som lägger tid på dig nu dom hatar. Dom hatar väl sig själva egentligen det är avundsjuka.

Finns även kvinnor supersnygga som av kvinnor i alla fall får erfara rena vidrigheterna till bemötande av sina fulare väninnor när det går bättre för dom då kommer avundsjukan fram. Dessa tjejer är ofta blyga och känsliga och har lyssnat för mycket till vad deras så kallade väninnor tycker om dom när dessa är rena hatare inte vänner.

En snygg söt tjej hennes största motståndare är hennes något "manliga" väninna som cockblockar sönder. Blir du vän med henne spelar som att du är intresserad av henne nästan hon är mer öppen för att sedan skifta fokus till den du vill prata med du medverkar som man nu i rena dokusåpan hon är beredd göra allt för att sabotera för sin lilla älskling.
Citera
2025-05-13, 12:58
Medlem
Citat:
En tanke som dök upp är att snygga människor verkar alltid ha en viss kaxighetsnivå som är högre än andras
Det är väl vanligare att de som INTE är mycket snygga, men som försöker inbilla omgivningen att de är det, som är kaxiga?

Eller kanske blandar du ihop kaxighet med självsäkerhet?
Citat:
Kaxighet kan vara ett tecken på att de är redo att filtrera bort de oönskade som hela tider stöter på dem?
Ja. Som andra sagt kan det även vara en sköld för att försöka MINSKA att en massa folk flirtar med/stalkar en.
((Jag är INTE snygg, men fick ändå mycket mer uppmärksamhet än vad jag ville ha, vilket började ungefär samtidigt i högstadieåldern då småkillar började beundra mig som lokal fotbollsstjärna och tjejer började springa efter mig. Vet inte riktigt varför men kanske för att jag var mogen för min ålder, började aldrig bråk men var tuff då andra började mot mig eller andra. Jag började t o m åka långa omvägar för att försöka undvika tjejerna
Citat:
För att många ger del uppmärksamhet och därav automatiskt tror sig vara bättre?
Njae.
Fast försök till att avskärma folk kan få motsatt effekt, fler tjejer blir intresserade.

((En relaterad lustighet. Som sagt är jag INTE snygg, men jag har karisma, som jag kopplat på t ex på fotbollsplaner eller för att skrämma bort bråkstakar. Även en del tjejer gillar den, så jag brukar ha den avstängd annars för att försöka undvika att tjejer blir intresserade, men det hjälper ju inte i t ex ett län där jag redan var känd.
Så då jag flyttade till ett annat län tyckte jag det var dags att skaffa sig ett "fruämne", inte någon "groupie", så mitt "karismajag" fick inte flytta med, bara vanlig och mitt "gratiskuratorjag" om någon deppig eller med lågt självförtroende skulle behöva det. Då blev istället INGA tjejer intresserade på danser, blev nobbad av nästan alla - till en kompis berättade att det kommit en busslast från "mitt" gamla län, och omedvetet verkar jag ha kopplat på karisman eller nått, för direkt kom den snyggaste tjejen från busslasten och bjöd upp mig, vilket tidigare nobbare noterade och då kom även nobbarna och bjöd upp mig, så efter ett tag behövde jag "fly" in på killtoaletten för att få vila Så utstrålningen spelar stor roll.))

För oss osnygga killar är det f ö tur att det är mycket vanligare att tjejer inte väljer efter utseende, utan efter personlighet...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in