• 1
  • 2
2025-05-07, 07:43
Medlem
En tanke som dök upp är att snygga människor verkar alltid ha en viss kaxighetsnivå som är högre än andras, frågan jag ställer mig om det är en nödvändighet eller t.om ett måste?

Sällan ser jag snygga som inte har en överdriven kaxighet.

Söta och gulliga (utseendemässigt), är ofta mer jordnära och har inte den typen av kaxighet.

Varför det skulle vara logiskt -
Kaxighet kan vara ett tecken på att de är redo att filtrera bort de oönskade som hela tider stöter på dem?

För att många ger del uppmärksamhet och därav automatiskt tror sig vara bättre?

Säkert mer, men vad tror ni?
Citera
2025-05-07, 07:53
Medlem
Jo men din observation stämmer och är nog lite av ett krav för att inte bli översållad av oönskad uppmärksamhet.
Citera
2025-05-07, 08:33
Medlem
Reverend.Camdens avatar
De kommer undan med det just pga sitt utseende och då förstärks det beteendet!

Snygga människor gnäller över att de får uppmärksamhet men talar sällan om vilka fördelar och privilegier de åtnjuter (helt utan ansträngning).
Jag drar mitt strå till stacken och försöker behandla alla lika och bortser från utseendet. Det har inte alltid varit så men jag känner att det är min skyldighet att åtminstone försöka.

Människan är allt som oftast ytlig men ett fåtal har kommit längre och för dom är insidan viktigare. Men vi verkar gå i fel riktning. Människan tycks bara bli allt mer mentalt fattig.
Citera
2025-05-07, 09:21
Medlem
Det kallas för bitch shield.
Citera
2025-05-07, 09:30
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Det kallas för bitch shield.

Vissa har den utan att se mycket ut för världen ändå. Högst alldagliga utseenden på vissa, som givetvis kan piffa till sig för att se attraktivare ut. Så det verkar inte grunda sig i att de är speciellt vackra på riktigt, mer på att de har en uppfattning om att de är det.
Citera
2025-05-07, 09:58
Medlem
När de snygga blir äldre blir de "fula", och de "fula" växer till sig och blir snygga. Sedan ser alla likadana ut. Det är nog ganska så nedbrytande för dem som alltid har fått uppmärksamhet när de inte längre får det. Kändisar, som har varit snygga, har skrivit om hur svårt det är när ingen längre bryr sig. Så lyckan är kortvarig. Träffade en klasskamrat som hade varit Miss Sweden, och sedan tävlat utomlands. WTF! Det var en helt annan person.
Senast redigerad av Newton555 2025-05-07 kl. 10:02.
Citera
2025-05-07, 10:43
Medlem
Majsmannen2s avatar
Tror kanske vi människor egentligen skulle vilja vara lite mer sur och kaxig mot våran omgivning men det kommer väl ofta med ett pris.

Ett pris som snygga har mer över till att betala för effekten blir nog inte lika förödande.

Snygga är mindre omtänksamma för att dom tänker mer på sig själva, grov generalisering.
Citera
2025-05-07, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
En tanke som dök upp är att snygga människor verkar alltid ha en viss kaxighetsnivå som är högre än andras, frågan jag ställer mig om det är en nödvändighet eller t.om ett måste?

Sällan ser jag snygga som inte har en överdriven kaxighet.

Söta och gulliga (utseendemässigt), är ofta mer jordnära och har inte den typen av kaxighet.

Varför det skulle vara logiskt -
Kaxighet kan vara ett tecken på att de är redo att filtrera bort de oönskade som hela tider stöter på dem?

För att många ger del uppmärksamhet och därav automatiskt tror sig vara bättre?

Säkert mer, men vad tror ni?
Stämner inte, dessutom är det svårt att veta vad du menar är snygg och skillnaden på söt, och det finns grader såklart, en person kan också skifta från att se snygg ut ena dagen, söt andra dagen, och bitchig tredje dagen, det kan tillochmed skifta under dagen och vem de pratar med, och nej det finns många som inte ser bra ut som är kaxiga och otrevliga, men de som är snygga och självcentrerade samt empatilösa sticker ut mycket mer.
Citera
2025-05-07, 13:55
Medlem
Snygga människor råkar ut för ganska mycket avund från mindre snygga människor. Kanske därför kaxigheten uppstår.
Citera
2025-05-07, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modernfamily
Snygga människor råkar ut för ganska mycket avund från mindre snygga människor. Kanske därför kaxigheten uppstår.

skulle det inte vara tvärtom i så fall?
Citera
2025-05-07, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
skulle det inte vara tvärtom i så fall?
Nej, är folk otrevliga mot en tenderar man att bli likadan tillbaka. Finns nog få saker som gör att folk beter sig så vidrigt som vid avund. Egen erfarenhet är att mindre snygga kvinnor är mest otrevliga och då mot snyggare kvinnor. Inte som grupp men där det händer.
Citera
2025-05-10, 01:02
Medlem
anwe8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modernfamily
Nej, är folk otrevliga mot en tenderar man att bli likadan tillbaka. Finns nog få saker som gör att folk beter sig så vidrigt som vid avund. Egen erfarenhet är att mindre snygga kvinnor är mest otrevliga och då mot snyggare kvinnor. Inte som grupp men där det händer.

Precis så är det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in