• 1
  • 2
2025-05-08, 02:42
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppobo
Hejsan hoppsan Flashback, jag har börjat tänka lite på vad jag vill i livet, jag arbetar på ett metallföretag. Jobbet är okej men monotont samma jävla sak dag ut och dag inn. Skulle vilja hitta ett 2veckors on off jobb i Norge, men jag vet inte riktigt hur jag ska våga, känner mej lite som en blyg och patetisk fegis. Lönen i Norge är vad som lockar.
Kan någon hjälpa mig eller tipsa hur jag ska ta tag i mej själv och mitt självförtroende

Jag misstänker att jag kan ha psykologiska problem sen barndomen, kommer ihåg att jag grät dagligen på dagis, jag var inte heller speciellt social med andra barn heller, satt och gungade på stolen med en jävla ångest, mår dåligt bara av att tänka på det.
Odlar lite brajj nu som då och självmedicinerar, dricker för mycket också
Har tänkt ibland på att överdosera opiater och lugnande ibland men är för feg för att göra det bara + att jag tycker lite synd om mina föräldrar och syskon

1. beskriv för dig själv hur du vill att ditt liv skall se ut om 10 år. ta ett dokument i datorn t ex och skriv av dig. Titta på detta dokument och finsliopa det till ´s du känner att det är det du vill och att du nog skulle kunna klara av det om du satsar järnet.
2. Dela upp det i olika år vad so krävs av dig
3. ta det första året och skriv ner vad du skall göra
4. Fördela det på månader
5. på veckoer
6. Gör dagsplaner för nästa vecka
7. följ dagsplanen
--------------
Det som är bra med detta är att den första veckan är det inte så krävande.
du tar pyttesteg fast i rätt riktning och när det gått några månader kan du se att det hänt en del om du tittar bakåt.
---------------
Jobba i Norge?.
jag säger inte att det är fel, bara att jag inte förstår hur det löser dina problem på sikt.
Ditt problem verkar ju inte vara att du tjänar dåligt, mer att du är less på jobbet i sig.
Se därför till att du istället har ett arbete om tio år som är du gillar, som är stimulerande.
Då kommer pengarna oftast oxå iom att man blir bra på det man gillar att göra
Citera
2025-05-08, 07:54
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppobo
Hejsan hoppsan Flashback, jag har börjat tänka lite på vad jag vill i livet, jag arbetar på ett metallföretag. Jobbet är okej men monotont samma jävla sak dag ut och dag inn. Skulle vilja hitta ett 2veckors on off jobb i Norge, men jag vet inte riktigt hur jag ska våga, känner mej lite som en blyg och patetisk fegis. Lönen i Norge är vad som lockar.
Kan någon hjälpa mig eller tipsa hur jag ska ta tag i mej själv och mitt självförtroende

Jag misstänker att jag kan ha psykologiska problem sen barndomen, kommer ihåg att jag grät dagligen på dagis, jag var inte heller speciellt social med andra barn heller, satt och gungade på stolen med en jävla ångest, mår dåligt bara av att tänka på det.
Odlar lite brajj nu som då och självmedicinerar, dricker för mycket också
Har tänkt ibland på att överdosera opiater och lugnande ibland men är för feg för att göra det bara + att jag tycker lite synd om mina föräldrar och syskon
Sluta tramsa över lite känslor. Kör hårt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in