2025-05-06, 22:44
Medlem
Salam alaykumz bröder och systrar på FB. Ska möblera om i ett rum och jag kom på att det vore smidigt med någon app där man kunde ställa in hur stort rummet är samt sakerna man vill flytta runt. Existerar det något sånt?
Citera
2025-05-06, 22:47
Medlem
Ja sök på tex room design din bög.
Citera
2025-05-06, 22:52
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Förr i tiden så gjorde man en skalenlig ritning på rutat papper och möblerna som mindre lappar för att se vad som funkade innan man satte igång.
Citera
2025-05-06, 22:53
Room Arranger är min favorit
Citera
2025-05-06, 23:06
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Testa chat gpt!
Citera
2025-05-06, 23:51
Medlem
IRMEs avatar
Roomsketcher använde jag när jag skulle flytta in i min lägenhet för att testa lite möblering. Man får ställa in mått på väggar osv och så finns det lite standardmöbler som man kan ändra storlek. Mest får man en känsla av rymd.
Citera
2025-05-07, 10:28
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Undrar också. Är ute efter en AI-funktion där man kan scanna rummet och så ordnar appen allt själv. Man ska alltså inte ställa in några mått eller använda fejkmöbler som finns i appen. Appen ska använda det som kommer från fotot man själv lägger in bara. Hittar bara appar där man leker med låtsasdesign.
Citera
2025-05-07, 14:37
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Undrar också. Är ute efter en AI-funktion där man kan scanna rummet och så ordnar appen allt själv. Man ska alltså inte ställa in några mått eller använda fejkmöbler som finns i appen. Appen ska använda det som kommer från fotot man själv lägger in bara. Hittar bara appar där man leker med låtsasdesign.
Håller med. Borde dyka upp. Annars blir det "koka soppa på en spik" dvs göra allt jobb själv, och "spiken" det är en meningslös app där man lika gärna hade kunnat köra gamla metoden med rutat papper och utklippta pappersbitar för möblerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in