2025-05-10, 11:49
Medlem
Hallonmousses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglanpataket
Lutar ju mer åt livstid för M.R.J då mordet troligen var planerat, dom andra kommer åka dit på medhjälp några år, förhoppningsvis så hårt straff som möjligt.

Läju bli en hård utgång för denne M.R.J, om det visar sig att det är han som är GM. Detta då han nyligen bör ha haft sin vf och dessutom begått ett nytt brott under sin ”prövotid”..
Citera
2025-05-10, 12:23
Medlem
Och nu snackar vi ju inte om en simpel bonfylla utan om begått ett fruktansvärt mord.Blir minst 16 år på kriminalvårdens hotell[all inclused]
Citera
2025-05-10, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonmousse
Läju bli en hård utgång för denne M.R.J, om det visar sig att det är han som är GM. Detta då han nyligen bör ha haft sin vf och dessutom begått ett nytt brott under sin ”prövotid”..
Han har ju erkänt att han gjort det, dock erkänner han ej mord utan grov misshandel och vållande till annans död på häktningsförhandlingen
Citera
2025-05-10, 19:57
Citat:
Ursprungligen postat av Snowman5793
Han har ju erkänt att han gjort det, dock erkänner han ej mord utan grov misshandel och vållande till annans död på häktningsförhandlingen

Stämmer detta in på denna killen ?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-och-kande-tor

Dömd för ett flertal brott
Han är dömd för misshandel vid ett flertal tillfällen. 2006, året efter Brattåsmorden, dömdes han för grov misshandel där han enligt domen sparkat flera gånger mot det liggande offrets huvud och kropp.

Om det kan vara M.R.J som är mördaren i Brattås ?
Citera
2025-05-10, 20:57
Medlem
Försökte skicka ett meddelande till dig Ugglan men eftersom jag hade mindre än 50 meddelanden så gick det inte
Citera
2025-05-10, 21:24
Medlem
[quote=ugglanpataket|91854466]
Stämmer detta in på denna killen ?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-och-kande-tor

Dömd för ett flertal brott
Han är dömd för misshandel vid ett flertal tillfällen. 2006, året efter Brattåsmorden, dömdes han för grov misshandel där han enligt domen sparkat flera gånger mot det liggande offrets huvud och kropp.

Om det kan vara M.R.J som är mördaren i Brattås ?

Knappast, tor öberg höll inte på med droghandel, samt att tors plånbok med flera lax kvar låg kvar hemma.
En zigenare hade aldrig lämnat kvar den orörd.
Citera
2025-05-11, 08:58
Citat:
Ursprungligen postat av Vmax4
Knappast, tor öberg höll inte på med droghandel, samt att tors plånbok med flera lax kvar låg kvar hemma.
En zigenare hade aldrig lämnat kvar den orörd.

Det kan du inte veta med 100%.
Även om det är troligt att han inte höll på med droger.

Nu är ju snarare frågan om M.R.J var i Brattås 2005 och gjorde ett misslyckat inbrott mer än att Tor höll på med droger. Jag tror man mycket väl man kan missa pengar i den stressen som blev efteråt, i det misslyckade inbrottet som slutade med dubbelmord.

Antagligen tog dom bara Gärds handväska och några av Tors pärmar för att få med sig någonting. Efter ett brutalt dubbelmord går man knappast in i boningshuset och letar och lämnar efter sig DNA spår.
Senast redigerad av ugglanpataket 2025-05-11 kl. 09:05.
Citera
2025-05-11, 10:52
Medlem
Citat:

Nu är ju snarare frågan om M.R.J var i Brattås 2005 och gjorde ett misslyckat inbrott mer än att Tor höll på med droger. Jag tror man mycket väl man kan missa pengar i den stressen som blev efteråt, i det misslyckade inbrottet som slutade med dubbelmord.

Antagligen tog dom bara Gärds handväska och några av Tors pärmar för att få med sig någonting. Efter ett brutalt dubbelmord går man knappast in i boningshuset och letar och lämnar efter sig DNA spår.

Jag har läst delar av utredningen och även stora delar av flashbacktråden,
Man får en ganska klar bild av vad som har hänt , samt motiv..
Och den misstänkte mördarens namn finns nog där med.. iaf fall min slutsats
Citera
2025-05-11, 11:41
Citat:
Ursprungligen postat av Vmax4
Jag har läst delar av utredningen och även stora delar av flashbacktråden,
Man får en ganska klar bild av vad som har hänt , samt motiv..
Och den misstänkte mördarens namn finns nog där med.. iaf fall min slutsats

Håller med om att motivet känns ganska klart och att det har något med grannarna att göra, det var inte en slump att Tor mördas den 31a Maj. Så det är möjligt det inte var ett inbrott utan en grannfejd.
Citera
2025-05-12, 18:53
Medlem
2n00b4Us avatar
Finns det flera Kramfors i Sverige? Känns ju som att det händer saker hela tiden i just Kramfors.
Citera
2025-05-12, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Finns det flera Kramfors i Sverige? Känns ju som att det händer saker hela tiden i just Kramfors.

Nej, men det är många behandlingshem i trakten och pundare som gjort behandling där har sen bosatt sig där..

Mycket knark ger mer kaos helt enkelt.
Citera
2025-05-12, 22:06
Medlem
Citat:

Den ene av dubbelmördarna i Vallentuna gjorde det. Han trodde han skulle finna de 12 'gömda' miljonerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in