2016-11-09, 16:29
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Personligen sa tar jag inte enbart benso om jag slänger i mig något, jag gillar inte någon form av benso alls FÖRUTOM när det kommer till just Lorazepam. Jag vet inte vad som gör att dessa skiljer sig så markant från alla andra, men jag gillar dom mycket, ibland lite för mycket.
Något som kan ge ett svar på varför det kan vara såhär? Alla andra bensos= kan ligga fram utan problem. Lorazepam= som ett barn med en påse lördagsgodis
Citera
2016-11-09, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Hemofarm eller inte så har just Lorazepam en större tendens till att skapa en s.k. paradoxal reaktion. Att man får mer ångest, mycket obehgaligt. har personlig hänt mig just på Lorazepam, och det var inte från Hemofarm utan Pfizer...

Jag hatar Lorazepam, det är som att ta en Iktorvil och en stilnoct samtidigt, sjukt jobbigt bara... skräpflödder.

Tacka vet jag Diazepam, Alprazolam och Lexilium (Bromazepam). Det är grejer man kan lita på.

Må så vara, men jag har ätit tyska lorazepam 2(3?) mg:are, gul/oranga om jag minns rätt, för 4-6 år sedan. Då fungerade dem ypperligt, blev tom. sådär härligt mysig som man blev av ropparna förr i tiden. Men dessa hemoferm kan jag verkligen inte förstå mig på. Visst att de kan ha paradoxal effekt under en ångestattack, men tom. i förebyggande syfte? mycket märkligt tycker jag. Dessutom ger den påtagliga smaken av öststatsparfym inte något allt för förtroendeingivande första intryck.

Men visst håller jag med dig i mångt o mycket. Enda anledningen att jag köpte dessa var i brist på tillgång till diazepam, alpra eller annan valfri favorit som är välbeprövade mot ångesten. Jaja, nu ska jag äta några till låtsas lora och ta ett till glas vin. Jag orkar inte med den här ångesten längre. Vet inte hur länge till jag kommer orka de här..
Citera
2016-11-10, 03:45
Medlem
Forstar dig slasktomtetask, de flesta av oss som tar benso dagligen har varit med ett tag..
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
Personligen sa tar jag inte enbart benso om jag slänger i mig något, jag gillar inte någon form av benso alls FÖRUTOM när det kommer till just Lorazepam. Jag vet inte vad som gör att dessa skiljer sig så markant från alla andra, men jag gillar dom mycket, ibland lite för mycket.
Någon som kan ge ett svar på varför det kan vara såhär?

Alla andra bensos= kan ligga fram utan problem. Lorazepam= som ett barn med en påse lördagsgodis
Lorazepam ar mig veterligen en av de 'tyngsta' bensodiazepinerna som finns i medicinfamiljen.
Lorazepam klassas aven som antidepressiv medicin i bl. a. Indonesien for patienter som lider av svar depression och som inte svarar pa mildare medicinering.
Tabletterna [Indonesiska varumarket Merlopam] ar rosa och mycket harda - men nar jag tagit Lorazepam sa har det kants som den ultimata tungviktaren, och det pa medicinska doser, definitivt snappet over alla de ovriga pa svenska apotek.
Tror dock att det finns risk att det galler en ev. avvanjning ocksa..

Mvh, Babu
Senast redigerad av DiscopussyHunter 2016-11-10 kl. 03:59.
Citera
2016-11-12, 16:16
Medlem
Vad jag skulle saga var att, tabletterna ar rosa och mycket harda - men att det rosa moln Lorazepam baddar in en i ar nastan for, mysigt..

Vad galler svar angest sa ge Diazepam en arlig chans, det funkar, det ar tungt nog.
Lorazepam, ptja, det finns nog dom som behover det, men kanske inte att borja med da man forsoker kurera sig..

Mvh/ Babu
Citera
2016-11-13, 02:38
Bannlyst
Förlåt men orkar inte läsa allt. Det här är en av de få bensos jag inte testat. Så vilken annan påminner den om? Hur är egenskaperna och vad bör man max betala för en burk?
Citera
2016-11-14, 01:40
Medlem
Va är de blå 2,5mg lorazepamen som säljs runt, (personligen från FS) inte riktiga lora? Har jag ätit dessa och blivit tvärsvängd hela tiden och mina kompisar älskat den, också är det nått helt annat? Vill ju prova riktig lorazepam.
Någon som kan bekräfta att de blå 2,5mg på FS inte skulle va lorazepam? Låter ju sjukt isf.
Citera
2016-11-19, 05:12
Medlem
Ayauhas avatar
Kunde inte sova på mina 15mg imovane så fick ett gäng lorazepam 1mg från phizer av en vän. Så 5 sånna så kanse det löser sig💤
Citera
2016-12-01, 03:02
Medlem
Begriper inte hur snabbt min tolerans måste öka. nu har jag säkert totalt 10mg lorazepam i blodet och det är väl lite småskönt. ångesten är borta men inget mer. Inget "bensomys" öht. Antar att toleransen går upp fortare än på något annat.
Citera
2016-12-05, 07:55
Medlem
whosEHTs avatar
Hur länge håller lorazepam i sig? Hur ofta måste man fylla på?
Citera
2016-12-05, 11:04
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Får ta 4 st 1 mg:are per dygn av vården. Får ta två åt gången om jag så vill. Förutom det så får jag två 7,5 mg:are imovane och 5mg stilnoct till natten. Även concerta på morgonen och förut hade jag 300 mg Heminivrin till nattblandningen men det slutade jag med. Men, ja. Temesta löser det mesta.
Citera
2016-12-05, 11:47
Medlem
Yr.kands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Temesta löser det mesta.

Ja.
Citera
2016-12-06, 13:13
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Får ta 4 st 1 mg:are per dygn av vården. Får ta två åt gången om jag så vill. Förutom det så får jag två 7,5 mg:are imovane och 5mg stilnoct till natten. Även concerta på morgonen och förut hade jag 300 mg Heminivrin till nattblandningen men det slutade jag med. Men, ja. Temesta löser det mesta.

Hur tycker du att Temesta står sig i förhållande till Xanor?

Min enda erfarenhet av Temesta är att jag under en period på 3-4 veckor när jag var inlagd stod på 4 mg/dag. 1 mg morgon, lunch, middag, kväll. Sedan kom den ordinarie avdelningsläkaren tillbaka från semestern och sa typ: ''Å nej, Temestan måste vi ta bort med en gång. Den är väldigt beroendeframkallande.'' Så h*n trappade ut Temestan genom att ersätta varje mg Lorazepam med 5 mg Diazepam under en period på ca 7 dagar, tills jag stod på 20 (5 mgx4) mg Diazepam/dag och därifrån trappades jag ner till 5 mgx2 Diazepam, vilket är vad jag fick med mig på recept när jag blev utskriven. Jag tyckte inte att Temesta var någonting särskilt, ärligt talat. Men å andra sidan var jag i så dåligt skick när jag kom in att få mediciner överhuvudtaget bet på mig just då.

Nu har jag Xanor (Alprazolam) på recept. Får enligt ordination ta 1 mgx2/dag och min läkare har sagt att det är okej om jag knaprar Xanor dagligen som långtidsbehandling, förutsatt att jag inte överskrider ordination. Jag håller mig dock till en vid behovs-konsumtion och överskrider sällan 1 mg/dag, vilket är hälften av min ordinerade maxdos/dygn.

Personligen skulle jag inte vilja ha någon annan bensodiazepin på recept än Alprazolam. Det är den enda som verkligen har fungerat för mig och då är mina tidigare erfarenheter Oxazepam, Diazepam, Lorazepam och Klonazepam. Det intryck, som jag har fått av Temesta, är att många läkare betraktar den som snäppet värre än Xanor och att just Temesta är den bensodiazepin som skrivs ut mest sällan/är svårast att få utskriven inom öppenvårdspsykiatrin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in