2007-10-04, 16:37
Medlem
TurboBoosts avatar
Men helvete.. hade värsta utsättningsbesvären och åkte till jour-VC, bad om nåt som skulle motverka yrsel samt dämpa den kraftiga ångesten.

Gubben babblar om Lergigan, Atarax, Sobril och Temesta.
Jag förklarade att jag inte klarar av Lergigan och Atarax under dagtid då jag blir så jävla seg och trött.

Han smyger in på Sobrilen med tvekan, säger då att jag fick en karta sådana under insättningen och att dom funkade ganska bra.. Han tappar dock spåret och börjar prata om Temesta, vilket var ett helt okänt läkemedel för mig, vilket jag sa..

Men jag fick inte det heller, den där jävla läkaren skriver istället ut Lergigan mite 5mg med motiveringen att lergigan är det bästa mot yrsel och ångest (WTF?!).. och eftersom jag blev så trött av mina 25milligrammare borde 5mg vara bra, yeah right

Vad som helst är fanimej mer ångestdämpande och lugnande än Atarax och Lergigan, tja förutom CS kanske.. suck.. varför ska det vara så svårt att få BRA grejor? Fyfan.
Citera
2008-02-21, 17:57
Medlem
hejdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Dos
Är Lorazepam bra benzo? eller skit typ som oxscand sobril mm

1mg TEMESTA heter tabl. någon som har tagit dom (eller Lorazepam)
Måste ju ned lite i varv

Fr Dos

Det är den bästa benson som finns.
Citera
2008-02-21, 23:07
Medlem
Är Temesta så jäkla brutal? Trodde det var en liten tamhundsbenso.. Bättre än Xanor alltså? jajavvlars! Såg en sida som sålde 2,5mg:are, det kanske skulle va nåt. Är de muskelavslappnande också?
Citera
2008-02-21, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rutger_Jönåker
Är Temesta så jäkla brutal? Trodde det var en liten tamhundsbenso.. Bättre än Xanor alltså? jajavvlars! Såg en sida som sålde 2,5mg:are, det kanske skulle va nåt. Är de muskelavslappnande också?

Hurevida det är "bättre" eller ej är väl personligt... Jag skulle dock välja temesta framför xanor i alla lägen.
Min absoluta favoritbenzo, dessvärre är de inte muskelavslappnande...
Citera
2008-02-22, 01:38
Medlem
Fontainebleaus avatar
Endast fått tag på 1mg temesta en gång, enligt mig en av de bättre, man blir riktigt go av 4-5mg.
Citera
2008-02-22, 10:25
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zniffe
Hurevida det är "bättre" eller ej är väl personligt... Jag skulle dock välja temesta framför xanor i alla lägen.
Min absoluta favoritbenzo, dessvärre är de inte muskelavslappnande...

Föredrar även jag temesta framför xanor, mycket just för att de även är muskelavslappnande.
Citera
2008-02-22, 10:49
Medlem
Tragedy Khadafis avatar
lorazepam är riktigt sköna tycker jag... kör på dom speciellt om dom är svenska?
Citera
2008-02-22, 11:02
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tragedy Khadafi
lorazepam är riktigt sköna tycker jag... kör på dom speciellt om dom är svenska?

Föredrar nästan de utländska då det är mer tryck per piller. ( 2,5mg kontra 1mg svenska )
Citera
2008-02-22, 16:21
Medlem
joasones avatar
Ser dubbelt på temesta svårt att orientera sig med lorazepam man blir mer snurrig än andra benso men det är jävligt bra mot ångest
Citera
2008-02-22, 16:34
Medlem
furis avatar
Temesta är nog fan den starkaste benzon jag provat. Iaf i rus.

Man blir inte som på valium, lugn och go. Man känner sig nästan små full och vinglar omkring. Dom gångerna folk har sett mig påvärkad som inte ska veta om de så har de varit pga temesta. Så käka inte dom om ni ska på middag eller nått sånt
Citera
2008-02-27, 00:22
Medlem
Kanske kan va nåt att testa då Låter lovande!
Citera
2008-06-09, 19:23
Bannlyst
Den har alla av tex Valiums effekter och mer därtill, jag är ett Valium-fan men Temesta som jag läste här nånstans slår det mesta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in