2026-06-30, 06:25
Medlem
Är mina 1mg temesta från apotek sämre än de 2.5mg som finns på svarta marknaden? Kanske får bunkra upp till en vettig dos
Citera
2026-07-01, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johR
Är mina 1mg temesta från apotek sämre än de 2.5mg som finns på svarta marknaden? Kanske får bunkra upp till en vettig dos
Måste säga nu stt de svenska 1mg från apotek slår hårdare. Mina tidigare 2.5or var nog rejält underfoserade
Citera
2026-07-01, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johR
Måste säga nu stt de svenska 1mg från apotek slår hårdare. Mina tidigare 2.5or var nog rejält underfoserade
Brukar vara så.
Citera
2026-07-05, 21:51
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Såg nu i FASS att Temesta 1mg avreggas i slutet av året och därmed tar svenska vården ett slutgiltigt farväl av den kanske viktigaste bensodiazepinen att ha på exvis akutmottagningar, Lorazepam är som bekant allround och är ju perfekt på en katatonisk OCH ångestfylld individ så en riktig tragedi att den nu försvinner, har redan slutat tillhandahållas.

Tragiskt Läkemedelsverket, tragiskt.

Ja ja, så länge dem inte avregistrerar mina Stess 5or så låter jag det här slidea.

Vad tror ni andra om exvis Iktorivl? Blir det en avregistrering av den inom kort också? Trist om vi bara lämnas med Diazepam, Alprazolam samt den totalt värdelösa Oxazepam inom svensk vård.. för bara sisådär 15 år sedan hade vi la typ 10+ olika bensodiazepiner man kunde få förskrivna här i landet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in