• 1
  • 2
2025-05-05, 18:42
Medlem
tjurensfarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Ja. Magnesium är A och O. Det hjälper mot stela muskler, leder som exempelvis käk spänningar.

Ska testa! Just nu tar jag några paraflex i ett försök till att lugna käken på eftermiddagarna. Vet inte om det på egen hand har någon större effekt, men i kombination med citodon så funkar det riktigt bra (Bättre än ifall jag bara tagit citodon)!

Btw så tror jag inte att magnesium är ”trams”. Speciellt inte i situationer där man dränerar kroppen.
Citera
2025-05-05, 20:30
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjurensfart
Ska testa! Just nu tar jag några paraflex i ett försök till att lugna käken på eftermiddagarna. Vet inte om det på egen hand har någon större effekt, men i kombination med citodon så funkar det riktigt bra (Bättre än ifall jag bara tagit citodon)!

Btw så tror jag inte att magnesium är ”trams”. Speciellt inte i situationer där man dränerar kroppen.

Det är viktigt att få i sig mineraler och vitaminer med vätska under rus. Kan enbart gå på egen erfarenhet. En gång för många många år sedan efter någon dags race kunde jag känna hur domnande startade i fingerspetsarna och spred sig längs handen, sen armen och hur det började svartna för ögonen medans jag satt i kollektiv trafik och tog mig in snabbt som tusan på en pressbyrån och drack vitaminvatten med magnesium, zink och andra vitaminer. Kände sekunden efter det gick ner i magen hur känseln kom tillbaka sakta och jag blev stabil. Kände jag vara nära av att svimma. Detta var i brist på vätska och vitaminer/mineraler som jag lärde mig på riktigt hur viktigt det är under rus. Speciellt om det är långa sådana.

Äter man dricker man och håller dessa saker i nivå under rus så räddar man sig självt starkt. Mer än att försöka göra någon kur i efterhand.
Senast redigerad av Niggward 2025-05-05 kl. 20:32.
Citera
2025-05-05, 20:36
Medlem
tjurensfarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Äter man dricker man och håller dessa saker i nivå under rus så räddar man sig självt starkt. Mer än att försöka göra någon kur i efterhand.

Ja, jag har alltid försökt att äta/dricka och sova (undantag för sömn har varit under planerade tillfällen).

Det gör så himla gott, tycker bara att man känner sig helt förstörd annars, och då blir det ju inte ens kul?

Samt att at är något jag aldrig upplevt av tjack. Och jag tror att näring bidrar mycket till det.
Citera
2025-05-07, 17:43
Medlem
Låter som en allergi-reaktion. Prova ta lite allergi medicin. Tror det finns receptfritt på Apoteket.

Kan försäkra dig om att med tiden går det över som med alla saker tjack orsakar. Det är helt jävla omöjligt att dö av tjack enligt min erfarenhet hehe. Men det kan ge uppskov till en rymd av symptom. Skulle man skriva ner alla symptom som tjack kan ge skulle en bok som var lika lång som universum inte räcka till haha.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in