2025-05-05, 15:22
Medlem
tjurensfarts avatar
Hej, har under dagen tagit kanske 0,4g.

Nu märkte jag att blivit röd på större delar av min hals, men också en bit på bröstet. Vad kan detta bero på?

För att tillägga så har jag tagit exakt samma batch tidigare och aldrig fått något liknande.

MEN, några saker till. Jag får någonting som likar ”blodsockerfalls-känslan” varje gång jag ställer mig upp, nu senaste gången så fick jag även ett himla tjut i öronen, som sen övergick mer i ett dovt men klart urskiljbart sus. Jag har tinnitus till att börja med, men det har aldrig varit så påtagligt.

För övrigt så har jag ätit bra under dagen, sovit mycket och bra inatt, men inte jätte bra med vätska dock.

All hjälp och information angående problemen uppskattas!
Citera
2025-05-05, 15:44
Medlem
Psykdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjurensfart

Nu märkte jag att blivit röd på större delar av min hals, men också en bit på bröstet. Vad kan detta bero på?

För att tillägga så har jag tagit exakt samma batch tidigare och aldrig fått något liknande.

MEN, några saker till. Jag får någonting som likar ”blodsockerfalls-känslan” varje gång jag ställer mig upp, nu senaste gången så fick jag även ett himla tjut i öronen, som sen övergick mer i ett dovt men klart urskiljbart sus. Jag har tinnitus till att börja med, men det har aldrig varit så påtagligt.

För övrigt så har jag ätit bra under dagen, sovit mycket och bra inatt, men inte jätte bra med vätska dock.

Baserat på din beskrivning är det troligt att rodnaden över hals och bröst beror på en tillfällig kärlreaktion. Möjligen som en reaktion på något annat ämne i det du tagit, snarare än amfetaminet i sig. Det skulle kunna röra sig om en lokal histaminfrisättning eller någon form av tillfällig kärlvidgning.

Känslan du beskriver som blodsockerfall, med sus och tjut i öronen, är sannolikt ett blodtrycksfall. Det är inte ovanligt efter amfetamin, särskilt om du har druckit dåligt under dagen. Att din tinnitus förstärks kan ha att göra med förändrat blodflöde i innerörat, vilket påverkas av cirkulationen.

Det är positivt att du ätit och sovit bra, men det kan räcka med att du fått i dig för lite vätska för att symtomen du beskriver ska uppstå. Skulle symtomen tillta, eller om du får hjärtklappning, yrsel eller andningsbesvär etc., bör du söka vård.
Citera
2025-05-05, 16:05
Medlem
tjurensfarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykdoktorn
Baserat på din beskrivning är det troligt att rodnaden över hals och bröst beror på en tillfällig kärlreaktion. Möjligen som en reaktion på något annat ämne i det du tagit, snarare än amfetaminet i sig. Det skulle kunna röra sig om en lokal histaminfrisättning eller någon form av tillfällig kärlvidgning.

Känslan du beskriver som blodsockerfall, med sus och tjut i öronen, är sannolikt ett blodtrycksfall. Det är inte ovanligt efter amfetamin, särskilt om du har druckit dåligt under dagen. Att din tinnitus förstärks kan ha att göra med förändrat blodflöde i innerörat, vilket påverkas av cirkulationen.

Det är positivt att du ätit och sovit bra, men det kan räcka med att du fått i dig för lite vätska för att symtomen du beskriver ska uppstå. Skulle symtomen tillta, eller om du får hjärtklappning, yrsel eller andningsbesvär etc., bör du söka vård.

Okej, tackar väldigt för informationen!

Ja, hudreaktionen var klart synlig. Men nu bara en liten stund senare så är den helt bortblåst.

Och skönt att veta, har fått ner vatten och vätskeersättning nu samt lite nötter och russin för extra näring. Men skönt att få lite mer kött på benen.

Tack igen!
Citera
2025-05-05, 17:29
Medlem
Niggwards avatar
Citat:

Låter som lågt blodtryck och vitaminbrist. Vätska är extremt viktigt och även vitaminer/mineraler. Kroppen rensar ut dessa i rekordfart med amfetamin. Elektrolyter samt magesium tillskott borde göra susen
Citera
2025-05-05, 17:40
Medlem
tjurensfarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Låter som lågt blodtryck och vitaminbrist. Vätska är extremt viktigt och även vitaminer/mineraler. Kroppen rensar ut dessa i rekordfart med amfetamin. Elektrolyter samt magesium tillskott borde göra susen

Super! Äter de flesta kosttillskott/vitaminer man kan föreställa sig. Men självklart har min magnesium varit slut ett tag… Men med bättre vetande så ska det införskaffas snarast.

Har hört att magnesium även ska hjälpa mot käk-spänningar, något som kan bekräftas?
Citera
2025-05-05, 17:54
Medlem
Amfet stänger dina porer. Därför blir man varmare och får för det mesta jävligt dålig hy. På riktigt.
Citera
2025-05-05, 17:56
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Super! Äter de flesta kosttillskott/vitaminer man kan föreställa sig. Men självklart har min magnesium varit slut ett tag… Men med bättre vetande så ska det införskaffas snarast.

Har hört att magnesium även ska hjälpa mot käk-spänningar, något som kan bekräftas?

Ja. Magnesium är A och O. Det hjälper mot stela muskler, leder som exempelvis käk spänningar.
Citera
2025-05-05, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Ja. Magnesium är A och O. Det hjälper mot stela muskler, leder som exempelvis käk spänningar.
Trams
Citera
2025-05-05, 18:01
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovapan
Trams

Okej.

Skriver mina två cent med min erfarenhet. Sen om nollor tycker det är trams. So be it. Upp till TS
Citera
2025-05-05, 18:30
Medlem
min hud blir utorkad även om jag dricker mängder med vätska.

Ta en paus i två dagar så blir det normalt igen.
Citera
2025-05-05, 18:33
Medlem
tjurensfarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovapan
Amfet stänger dina porer. Därför blir man varmare och får för det mesta jävligt dålig hy. På riktigt.

Om något skulle jag säga att min hy har blivit bättre sen jag började leka lite.

Förmodligen mestadels av att jag låter bli gottebitar..

Men ja, jag har inte sett något meth head och fått tanken om att fråga efter deras hudvårdsrutin.
Citera
2025-05-05, 18:35
Medlem
tjurensfarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intressgruppen
min hud blir utorkad även om jag dricker mängder med vätska.

Ta en paus i två dagar så blir det normalt igen.

Har precis kommit tillbaks efter två dagars paus. Det var därför jag blev fundersam.

Men men, nu har det försvunnit. Dock måste jag dricka mer vatten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in