• 4
  • 5
2025-05-07, 12:31
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Kul att så många nappade på betena jag la ut men lite besviken att ingen kommenterade ”grdman”
Men åter till ämnet då.
Fruktade av fienden - absolut. Men då fienden föraktade motståndarens fega skyttar kan ju inte den egna sidans stått speciellt högt i kurs heller. De var avskummen helt enkelt. Fruktade och effektiva men fortfarande fega avskum.

Nu däremot drömmer ju alla fjuniga gossar om att få bli snipers och göra headshot med 4-6an så något har definitivt hänt.

Det enda "modiga" som finns i krig är att försvara sig mot ett oprovocerat angrepp.

Du har en liten poäng med att dumsvensken vill gå ut i krig samtidigt som 95% inte äger vapen som privatpersoner (bokstavligt talat 99% av de olagliga vapnen ägs av babbar) och de 5% som äger vapen bara har dem på statens nåder och man får bara skjuta på pappfigurer och värnlösa djur. Det får mig nästan att må illa, så oerhört patetiskt är det.

Själv såg jag till att slippa s.k. militärtjänst redan 1992 bl.a. på grund av detta.
Citera
2025-05-07, 13:43
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Är det modigare att släppa en bomblast från 8.000 m höjd? Är det modigare att gräva ner en fordonsmina eller avfyra en artilleripjäs?
Jag tror du och några till är ganska ensam om att anse att prickskyttar är fega avskum, herr aldrig någonsin a-dyk.
1, Du tycker nog annorlunda när en islamist håller en kniv mot din hals och enda räddningen är att prickskytten 400 m bort skjuter honom innan.

2, Vapnen du nämner är inte modigare men dom är till strategisk krigsföring, att skjuta en människa man ser klart och tydligt i kikarsiktet är en personlig handling.

Enda fallet där en kula vore en strategisk handling vore om den träffade Saddam Hussein eller Hitler m.fl.

Att
Citera
2025-05-07, 13:45
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det enda "modiga" som finns i krig är att försvara sig mot ett oprovocerat angrepp.

Du har en liten poäng med att dumsvensken vill gå ut i krig samtidigt som 95% inte äger vapen som privatpersoner (bokstavligt talat 99% av de olagliga vapnen ägs av babbar)
Vi får hoppas att babbarna slutat med sina "felskjutningar" när det blir krig så dom inte råkar skjuta våra egna istället för ryssen.
Citera
2025-05-07, 13:58
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Måste bara visa den franska polisens antiterrorist vapen , en sniper revolver.
Den har kikarsikte och avsedd för prickskytte på kortare avstånd och anledningen till att den är en revolver är att den ska kunna användas tillsammans med ballistiska skottsäkra sköldar.
Dom har även en bipod som tillbehör om man skulle behöva extra stöd och prescision för att ta ut en terrorist.
GIGN's MR73 Sniper Revolver in .357 Magnum
https://www.forgottenweapons.com/gig...in-357-magnum/
Citera
2025-05-07, 14:37
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
1, Du tycker nog annorlunda när en islamist håller en kniv mot din hals och enda räddningen är att prickskytten 400 m bort skjuter honom innan.

2, Vapnen du nämner är inte modigare men dom är till strategisk krigsföring, att skjuta en människa man ser klart och tydligt i kikarsiktet är en personlig handling.

Enda fallet där en kula vore en strategisk handling vore om den träffade Saddam Hussein eller Hitler m.fl.

Att
Förstod du ens vad jag skrev? Jag hävdar att TS är relativt ensam om att tycka prickskyttar är fega avskum.

Kanske det inte är lika personligt att släppa en bomb från hög höjd, men det blir precis lika personligt för den som träffas av bomben.
Citera
2025-05-07, 15:57
Medlem
Citat:
Kul att så många nappade på betena jag la ut men lite besviken att ingen kommenterade ”grdman”
Men åter till ämnet då.
Fruktade av fienden - absolut. Men då fienden föraktade motståndarens fega skyttar kan ju inte den egna sidans stått speciellt högt i kurs heller. De var avskummen helt enkelt. Fruktade och effektiva men fortfarande fega avskum.

Nu däremot drömmer ju alla fjuniga gossar om att få bli snipers och göra headshot med 4-6an så något har definitivt hänt.

Jag var väldigt nära att kommentera grdman, men orkade inte.
Citera
2025-05-07, 16:16
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Förstod du ens vad jag skrev? Jag hävdar att TS är relativt ensam om att tycka prickskyttar är fega avskum.

Kanske det inte är lika personligt att släppa en bomb från hög höjd, men det blir precis lika personligt för den som träffas av bomben.
Kan inte minnas att jag påstod att tyska prickskyttar var fega.
Citera
2025-05-07, 17:02
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Kan inte minnas att jag påstod att tyska prickskyttar var fega.
Nej, och det har jag aldrig påstått heller då du inte är TS.
Ser nu att det inte var TS jag citerade, utan jag citerade "Alexosigge" kring att prickskyttar anses fega. Dina åsikter i frågan har jag mig veterligen aldrig invänt mot.
Citera
2025-05-19, 05:28
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Men åter till ämnet då.

Det behövdes inte kommenteras.

Citera
2025-05-19, 08:41
Medlem
Det var väl i Sovjetunionen som man började hylla prickskyttar som hjältar, och använde dessa flitigt i propaganda. Jag kan inte minnas att något annat land (förutom möjligen Finland) satte prickskyttar på piedestal på samma sätt.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in