2025-05-11, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S30
För några dagar sedan såg jag ett klipp med Samuel där han säger att "Ni alla vet att jag inte har haft en egen e-handel sedan över 1 år tillbaka" -Tänkte direkt att nu är det konkurs för Kids och mkt riktigt så blir det konkurs på Måndag.

Samuel avgick som Vd för We are ecom 2024-11-22 och som styrelseledamot 2024-11-29 (Enligt Samuel och vissa andra här på forumet så är det (Länge sedan Samuel var involverad i bolaget) i min värld är det ca 6 månader på papper och inte ett 1 år och jag skulle gissa på att han är involverad i bolaget till sista dagen också men inte på papper.

Sen till nästa klipp "Det har kommit till min kännedom att ett bolag som jag var vd för under 1 år nu har beslutas av deras styrelse att försättas i konkurs" Styrelsen består idag av Samuels far och en styrelsesuppleant så han kastar sin far under bussen?

Tengo var tur och bra timing (Det ska jag ge han) men bolaget drevs aldrig med vinst och dom hade inte råd att behålla bolaget så Samuel och hans far fick ca 3 miljoner att dela på och det var väl en bra affär annars hade det blivit konkurs där också.

Kids har aldrig heller tjänat några pengar och det bevisar att modellen som han säljer och lär ut inte funkar och därför går bolaget i konkurs.

Japp!
Han kan ju inte e-handel. Därför säljer han kurser.
Där hans elever också konkar en efter en.
Citera
2025-05-11, 16:11
Avstängd
X-commerce butiken zoofabriken.se i konkurs/nedlagd.
Senast redigerad av Ella.katt 2025-05-11 kl. 16:13.
Citera
2025-05-11, 17:20
Medlem
Knickerbockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S30
För några dagar sedan såg jag ett klipp med Samuel där han säger att "Ni alla vet att jag inte har haft en egen e-handel sedan över 1 år tillbaka" -Tänkte direkt att nu är det konkurs för Kids och mkt riktigt så blir det konkurs på Måndag.

Samuel avgick som Vd för We are ecom 2024-11-22 och som styrelseledamot 2024-11-29 (Enligt Samuel och vissa andra här på forumet så är det (Länge sedan Samuel var involverad i bolaget) i min värld är det ca 6 månader på papper och inte ett 1 år och jag skulle gissa på att han är involverad i bolaget till sista dagen också men inte på papper.

Sen till nästa klipp "Det har kommit till min kännedom att ett bolag som jag var vd för under 1 år nu har beslutas av deras styrelse att försättas i konkurs" Styrelsen består idag av Samuels far och en styrelsesuppleant så han kastar sin far under bussen?

Tengo var tur och bra timing (Det ska jag ge han) men bolaget drevs aldrig med vinst och dom hade inte råd att behålla bolaget så Samuel och hans far fick ca 3 miljoner att dela på och det var väl en bra affär annars hade det blivit konkurs där också.

Kids har aldrig heller tjänat några pengar och det bevisar att modellen som han säljer och lär ut inte funkar och därför går bolaget i konkurs.

Ja killen är en narcissist så han skulle kasta vem som helst under bussen. Sätter han pratar om sig själv och att allt han gör är felfritt är riktigt sjukt. Han måste hela tiden göra 'finare' och 'dyrare' saker så detta har nog snart nått vägs ände. Jag kan slå vad om att killen är helt pank om några år.
Citera
2025-05-11, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knickerbockers
Ja killen är en narcissist så han skulle kasta vem som helst under bussen. Sätter han pratar om sig själv och att allt han gör är felfritt är riktigt sjukt. Han måste hela tiden göra 'finare' och 'dyrare' saker så detta har nog snart nått vägs ände. Jag kan slå vad om att killen är helt pank om några år.

Tänkte inte på att det var hans pappa som satt i styrelsen.
Han pratar ofta om att han växte upp med sin mamma.
Hans pappa möjliggjorde tengo. Han har allt att tacka sin pappa för det. Som han nu skyller på istället.
Citera
2025-05-12, 04:21
Medlem
B´stards avatar
Går snabbt i hockey, men inte särskilt förvånad. Kollade upp "we are ecom" rätt nyligen, och då fanns det inte några betalningsmärkningar - men å andra sidan så väller det in med ettor i betyg på trustpilot, och de har inte uppdaterat sina sociala medier på väldigt länge.

Kockens redskap lär väl inte hålla alltför länge, även om de försöker få upp sitt betyg på tp med "med inbjudan"

Kommer vi nånsin få svar på vilka dessa påstådda framgångssagor är, som nyreggade användare pratar om?
Citera
2025-05-12, 09:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Går snabbt i hockey, men inte särskilt förvånad. Kollade upp "we are ecom" rätt nyligen, och då fanns det inte några betalningsmärkningar - men å andra sidan så väller det in med ettor i betyg på trustpilot, och de har inte uppdaterat sina sociala medier på väldigt länge.

Kockens redskap lär väl inte hålla alltför länge, även om de försöker få upp sitt betyg på tp med "med inbjudan"

Kommer vi nånsin få svar på vilka dessa påstådda framgångssagor är, som nyreggade användare pratar om?
Alltså, som Samuel själv säger: “det jag är bäst på är snabb tillväxt och inget annat” Och det är ju precis det han lär ut – snabb omsättning utan struktur.

Räcker att kolla Trustpilot, bolag efter bolag faller, nu även Kidsonestore. De gamla “framgångssagorna” rasar medan nya skapas så länge kursen säljer.

Synd bara att så få ser mönstret i tid.
Citera
2025-05-13, 14:19
Medlem
Nu har nyheten kommit ut också.
https://www.ehandel.se/e-handelskonc...er-forsta-aret

Det står inget om något fuffens i styrelsen eller något. Bara att Samuel siktat högt men totalt missat målet.

Kurs-bolaget går däremot som tåget.
https://www.allabolag.se/foretag/wle.../2KICRSFI5YFIB

Omsättning på 7.2 miljoner med en vinst på 4,3 miljoner.
Utdelning under 2023 och 2024 på totalt 2 miljoner. Han klarar sig rätt bra ändå. Även om han halverar omsättningen nästa år så landar han säkert på 2-3 milj i vinst. Eftersom kurserna redan är färdiga så har hans bolag knappt några kostnader.

Det ju detta han borde sälja istället.
Kurs - Hur man blir rik på att sälja kurser!

Där har vi ju något som han kan! Och har bevis för att det fungerar, är jättelönsamt och man kan leva som en kung på olika dyra hotell.
Citera
2025-05-13, 14:30
Medlem
Den tiden att sälja kurser är över nu då det är ett pyramidspel...säker ett 100 tal varje dag på tik tok som säljer kurser
Citera
2025-05-13, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Den tiden att sälja kurser är över nu då det är ett pyramidspel...säker ett 100 tal varje dag på tik tok som säljer kurser

Det är aldrig för sent!
Gå med i min kurs så kan jag visa dig!
Drömmer du också om resor till marbella, hänga i sas-loungen, käka ostron, köpa Loro Piana skor för 17000kr?

Då ska du gå min kurs! Betala 10 000kr nu och gå med i min discordkanal.

*sarkasm
Citera
2025-05-13, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beebopknopp
Det är aldrig för sent!
Gå med i min kurs så kan jag visa dig!
Drömmer du också om resor till marbella, hänga i sas-loungen, käka ostron, köpa Loro Piana skor för 17000kr?

Då ska du gå min kurs! Betala 10 000kr nu och gå med i min discordkanal.

*sarkasm

det gör jag änå plus lite till ..ja förutom skor då kanske..behövs inte på starnden...haha
Citera
2025-05-13, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
det gör jag änå plus lite till ..ja förutom skor då kanske..behövs inte på starnden...haha

Jaha.. du säljer redan kurser?..
Citera
2025-05-13, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beebopknopp
Jaha.. du säljer redan kurser?..
Nä långt därifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto