2025-03-21, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saraloppan30
Vad skum du är hahaha. Bolaget du syftar på är långt ifrån hans "toppelev" och varför ska han bemöta frågor kring en av hans elevers bolag? Vore väl otroligt oprofessionellt? Varför skulle dem vilja nämnas i hans sociala nätverk för att de har köpt en utbildning av honom? Det finns massvis som har gått ut Handelshögskolan som har gått i konkurs också. Skall handelshögskolan uttala sig om dessa individuella bolag? Samuel säljer en utbildning, vissa bolag kommer ändå misslyckas. Det är inte ett magiskt koncept där du inte behöver utföra ett jobb själv. Det är en utbildning baserad på de kunskaper Samuel har efter att ha sålt ett bolag för en hög värdering, omsatt hundratals miljoner på e-handel.

Samuel lämnar inga garantier. Hade han varit personligt ansvarig för bolagen och individerna bakom och deras prestationer hade han nog tagit bättre betalt.

Det är så roligt att följa hans framgångsrika elever. Mångas bokslut som kommit ut nu som visar på helt otroliga omsättningar, för att vara första åren - OCH lönsamma. Man blir väldigt inspirerad.

Du förstår nog själv hur irrationella dina kommentarer är så jag behöver inte förklara det närmare för dig.

Det är rätt underhållande att du så ihärdigt försvarar Samuel. Man kan ju nästan tro att du är Samuel

Om dessa bolag går bra på sikt så kan man endast tacka X-com för att de satt igång med deras busines. Inget annat.

X-commerce är en scam. Alla som läser detta som funderar på att köpa Samuels kurs. Gör det inte.
Men sätt ändå igång med din business. Var försiktig, håll koll på pengarna och lura ingen. Då går det nog bra.
Citera
2025-03-21, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beebopknopp
Det är rätt underhållande att du så ihärdigt försvarar Samuel. Man kan ju nästan tro att du är Samuel

Om dessa bolag går bra på sikt så kan man endast tacka X-com för att de satt igång med deras busines. Inget annat.

X-commerce är en scam. Alla som läser detta som funderar på att köpa Samuels kurs. Gör det inte.
Men sätt ändå igång med din business. Var försiktig, håll koll på pengarna och lura ingen. Då går det nog bra.
Jag har inte ens en personlig koppling till Samuel. Kom PM så får du mitt körkort. Hade varit roligt att få veta vem du är också.

Jag har blivit triggad av faktumet att du bland flera här inne stör sig så kopiöst mycket på faktumet att Samuel lyckats i livet, att ni går till oerhörda höjder för att få honom att se dålig ut. Du har vid flera tillfällen skrivit att "ju fler vi skriver i denna tråd, desto mer syns den när man söker på hans namn.". Du är på en personlig vendetta och all din argumentation är tydligt skriven i affekt. Därför gillar du också att avsluta dina inlägg med "han är en scam.". Du är fullständigt förgiftad av avund och det håller dig tillbaka.

Rimligheten att en kille som enligt Allabolag sålt ett bolag för en värdering på 75msek, byggt upp ett nytt bolag som omsatte 25msek år 1 (återigen med bäst ebit i hans bransch...), inte skulle ha någonting nyttigt att lära, är så pass låg så att den bör ses som ren blindhet.

Samuel har hundratals - då menar jag många hundra, som älskar honom för hans kurs. Det är innovativt, nytt och har lett till extremt många framgångsrika bolag. Det har förändrat liv. Återigen, kom PM så kan jag skriva ut minst 50 namn på folk som kommer att intyga, som har butiker som är live, som genererar både vinster och och i många fall löner. Jag ser verkligen fram emot att själv gå live, vilket jag gör inom ett par veckor. Kommer att uppdatera här också. Med det sagt, kommer ju någon också att misslyckas. Du driver ett eget företag. Det är upp till individen eller individerna själva att utföra jobbet. Samuel kan inte bli ansvarig för om någon misslyckas. Han har en utbildning, inte ett program som garanterar dig ett framgångsrikt bolag.

Självklart försvaras Samuel. Vi är många som korsat vägar som följd av Samuels kurs och bildat långvariga vänskaper. Han är en väldigt genuin kille. Den enda godtagbara kritiken är att han är extrem med sin marknadsföring, ibland. Men det måste man nästan vara nuförtiden.

Samuel har aldrig lyft den här tråden i gruppen och jag är 100% säker på att det inte finns någonting han kunde bry sig mindre om än ett anonymt onlineforum känt för att sprida desinformation - då man helt riskfritt och anonymt, kan skriva ut vad som helst. Det finns ingen seriös människa som identifierar FB som en bra källa och det är inte svårt att utläsa vilka typer som spenderar sina dagar på att hata och trolla på ännu en framgångsrik person på FB.

Samuels kurs har helt revolutionerat e-handel i Sverige. Vi är många som har gått igenom många kurser, däribland andra e-handelskurser, dropshipping-kurser, som äntligen hittat rätt. Jag syftar på individer som med 15 tusen i startkapital omsatt 6-7 miljoner med god vinst på mindre än ett år. Det har förändrat liv och det kommer nya success stories hela tiden.

Om det är någon som läser denna tråd, som den här användaren Beepknopp (som antagligen är jämnårig eller yngre än Samuel) skapat med syfte att underminera Samuel - och som överväger att investera i Samuels kunskap, skicka gärna ett PM till mig. Jag kan ge dig info om vad kursen innebär (det enda jag kan tycka är "dåligt" är att Samuel inte ger ut nästan någon information alls själv om detta eftersom han försöker hålla sin affärsmodell exklusiv) och minst 50 namn, med telefonnummer till folk vars liv har förändrats totalt. Jag har varit med länge och det finns ingen, vilket är ovanligt, som har negativ kritik mot kursen, till min vetskap. Alla är supernöjda. Det är därför Samuel växer och mun-till-mun marknadsföringen är så stor.

Det plockas ut löner, tas utdelningar och genereras fantastiska årsrapporter. Jag har fått se många av dessa med egna ögon och det är i nivå med de bolag som hyllas som "årets" tillväxtbolag på DI och Breakit, år efter år. Helt otroligt, efter en utbildning.
Citera
2025-03-21, 10:08
Medlem
Citat:
Jag har inte ens en personlig koppling till Samuel. Kom PM så får du mitt körkort. Hade varit roligt att få veta vem du är också.

Jag har blivit triggad av faktumet att du bland flera här inne stör sig så kopiöst mycket på faktumet att Samuel lyckats i livet, att ni går till oerhörda höjder för att få honom att se dålig ut. Du har vid flera tillfällen skrivit att "ju fler vi skriver i denna tråd, desto mer syns den när man söker på hans namn.". Du är på en personlig vendetta och all din argumentation är tydligt skriven i affekt. Därför gillar du också att avsluta dina inlägg med "han är en scam.". Du är fullständigt förgiftad av avund och det håller dig tillbaka.

Rimligheten att en kille som enligt Allabolag sålt ett bolag för en värdering på 75msek, byggt upp ett nytt bolag som omsatte 25msek år 1 (återigen med bäst ebit i hans bransch...), inte skulle ha någonting nyttigt att lära, är så pass låg så att den bör ses som ren blindhet.

Samuel har hundratals - då menar jag många hundra, som älskar honom för hans kurs. Det är innovativt, nytt och har lett till extremt många framgångsrika bolag. Det har förändrat liv. Återigen, kom PM så kan jag skriva ut minst 50 namn på folk som kommer att intyga, som har butiker som är live, som genererar både vinster och och i många fall löner. Jag ser verkligen fram emot att själv gå live, vilket jag gör inom ett par veckor. Kommer att uppdatera här också. Med det sagt, kommer ju någon också att misslyckas. Du driver ett eget företag. Det är upp till individen eller individerna själva att utföra jobbet. Samuel kan inte bli ansvarig för om någon misslyckas. Han har en utbildning, inte ett program som garanterar dig ett framgångsrikt bolag.

Självklart försvaras Samuel. Vi är många som korsat vägar som följd av Samuels kurs och bildat långvariga vänskaper. Han är en väldigt genuin kille. Den enda godtagbara kritiken är att han är extrem med sin marknadsföring, ibland. Men det måste man nästan vara nuförtiden.

Samuel har aldrig lyft den här tråden i gruppen och jag är 100% säker på att det inte finns någonting han kunde bry sig mindre om än ett anonymt onlineforum känt för att sprida desinformation - då man helt riskfritt och anonymt, kan skriva ut vad som helst. Det finns ingen seriös människa som identifierar FB som en bra källa och det är inte svårt att utläsa vilka typer som spenderar sina dagar på att hata och trolla på ännu en framgångsrik person på FB.

Samuels kurs har helt revolutionerat e-handel i Sverige. Vi är många som har gått igenom många kurser, däribland andra e-handelskurser, dropshipping-kurser, som äntligen hittat rätt. Jag syftar på individer som med 15 tusen i startkapital omsatt 6-7 miljoner med god vinst på mindre än ett år. Det har förändrat liv och det kommer nya success stories hela tiden.

Om det är någon som läser denna tråd, som den här användaren Beepknopp (som antagligen är jämnårig eller yngre än Samuel) skapat med syfte att underminera Samuel - och som överväger att investera i Samuels kunskap, skicka gärna ett PM till mig. Jag kan ge dig info om vad kursen innebär (det enda jag kan tycka är "dåligt" är att Samuel inte ger ut nästan någon information alls själv om detta eftersom han försöker hålla sin affärsmodell exklusiv) och minst 50 namn, med telefonnummer till folk vars liv har förändrats totalt. Jag har varit med länge och det finns ingen, vilket är ovanligt, som har negativ kritik mot kursen, till min vetskap. Alla är supernöjda. Det är därför Samuel växer och mun-till-mun marknadsföringen är så stor.

Det plockas ut löner, tas utdelningar och genereras fantastiska årsrapporter. Jag har fått se många av dessa med egna ögon och det är i nivå med de bolag som hyllas som "årets" tillväxtbolag på DI och Breakit, år efter år. Helt otroligt, efter en utbildning.

Jag tror säkert att det är en hel del som lyckats. Men det är inte tack vare hans kurs. Det är för att de vågat starta. Den äran kan Samuel få. Att han får folk att våga satsa. Det gjorde Samuel och det gjorde också att han lyckats.

Återigen, jag vet inte hur många gånger jag behöver tjata in det i ditt lilla huvud. Jag har ingen personlig vendetta mot Samuel.
Jag ifrågasätter hans modell som jag tror är värdelös. Det har ju visat sig inte bara i hans egna bolag (som konkar en efter en).

Samuel däremot lämnade ju det brinnande skeppet i rättan tid. Det ska han ha. Återigen, bra jobbat med din exit Samuel. Du är såklart värd dina pengar du fick ut.

1. Jag skapade inte tråden. Det gjorde Ninjaman. Du får jaga honom.
2. Jag har inget intresse av att se ditt körkort. Detta är ett anonymt forum och bör förbli det.
3. Jag bryr mig inte om hur gammal du säger att jag är, du försöker komma åt mig där i varenda inlägg. Det är bara ett tydligt tecken på att du är otroligt frustrerad och saknar sakargument.
4. Jag uppmanade inte att fler skulle skriva. Jag tyckte det var kul att du fortsatte svara på alla inlägg här, vilket leder till att denna tråd landar högre upp i serpen. Hört talas om "the Streisand effect"?
Citera
2025-03-21, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beebopknopp
Jag tror säkert att det är en hel del som lyckats. Men det är inte tack vare hans kurs. Det är för att de vågat starta. Den äran kan Samuel få. Att han får folk att våga satsa. Det gjorde Samuel och det gjorde också att han lyckats.

Återigen, jag vet inte hur många gånger jag behöver tjata in det i ditt lilla huvud. Jag har ingen personlig vendetta mot Samuel.
Jag ifrågasätter hans modell som jag tror är värdelös. Det har ju visat sig inte bara i hans egna bolag (som konkar en efter en).

Samuel däremot lämnade ju det brinnande skeppet i rättan tid. Det ska han ha. Återigen, bra jobbat med din exit Samuel. Du är såklart värd dina pengar du fick ut.

1. Jag skapade inte tråden. Det gjorde Ninjaman. Du får jaga honom.
2. Jag har inget intresse av att se ditt körkort. Detta är ett anonymt forum och bör förbli det.
3. Jag bryr mig inte om hur gammal du säger att jag är, du försöker komma åt mig där i varenda inlägg. Det är bara ett tydligt tecken på att du är otroligt frustrerad och saknar sakargument.
4. Jag uppmanade inte att fler skulle skriva. Jag tyckte det var kul att du fortsatte svara på alla inlägg här, vilket leder till att denna tråd landar högre upp i serpen. Hört talas om "the Streisand effect"?
Jag lägger sakliga argument i grund till alla mina svar till dig. Du besvarar däremot sällan dessa.

Samuel har inte konkat ett enda bolag, så ännu en gång går du till smutskastning, snarare än att hålla dig till fakta. Vilket bolag har Samuel konkursat? Berätta gärna. Utan att svara med "han kommer att konkursa x bolag", det har du gjort sedan tråden skapades om man går tillbaka och läser. Det håller inte. Att någon enstaka elev har konkat, efter att ha självständigt drivit sitt bolag är inte konstigt. Det är en utbildning, inte en garanti för framgång. Upplys istället om alla de som lyckas.

Återigen, dessa individer som bygger framgångsrika bolag utgår helt från Samuels koncept. Samuel är inte en magiker däremot och det håller jag med om, affärsmodellen är den överlägset mest beprövade modellen inom e-handel, inte bara i Sverige utan internationellt. Det som är unikt med Samuel är att han är den enda som utbildar inom denna typen av e-handel snarare än dropshipping samt att han har meriter och framgångar som backar upp den kunskapen. Det är därför hans elever levererar dessa resultat i mängder.

Jag vet inte hur många padelbolag som föll efter pandemin, men varje hallkedja, som backades av hundratals miljoner i finansiering störtdök och konkade. Tengo har inte konkat. Men ja, Samuel timeade rätt och sålde i rätt tid. Inte ens han hade kunnat motstå fallet för padel.

Håll dig till fakta. Du får gärna tro att Samuel tjänar mycket pengar på sin kurs, vilket han gör och att han lagt sitt fokus på att utbilda vilket vi också tror att han gjort. Men vi i gruppen vet också att han återinvesterar väldigt mycket pengar i vissa specifika bolag för att få ägande som drivs av studenter och att han gått ut med en ansökan där han söker "studenter" för att han ska bygga sitt nästa projekt inom samma koncept. Han brinner för det här, vad du än försöker vinkla det till och resultatet är genomgående fantastiska.
Citera
2025-03-21, 11:47
Medlem
Citat:
Jag lägger sakliga argument i grund till alla mina svar till dig. Du besvarar däremot sällan dessa.

Samuel har inte konkat ett enda bolag, så ännu en gång går du till smutskastning, snarare än att hålla dig till fakta. Vilket bolag har Samuel konkursat? Berätta gärna. Utan att svara med "han kommer att konkursa x bolag", det har du gjort sedan tråden skapades om man går tillbaka och läser. Det håller inte. Att någon enstaka elev har konkat, efter att ha självständigt drivit sitt bolag är inte konstigt. Det är en utbildning, inte en garanti för framgång. Upplys istället om alla de som lyckas.

Återigen, dessa individer som bygger framgångsrika bolag utgår helt från Samuels koncept. Samuel är inte en magiker däremot och det håller jag med om, affärsmodellen är den överlägset mest beprövade modellen inom e-handel, inte bara i Sverige utan internationellt. Det som är unikt med Samuel är att han är den enda som utbildar inom denna typen av e-handel snarare än dropshipping samt att han har meriter och framgångar som backar upp den kunskapen. Det är därför hans elever levererar dessa resultat i mängder.

Jag vet inte hur många padelbolag som föll efter pandemin, men varje hallkedja, som backades av hundratals miljoner i finansiering störtdök och konkade. Tengo har inte konkat. Men ja, Samuel timeade rätt och sålde i rätt tid. Inte ens han hade kunnat motstå fallet för padel.

Håll dig till fakta. Du får gärna tro att Samuel tjänar mycket pengar på sin kurs, vilket han gör och att han lagt sitt fokus på att utbilda vilket vi också tror att han gjort. Men vi i gruppen vet också att han återinvesterar väldigt mycket pengar i vissa specifika bolag för att få ägande som drivs av studenter och att han gått ut med en ansökan där han söker "studenter" för att han ska bygga sitt nästa projekt inom samma koncept. Han brinner för det här, vad du än försöker vinkla det till och resultatet är genomgående fantastiska.

Samuel har inga konkurser bakom sig. Det har jag heller aldrig skrivit. Däremot har han lämnat skeppet innan det går åt skogen. Pga en modell som ej är hållbar i längden. Poängen är inte att han själv konkat - det är att många av bolagen han utbildat fram och ibland varit delägare i har gjort det. När en metod upprepade gånger leder till bolag som faller så måste man kunna diskutera affärsmodellens hållbarhet. Att skylla på att ”det är utbildning” håller inte om man samtidigt påstår att resultaten är ”genomgående fantastiska”.

Att "Affärsmodellen är den mest beprövade inom ehandel" är missvisande. Affärsmodellen — köpa in generiska produkter billigt, sätta på en etikett, bygga ett snabbt varumärke och trycka hårt på ads — är varken ny eller särskilt hållbar i längden. Den är extremt beroende av kortsiktig skalbarhet, höga annonsbudgetar och perfekt timing. Många av bolagen som byggts upp enligt denna modell säljer inte ens unika produkter. Det är inget fel med modellen i sig, men att sälja in den som någon sorts “garanterad framgångsmetod” är inte seriöst.

Att "Samuel återinvesterar" och "brinner för det här"... det ena utesluter inte det andra. Det går utmärkt att brinna för något och samtidigt tjäna mycket pengar. Detta handlar om en affärsmodell där han bygger sin egen framgång på andra människors drömmar.
Citera
2025-03-21, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seastar1234
Fast det där stämmer ju inte. Han ville själv ut eftersom han tjänar mer pengar på att investera i bolagen som han lär ut. Det finns flera bolag där som omsätter liknande och han äger säkert motsvarande procent i de bolagen och kan mer eller mindre passivt vara ägare i tiotals om inte tjugotals bolag. Han har gått ut med att han ägde 18% i baby om jag inte minns fel, eftersom det är 9 ägare. Rätt stora namn också.

Han har gått ut med detta både i Discord för oss som är med i hans kurs och på TikTok (tror jag).

Ganska trist att du anonymt kan sitta och sprida falsk propaganda på nätet som du gör. Dags att växa upp och lägga fokus på ditt egna liv.

Förstår att många retar sig på att en ung kille nått såpass stora framgångar i hans förhållandevis unga ålder, men ni framstår som riktiga losers här.

Jag är inte live ännu med min butik men resultaten från dem andra är helt otroliga. Även om Samuels marknadsföring är lite väl aggressiv i mitt tycke så är det han lär ut genuint och väldigt bra gjort. Jag har köpt många skräpkurser också och tyvärr gått i några fällor innan jag gick med i hans kurs.

Är kursen bra då? alla kurser jag har sett lär ut exakt samma sak, gör en shopify butik, hitta en problemlösande produkt och kör facebook ads. Vad gör samuel annorlunda? Kör han google ads istället? kör han andra svenska leverantörer?
Citera
2025-03-21, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kotte1282
Är kursen bra då? alla kurser jag har sett lär ut exakt samma sak, gör en shopify butik, hitta en problemlösande produkt och kör facebook ads. Vad gör samuel annorlunda? Kör han google ads istället? kör han andra svenska leverantörer?

Vad jag förstått kör han basically dropshipping men lokalt för han hatar ju ”vanlig droppshipping” . Därför typ ingen får sina ordrar i tid, han prioriterar att kunna prata om en hög omsättning även om vinsten skulle vara noll.

Så som han lyft fram den där Richie som sin toppelev tycker man han borde ha svar på varför hans bolag konkat, men icke.

Btw var försiktiga med att peka ut Saraloppan (som ju absolut inte är Samuel eller hans tjej ) då det kan leda till ban från admin.
Citera
2025-03-21, 17:09
Medlem
Knickerbockerss avatar
Citat:

Kul att läsa. Kan du dela med dig av några av dessa bolag? Det har ju lett till extremt många framgångsrika bolag så några borde vara enkelt att visa upp. Hade varit roligt att följa upp dessa fantastiska årsrapporter med utdelningar.

Länka gärna alla artiklar också från DI. Låter precis som du säger - helt otroligt. Och roligt för dessa framgångsrika bolag. Breakit behöver du inte dela för det är bara trams.
Citera
2025-03-21, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knickerbockers
Kul att läsa. Kan du dela med dig av några av dessa bolag? Det har ju lett till extremt många framgångsrika bolag så några borde vara enkelt att visa upp. Hade varit roligt att följa upp dessa fantastiska årsrapporter med utdelningar.

Länka gärna alla artiklar också från DI. Låter precis som du säger - helt otroligt. Och roligt för dessa framgångsrika bolag. Breakit behöver du inte dela för det är bara trams.

De butiker som Samuel antingen själv har nämnt offentligt eller visat upp i samband med att han delat deras omsättningssiffror är kockensredskap.se, naturexperten.se, hundsortimentet.se, zoofabriken.se och ziya.se. Det finns säkert fler, men det här är de som kunnat identifieras hittills. Samtliga verkar ha lyfts fram som hans "toppelever"
Citera
2025-03-21, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppersaw
De butiker som Samuel antingen själv har nämnt offentligt eller visat upp i samband med att han delat deras omsättningssiffror är kockensredskap.se, naturexperten.se, hundsortimentet.se, zoofabriken.se och ziya.se. Det finns säkert fler, men det här är de som kunnat identifieras hittills. Samtliga verkar ha lyfts fram som hans "toppelever"

Hundsortimentet.com - Verkar också köra X-commerce. Alltså att man lägger upp produkter man INTE har i lager och sedan säljer. När man har en order försöker man raskt köpa den av leverantören. Långa ledtider, ibland måste man återbetala kunden. Mycket kundtjänst, som man uppenbarligen inte hinner med.
Läs denna tråd: https://www.facebook.com/groups/5978...8919339718591/

Ziya.se la ju ner för flera månader sedan. Verkar vara en reko kille som hade lite oenigheter med övriga ägare.

Det ALLA har gemensamt är USLA reviews.
Nu kommer väl SaraLoppan eller Seastar1234 säga "Ah men TELIA har också USLA reviews. Men de omsätter ju miljarder".
Allt handlar inte om reviews. Men dessa reviews på ovan butiker är ett bevis på att X-commerce är en modell som inte är hållbar. Dessa butiker kommer att gå samma öde till mötes. De lägger ner.
Citera
2025-03-21, 20:10
Medlem
Ja, Hundsortimentet.com är rätt tydligt förknippat med Xcommerce, inte minst genom Samuels egen TikTok där han intervjuar den unge 17-åringen som enligt videon driver butiken från Spanien (!). Här är videon för den som inte sett: https://vm.tiktok.com/ZNddvSEWL/

Det blir nästan obehagligt att se hur unga killar som Benjamin Tyrell (vars namn dessutom står kopplat till numret på hemsidan) dras in i det här. Det målas upp som en framgångssaga men verkligheten verkar vara något helt annat – höga omsättningar på pappret, men när man skrapar lite på ytan - försenade leveranser, arga kunder och ett supportteam som inte hinner med.
Det är tragiskt egentligen. För de som tror på drömmen och bygger upp något baserat på en modell som, vi får väl ändå säga det nu, väldigt få lyckas få att fungera långsiktigt.
Man kan snacka omsättning hur mycket man vill, det är som att vifta med konfetti. Visa marginal, vinst, balansräkning. Men sånt lär vi aldrig få se från Samuel själv.
Men, om det nu faktiskt går bra för Benjamin (vilket jag innerligt hoppas), då är det bara att lyfta på hatten. Respekt i så fall. Tyvärr tyder recensionerna hittills inte på det, men vem vet – mirakel har hänt förr.

Gissningsvis kommer TikToken snart raderas, eller så börjar kommentarer som nämner "hundsortimentet" försvinna. Och om det försvinner, ja, då vet vi ju att Samuel med största sannolikhet hänger här inne i tråden och håller koll. Det skulle i så fall bekräfta en hel del.

Bokslutssäsongen kommer bli väldigt intressant.
Citera
2025-03-22, 12:12
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Hur är det en illusion? Killen sålde ett bolag och tjänade helt orimliga pengar som 22 år gammal. Kidsonestore, hans andra bolag, gjorde 25msek med personalkostnader, etablering av en butik första året, med den bästa EBIT:en i branschen. Du har ingen aning om vad du pratar om. Vet du hur lång tid det normalt tar för ett nytt bolag att ta ut en lön?

Om någon av hans "studenter" har kursat, vore det så konstigt? Vet du statistiken för nystartade bolag - och hur få som faktiskt överlever det första året i snitt, i Sverige? Samuel säljer en utbildning, inte ett magiskt trick som gör dig rik.

Tillväxtbolag fokuserar på just tillväxt, vilket har visat sig ge grymma resultat för Samuel och många av hans elever. Det är elever som har gått ut själva med att de lagt in 20-25k i startkapital och omsatt 6-7-8-9-10 miljoner med bra resultat. Om du vet hur bolag fungerar så förstår du att "kostnader" och dåliga resultat hinner ikapp dig på någon vecka med det kapitalet, innan du måste kursa bolaget. Du resonerar i affekt, utan någon logik.

Det finns ingen och då menar jag ingen inom svenskt entreprenörskap som har gjort lika mycket pengar som Samuel har gjort inom sitt gebit - som också säljer en utbildning, iallafall vad jag har sett. Han är helt berättigad till att lära ut.

Det här är varför du spenderar dina dagar på ett anonymt internetforum. Väldigt sorgligt. Jag tror att du måste börja med att ta itu med dina personliga problem, ASAP.

Suck, Kids one store har fått ett aktieägartillskott om en 1 miljon, vilket är mer än personalkostnaderna om 746 k. Bolaget gick back med 1 miljon.

Utan detta tillskott hade bolaget kursat för länge sen. Recensionerna är inte nådiga om bolaget, klart det går att få omsättning om man levererar månader senare - men det är inte hållbart i längden. Inga inlägg på IG sen 2 månader. "Nr. 16 av de 16 bästa företagen i Babyaffär" på trustpilot.

Den här tråden har uppmärksammats på trustpilot ser jag. Lycka till med kurskrängandet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in