Citat:
Ursprungligen postat av
Beebopknopp
Det är rätt underhållande att du så ihärdigt försvarar Samuel. Man kan ju nästan tro att du är Samuel
Om dessa bolag går bra på sikt så kan man endast tacka X-com för att de satt igång med deras busines. Inget annat.
X-commerce är en scam. Alla som läser detta som funderar på att köpa Samuels kurs. Gör det inte.
Men sätt ändå igång med din business. Var försiktig, håll koll på pengarna och lura ingen. Då går det nog bra.
Jag har inte ens en personlig koppling till Samuel. Kom PM så får du mitt körkort. Hade varit roligt att få veta vem du är också.
Jag har blivit triggad av faktumet att du bland flera här inne stör sig så kopiöst mycket på faktumet att Samuel lyckats i livet, att ni går till oerhörda höjder för att få honom att se dålig ut. Du har vid flera tillfällen skrivit att "ju fler vi skriver i denna tråd, desto mer syns den när man söker på hans namn.". Du är på en personlig vendetta och all din argumentation är tydligt skriven i affekt. Därför gillar du också att avsluta dina inlägg med "han är en scam.". Du är fullständigt förgiftad av avund och det håller dig tillbaka.
Rimligheten att en kille som enligt Allabolag sålt ett bolag för en värdering på 75msek, byggt upp ett nytt bolag som omsatte 25msek år 1 (återigen med bäst ebit i hans bransch...), inte skulle ha någonting nyttigt att lära, är så pass låg så att den bör ses som ren blindhet.
Samuel har hundratals - då menar jag många hundra, som älskar honom för hans kurs. Det är innovativt, nytt och har lett till extremt många framgångsrika bolag. Det har förändrat liv. Återigen, kom PM så kan jag skriva ut minst 50 namn på folk som kommer att intyga, som har butiker som är live, som genererar både vinster och och i många fall löner. Jag ser verkligen fram emot att själv gå live, vilket jag gör inom ett par veckor. Kommer att uppdatera här också.

Med det sagt, kommer ju någon också att misslyckas. Du driver ett eget företag. Det är upp till individen eller individerna själva att utföra jobbet. Samuel kan inte bli ansvarig för om någon misslyckas. Han har en utbildning, inte ett program som garanterar dig ett framgångsrikt bolag.
Självklart försvaras Samuel. Vi är många som korsat vägar som följd av Samuels kurs och bildat långvariga vänskaper. Han är en väldigt genuin kille. Den enda godtagbara kritiken är att han är extrem med sin marknadsföring, ibland. Men det måste man nästan vara nuförtiden.
Samuel har aldrig lyft den här tråden i gruppen och jag är 100% säker på att det inte finns någonting han kunde bry sig mindre om än ett anonymt onlineforum känt för att sprida desinformation - då man helt riskfritt och anonymt, kan skriva ut vad som helst. Det finns ingen seriös människa som identifierar FB som en bra källa och det är inte svårt att utläsa vilka typer som spenderar sina dagar på att hata och trolla på ännu en framgångsrik person på FB.
Samuels kurs har helt revolutionerat e-handel i Sverige. Vi är många som har gått igenom många kurser, däribland andra e-handelskurser, dropshipping-kurser, som äntligen hittat rätt. Jag syftar på individer som med 15 tusen i startkapital omsatt 6-7 miljoner med god vinst på mindre än ett år. Det har förändrat liv och det kommer nya success stories hela tiden.
Om det är någon som läser denna tråd, som den här användaren Beepknopp (som antagligen är jämnårig eller yngre än Samuel) skapat med syfte att underminera Samuel - och som överväger att investera i Samuels kunskap, skicka gärna ett PM till mig. Jag kan ge dig info om vad kursen innebär (det enda jag kan tycka är "dåligt" är att Samuel inte ger ut nästan någon information alls själv om detta eftersom han försöker hålla sin affärsmodell exklusiv) och minst 50 namn, med telefonnummer till folk vars liv har förändrats totalt. Jag har varit med länge och det finns ingen, vilket är ovanligt, som har negativ kritik mot kursen, till min vetskap. Alla är supernöjda. Det är därför Samuel växer och mun-till-mun marknadsföringen är så stor.
Det plockas ut löner, tas utdelningar och genereras fantastiska årsrapporter. Jag har fått se många av dessa med egna ögon och det är i nivå med de bolag som hyllas som "årets" tillväxtbolag på DI och Breakit, år efter år. Helt otroligt, efter en utbildning.