2025-05-05, 00:31
Medlem
Matadhamsters avatar
Jag upplever att byxmodet nu är snyggt för första gången på decennier.
Citera
2025-05-05, 00:42
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Ser folk i mjukisar varje dag. Skulle skämmas arslet av mig om jag gick runt i pyjamas längre än till soprummet.
Citera
2025-05-05, 01:11
Avstängd
Tights är ju snyggt. Problemet är dessa otroligt fula pösiga jeans som många tjejer har nu. Min flickvän har också haft såna, men jag har sagt till henne att jag inte gillar det så nu har hon tighta byxor istället eller kjol.
Citera
2025-05-05, 01:59
Medlem
Majsmannen2s avatar
I mitt eget huvud och smak får tights alltid vara en evigt pågående trend.

På killarna lägger jag inte lika stor fokus, blir ofta bara blurriga statister i bakgrunden.
Citera
2025-05-05, 05:20
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Något som jag aldrig kommer förstå är hur någon kille kan bli arg över yogabyxor. Detta plagg är det bästa som hänt mänskligheten.
Så ni som avskyr detta, hur fan mår ni egentligen?
Problemet uppstår när en brud på 165cm och 100 kg klär sig så. Såg två stycken senast igår på bussen till Oxelösund.
Citera
2025-05-05, 06:23
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Problemet uppstår när en brud på 165cm och 100 kg klär sig så. Såg två stycken senast igår på bussen till Oxelösund.
Har du problem med självbehärskningen? Fokusera på nåt annat. Det är bara en "problem" för att din enkla hjärna gör det till ett problem.
Citera
2025-05-05, 06:28
Medlem
runkstrumpas avatar
Det fulaste modet, enligt mig är dom här fula jävla jeansen som sitter upp över magen. Vida i benen och på tok för korta ben. Tvi.
Bland ungdomar ser jag att det verkar vara nåt slags bohemmode, ser för djävligt ut
Citera
2025-05-05, 06:46
Medlem
Ajogens avatar
Jag upplever att folk klär sig rätt så karaktärslöst.
Kläderna känns mer som tyg man sätter på sig för man måste snarare än att uttrycka sin personlighet.
Även kvalitén på kläder har gått ned.
Weekdays brukade ha schyssta shorts och skjortor men har nu bytts ut mot sexuellt förvirrade varianter. Har kvar kläder jag köpte av dem för 10-15 år sedan, älskar dem. Det är så bittert att se de gå ner sig så. Jeansen är dock fortfarande bra.
Att hitta en vårjacka för någon som är under 45 är även det en utmaning idag. Märkliga styggelser till fickor, ser ut som fyrkantiga tumörer, underliga passformer, utbudet på de ordentliga är få.
Sen verkar ca 50-65% tjejer klä sig likadant. De blir alltså tillsagda hur de ska klä sig av mode-industrin. Det här är nog ett resultat av fastfashion industrin som lägger ner en massa resurser på att (i brist på bättre ord) psy-op'a unga tjejer till att köpa deras kvalitetslösa skräp som sedan hamnar på en hög någonstans i Afrika inom tre månader.
Citera
2025-05-05, 07:26
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, fast då har man ju en tunika över, som täcker åtminstone baken och övre delen av låren. Eller en längre kjol som i så fall kan få vara halvgenomskinlig (om den är längre menar jag), för att teasa lite men ändå vara modest... Jag tycker att det är hemskt när kvinnor har tights som smiter åt och visar allting och ingenting över.

Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Något som jag aldrig kommer förstå är hur någon kille kan bli arg över yogabyxor. Detta plagg är det bästa som hänt mänskligheten. Det finns inget som gör livet mer värt att leva än att se kvinnors röv i yogas. Jag skulle vara en djupt deprimerad man utan den tillgången på röv. Det enda som ger lite ångest är att de inte fanns på samma sätt när man själv var yngre.

Så ni som avskyr detta, hur fan mår ni egentligen? Är ni samma svin som ogillar när bröst syns genom t-shirt också???

Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Ja det är dom brallorna som jag använder mest. Hur sköna som helst. Köpte 4 nya idag 😅

Förstår inte heller hur vissa män kan gnälla.

Kan vi vara överens om att kvinnor vet att klädmodet drar till sig uppmärksamhet och att det är just poängen med det? Det är det närmaste man kan komma att vara naken utan att vara det.
Vilket inte är fel, jag har inget emot ett mode som framhäver kvinnors kroppar. Även om det inte är sexualiserat är en kvinnokropp estetiskt tilltalade. Ingen vill ju att kvinnokroppen ska gömmas i en bruka, det är ett hemskt slöseri med estetiska tillgångar.
Citera
2025-05-05, 07:32
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Kan vi vara överens om att kvinnor vet att klädmodet drar till sig uppmärksamhet och att det är just poängen med det? Det är det närmaste man kan komma att vara naken utan att vara det.
Vilket inte är fel, jag har inget emot ett mode som framhäver kvinnors kroppar. Även om det inte är sexualiserat är en kvinnokropp estetiskt tilltalade. Ingen vill ju att kvinnokroppen ska gömmas i en bruka, det är ett hemskt slöseri med estetiska tillgångar.
Nä det kan vi inte. Jag personligen har på mig såna byxor för att dom är sköna å bekväma.
Citera
2025-05-05, 07:33
Medlem
Det finns smaklösa stilar och plagg men livet är inte en modevisning.
Citera
2025-05-05, 07:36
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Nä det kan vi inte. Jag personligen har på mig såna byxor för att dom är sköna å bekväma.

Totalt omedveten om vilken effekt de har…

Du ger verkligen självbedrägeri ett ansikte. Du sminkar dig också för din egen skull, inte för att få bekräftelse av omgivningen?

Tillbaks till tråden; det klagas på vad som anses vara dåligt mode, men vad är då bra mode?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in