Citat:
Ursprungligen postat av
dazzy
En hel vild gissning.
1. Han har blivit stenad till döds av 14 muslimer för att han sa att han gillade fläskkött eller åt under ramadan.
2. Dödad av 14 muslimer för att han vägrade säga "free Palestine - from the river to the sea"
Tror inte helt på mina två ideer. Att blanda in så många och tända eld på fabriken i syfte att dölja kroppen låter för komplicerat.
Kan det istället vara en "olycka"? Kanske ett tiktok-prank som gått fel och barnen blivit desperata.
Kanske alla barnen lekte i den övergivna fabriken trots att de inte får. En olycka händer och de vill inte åka fast.
En helt annan ide. En-två andra killar ska ge Layton lite stryk men det går överstyr och innan de övriga passiva barnvittnerna hinner ingripa så är Layton redan död.
Kan att de alla är häktade för mord vara av häktningstekniska att anledningar.
Polisen får kanske inte låsa in barn i förebyggande syfte för att förhindra ihoppratande så de måste alla häktas för mord.
Om dina första hypoteser stämmer så är vi snart tillbaka i kravallerna från augusti förra året och förmodligen värre än då. Men detta verkar vara ett förhållandevis vitt område, framför allt Bill Quay, om man läser om området på nätet. Sedan kan de gissningarna förstås vara rätt ändå. Jag tror också mer på dina andra scenarion. Mobbing som gått helt fel är ju också en variant.
Han ser för övrigt kort ut på den mest cirkulerade bilden men han var 167 cm, så ganska normal längd för sin ålder vad jag tror.