2025-05-04, 15:37
Medlem
Det ska genomföras en stamspolning i lägenhetshuset där jag bor. Jag har bara fått information om att lämna nycklar.

Jag undrar om jag behöver rensa avloppen inför detta? Eller blir det onödigt jobb, om de ändå spolar rent?

Har ingen aning om hur det går till.
Citera
2025-05-04, 15:48
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Det ska genomföras en stamspolning i lägenhetshuset där jag bor. Jag har bara fått information om att lämna nycklar.

Jag undrar om jag behöver rensa avloppen inför detta? Eller blir det onödigt jobb, om de ändå spolar rent?

Nej det behöver du inte men plocka undan under diskbänk så dom kommer åt avloppet hur det funkar i en duschkabin vet jag inte hur dom kommer åt jag har alltid haft badkar och tagit loss framsidan
Citera
2025-05-04, 15:50
Medlem
Jag hade rensat lite då dom förmodligen ska in överallt. Öppna. Kök, badrum, tvättstuga osv. Gör det även lättare för dom att komma åt. Ta bort saker som står ovan/på.
Läs mer här tex. :https://www.fastighetsagarna.se/aktu...-stamspolning/
Citera
2025-05-04, 16:57
Medlem
godboys avatar
Citat:

Nä, det kan jag inte tänka mig behövs. Men ta bort allt på diskbänk och håll kök och badrum "icke belamrade" gör det lätt för gubbarna att komma åt helt enkelt. Ta även bort sophink och prylar under handfat osv. Men det borde du i o f fått instruktion om .
Citera
2025-05-04, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nä, det kan jag inte tänka mig behövs. Men ta bort allt på diskbänk och håll kök och badrum "icke belamrade" gör det lätt för gubbarna att komma åt helt enkelt. Ta även bort sophink och prylar under handfat osv. Men det borde du i o f fått instruktion om .

Ja, det står att jag ska ha bort grejer som är ivägen. Tänkte mest att om det inte är rensat i avloppet på länge så kanske de rynkar på näsan 😅
Citera
2025-05-04, 18:00
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ja, det står att jag ska ha bort grejer som är ivägen. Tänkte mest att om det inte är rensat i avloppet på länge så kanske de rynkar på näsan 😅
Ha ha, nä, det tror jag inte dessa gubbar bryr sig nämnvärt om.
Citera
2025-05-04, 20:57
Avstängd
Vi hade stamspolning inbokad här för ett par veckor sedan med filmning, enda stället de använde var tvättställsavloppet i badrummet (troligen för att det är enklast att komma åt), i övrigt satte de bara på vattenkranarna för fullt typ 10 minuter.
Citera
2025-05-04, 22:13
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Nej.
Citera
2025-05-05, 15:16
Medlem
Skicka ett skriftligt svar att den inbokade tiden inte är tillgänglig och att de får välja en annan tid.
Några nycklar skall du inte lämna för vad säger hemförsäkringen då?
Skulle inte släppa in främlingar i mitt hem.

Du behöver inte heller rensa några avlopp. Du är hyresgäst o det är detta du betalar dyr hyra för att slippa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in