• 1
  • 2
2025-05-04, 11:43
Medlem
Hur fungerar verkligheten?

Verkligheten r precis vad du vill att det ska vara och kan inte vara ngonting annat ofullkomligt, i full respekt fr andra, vilket r vad som gr varenda id utifrn dig sjlv knepig att uppleva.

Hur du n gr, vrider och vnder p det hela inser du att varenda mjlig tanke r relativ till vad du respekterar, lskar, frnekar eller strvar mot. Redan med det jag skriver "erknns" dualitet eftersom jag vntar mig "ngon annan" att uppleva. Med andra ord r ingen tanke Absolut, ven om tankar eller tro om det Absoluta finns.

Det som kallas "Gud" r drfr fullkomlig och odefinierad genom alla mjliga metoder av upplevelser, tankar eller vertygelser relativt. Vi gr s hgt eller lgt att det handlar om ljusets vara eller icke vara i i odefinierad bestmmelse- vilket giver perception frklaringen sjlvt, oavsett upplevelse. Programmering, indoktrinering, avkodning - ur ljuset kommet i mrkret frfallet.

Sanningen str hgst i relativiteten eftersom frgan alltid br finnas, ngot som frklarar fri vilja hela vgen till det spirituella, vilket som nu kom frst.

Skillnaderna mellan spiritualitet eller verklighet kan g s lngt att sanningen vill bevisa det i tron mjliga fr andra - men kommer tillbaks som sig sjlv i en verklighet dr andra ignorerar det du sjlv vet om. Fr en knsla av sjlv och egen betydelse. Djvulen och Gud. Eller ider om bda.

Spiritualitet, Himmelriket eller Paradiset behver inte ifrgasttas eller tnkas ut fr att hamna dr, eftersom det redan r bevisat genom sanning. Sanningen r att du r upplevelse, eller rttare sagt definierar dig som sanning som blott relativt kan trumfa Gud, med andra ord r du intelligent fr att du vill eller behver vara det genom relativ verlevnad. Ingen verlevnadsmetod br inskrnkas, snarare frsts genom nyfikenhet och full acceptans i det gngbara. Vilket blir svrt p grund av olikheter.

Hur lngt kan nyfikenhet g utan att bli smrtsam fr annan? Hittills shr lngt.

Samtidigt tycks mnga ha en nostalgiknsla eller framtidsvision kring "ngonting bttre", "att det var bttre frr" eller att "saker och ting kommer bli bttre". - Jas? r det det enda som r ogreppbart hittills fr mig?

Jag har inga miljoner p bankkontot, trots att varenda frekvens, varenda mjlig tanke eller fantasi av mjlig upplevelse i bde tid och rum s borde tminstone i mitt hittills ~40-riga liv - ngon, eller ondligt mnga varelser, p ondligt mnga olika frekvenser - av ren chans, genom valfri metod, (kanske genom tankekraft?) Ha swishat ver ngon miljon till mitt konto?

Har inte hnt nnu.

Hr har du sjlv en hel del att svara p. Grna omgende. Om jag r sjlv hr, varfr vill Gud att jag bara lider genom livet fr andras rkning? Sjlvklart vill man vl inte avslja sin egna metod till verklighet? Och det ska ni ha klart fr er, att relativiteten str och vger mellan paradis och teknologi i detta nu. S ven genom mnniskor - strukturellt. Jag ser det infr ppen rid. "Hll-kften-pengar" kontra "Min-metod-r bttre-n-din!".

Fr mig fr ni smlla upp skiten p grund av er egna rdsla, suvernitet, ert "goda" liv, era drmmar, era frnekanden av sanningar eller lgner.

Om mitt liv r livet vrt, s som det r tnkt att vara sedan begynnelsen av tid och rum, kan den hr planeten och mina egna drmmar omintetgras p obestmd tid. Jag vill bli en balanserad lysande stjrna som inte vet om andra, annat eller sig sjlv framfr det hr. ven om jag fredrar himmelen, paradiset eller spirituell frihet utan lidande genom universum och allting skapat.

Ponera att ngon i egen upplevelse bestmmer sig fr att spendera halva sitt liv t att protestera mot valfri del av verkligheten genom att meditera i femtio r mot teknologin, paradiset, krig eller fred, djupt inne i Amazonas regnskog. Sg att han fr med sig nra nog halva vrlden p sin mission. De sitter dr och mediterar, filosoferar, frsker trnga bort. Komma p andra tankar. Men ngon gng kommer tanken bland alla dessa - "Vad gr vi hr? Justja, undvika vapen. Fr att skapa fred!". r blotta tanken om vapen dr och d fridfull, r pminnelsen om vad de gr nskvrd? De kanske gr ut i krig internt fr att det skapar osmja, olikheter. Men varfr r de olika i tanken?

Tycker det ganska bra frklarar situationen vi n idag lever i, varfr vissa anses som mentalt sjuka och andra inte. Denne gjorde inte si eller s till skillnad frn mig sjlv. Alltid r det fel p ngot.

"Vilken fin text du skrivit!" - Vet du vad? Dra t helvete. Eller nej. "Gud, frlt ignoransen, de vet inte vad de gr!".
Citera
2025-05-04, 12:08
Medlem
EnCartes avatar
Vekligheten r fysisk. Den r mtbar.

Det du upplever i ditt huvud r inte verkligt. Det skapas av verkligheten, fysiken, men r inte verkligheten. Om du drmmer eller fantiserar att du r i USA, nr du sitter i ml, r dina drmmar eller fantasier inte verkliga.

Sen spretar ditt inlgg ntt enormt. Lter som du har en 40-rskris.
Citera
2025-05-04, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Vekligheten r fysisk. Den r mtbar.

Det du upplever i ditt huvud r inte verkligt. Det skapas av verkligheten, fysiken, men r inte verkligheten. Om du drmmer eller fantiserar att du r i USA, nr du sitter i ml, r dina drmmar eller fantasier inte verkliga.

Sen spretar ditt inlgg ntt enormt. Lter som du har en 40-rskris.

r fysik verklighet p grund av att du definierat den, och allt annat n fysik har ingenting med ngon annan verklighet att gra, hur den n upplevs? Str du fr det genom ett helt liv? Gr du p hrsgen, eller har du sjlv upplevt verkligheten som fysisk rakt igenom shr lngt, utan att ens kunna definiera vad fysik r? Har du gjort det kanske vi br ta ett lngre samtal? Vilka droger gr du p fr att skerstlla att fysik r fysik och allt det andra r ngonting annat?

"Vi ljuger fr mindre vetande", jo tack. Jag ser det.
Senast redigerad av Looped 2025-05-04 kl. 13:12.
Citera
2025-05-04, 13:11
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Looped
r fysik verkligheten har du definierat den, och allt annat n fysik har ingenting med ngon annan verklighet att gra, hur den n upplevs, str du fr det genom ett helt liv?
Det finns bara en verklighet. Det r s de flesta ser p den, ven om de inte har funderat varfr. Tomtar, troll och Gud r inte verkliga, fr de gr inte att mta. Inte ens religisa sger att Gud finns, utan att det r en tro. Man r faktiskt rliga p det sttet.

Dina upplevelser skapas av fysiken, men r inte verkligheten. Det r hjrnan som skapar vra upplevelser, av inre eller yttre stimuli. Hur skulle det man upplever i sina drmmar kunna vara verkligt? Man vaknar och sger: "Det var bara en drm!". Vi vet sjlva att det r s. Ingen tror att det man fantiserar om, r verkligt. Man vet att det r fantasier.

Jag str frsts fr det fr resten av mitt liv, men insg det inte tidigare, ven om jag agerat, som om det vore s, utan att inse varfr. Vilket faktiskt de flesta gr generellt. Verkligheten r fysisk, det man kan ta p.
Citera
2025-05-04, 13:13
Medlem
Citat:
Det finns bara en verklighet. Det r s de flesta ser p den, ven om de inte har funderat varfr. Tomtar, troll och Gud r inte verkliga, fr de gr inte att mta. Inte ens religisa sger att Gud finns, utan att det r en tro. Man r faktiskt rliga p det sttet.

Dina upplevelser skapas av fysiken, men r inte verkligheten. Det r hjrnan som skapar vra upplevelser, av inre eller yttre stimuli. Hur skulle det man upplever i sina drmmar kunna vara verkligt? Man vaknar och sger: "Det var bara en drm!". Vi vet sjlva att det r s. Ingen tror att det man fantiserar om, r verkligt. Man vet att det r fantasier.

Jag str frsts fr det fr resten av mitt liv, men insg det inte tidigare, ven om jag agerat, som om det vore s, utan att inse varfr. Vilket faktiskt de flesta gr generellt. Verkligheten r fysisk, det man kan ta p.

Kan ngonting mtas, utan att ha ett redskap som mter och behver frklaras? Galet ovisst just nu. Ngra miljoner p bankkontot finns fortfarande inte som en del av frklaringsmodell till alltihop. Man vgrar, s lt oss fortstta kriga? 🥱

Men du r inte redo fr ngonting annat din egna relativa egoism - sure! Dina ungar vxer upp i detsamma. Allt levande per definition ser till att s blir fallet. Lever jag eller r jag dd? Skillnaden skulle vara?

Brja frklara och frklara tills du inte vill ha med ngonting annat att gra med n dig sjlv. Du kan brja nu. Dokumentera det ocks infr ppen rid, s att vi alla kan se dina styrkor och svagheter.
Senast redigerad av Looped 2025-05-04 kl. 13:37.
Citera
2025-05-04, 13:32
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Kan ngonting mtas, utan att ha ett redskap som mter och behver frklaras? Galet ovisst just nu. Ngra miljoner p bankkontot finns fortfarande inte som en del av frklaringsmodell till alltihop. Man vgrar, s lt oss fortstta kriga? 🥱

Men du r inte redo fr ngonting annat din egna relativa egoism - sure! Dina ungar vxer upp i detsamma. Allt levande per definition ser till att s blir fallet. Lever jag eller r jag dd? Skillnaden skulle vara?
Du flummar bara. Droger kanske, psykedeliska droger kan ge den effekten. Brukar avta med tiden om man avhller sig under en lngre tid.

Fr att mta behver man frsts ett redskap att mta. De finns, r definierade och blir allt bttre. Idag kan man mta sdant man inte kan uppleva med sina sinnen. Men siffror gr inte att frfalska. Man kan frsts se fel eller annat, men 42 kan inte bli ngot annat n 42. Drfr r det objektivt.

Jag r definitivt inte egoist. Menar du att det r egoistiskt att frklara verkligheten?

Kan du skriva och knna, lever du. Vill du frndra saker, r det medan du lever, du ska gra det, sedan finns ingenting. Den totala meningslsheten.
Citera
2025-05-04, 13:47
Medlem
Citat:
Du flummar bara. Droger kanske, psykedeliska droger kan ge den effekten. Brukar avta med tiden om man avhller sig under en lngre tid.

Fr att mta behver man frsts ett redskap att mta. De finns, r definierade och blir allt bttre. Idag kan man mta sdant man inte kan uppleva med sina sinnen. Men siffror gr inte att frfalska. Man kan frsts se fel eller annat, men 42 kan inte bli ngot annat n 42. Drfr r det objektivt.

Jag r definitivt inte egoist. Menar du att det r egoistiskt att frklara verkligheten?

Kan du skriva och knna, lever du. Vill du frndra saker, r det medan du lever, du ska gra det, sedan finns ingenting. Den totala meningslsheten.

Vad r droger? En viss form av energi. Vad r livet? En viss form av energi. Vad r upplevelse? En viss form av energi som krver droger fr att bli olik sig sjlv? Avstndstagandet vi gr just nu genom teknologi fr att frst sanning krver verkligheten vi frnimmer, ven om den r svr och kan behva ignorans emellant fr att i gngbarheten skapa minsta mjliga frvirring. Det r vad vi lever i och ingenting annat. Svida du inte vill g in riktigt p djupet av vad "korruption" r och varfr den ter sig som den gr?

Vi kan ju gra delar av ordet "ignorans" eller "korruption" s till den milda grad att orden i sig rttfrdigas eller korrumperas. Kanske krvs mnniskor fr att definiera orden? Grna i efterhand eller inte en sekund tidigare.

Jag har ingenting emot dig eller dina svar. Det jag vet r att mitt bankkonto n str orrt. Slump? Otur? Inom allt ondliga?
Senast redigerad av Looped 2025-05-04 kl. 13:53.
Citera
2025-05-04, 13:52
Medlem
Att inte sjlv ftt en miljon via swish genom energiflden visar bara att energiflden inte nr verallt fr nstan alla andra har ftt en miljon via swish.

Det r sdant som kallas fr otur.
Citera
2025-05-04, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Att inte sjlv ftt en miljon via swish genom energiflden visar bara att energiflden inte nr verallt fr nstan alla andra har ftt en miljon via swish.

Det r sdant som kallas fr otur.

Precis s, kan vi inte gra en poll ngonstans, inom valfri media, genom valfritt organ i ondligheten fr att testa ditt pstende? Behll dina pengar, skruva dem i rven. Jag arbetar fr min egen sak och inte en trut ngonstans ska ifrgastta min mening, inte ens som en tanke om repetition. Ty det skrmmer mig inte det minsta lngre.

Nu kommer vi till brickor och fyllegubbar. Anseende. h, bad boy me, incel, narcissist. Patetiskt.

Ngot nytt? Skitmackan, r den glmd?
Senast redigerad av Looped 2025-05-04 kl. 14:01.
Citera
2025-05-04, 14:10
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Vad r droger? En viss form av energi. Vad r livet? En viss form av energi. Vad r upplevelse? En viss form av energi som krver droger fr att bli olik sig sjlv? Avstndstagandet vi gr just nu genom teknologi fr att frst sanning krver verkligheten vi frnimmer, ven om den r svr och kan behva ignorans emellant fr att i gngbarheten skapa minsta mjliga frvirring. Det r vad vi lever i och ingenting annat. Svida du inte vill g in riktigt p djupet av vad "korruption" r och varfr den ter sig som den gr?

Vi kan ju gra delar av ordet "ignorans" eller "korruption" s till den milda grad att orden i sig rttfrdigas eller korrumperas. Kanske krvs mnniskor fr att definiera orden? Grna i efterhand eller inte en sekund tidigare.

Jag har ingenting emot dig eller dina svar. Det jag vet r att mitt bankkonto str orrt.
Lite som jag misstnkte.

Egentligen r det verkligheten som definierar orden, om vi ska ta upp det. I alla fall substantiv och verb. Vad vi associerar med dem. Den bild som skapas i vra huvuden nr vi tnker p dem. Medan adjektiven utgr frn vra knslor och r subjektiva. Det vi diskuterar.

Byter man ut ett ord till ett annat fr samma sak, fr det samma betydelse som det man anvnde tidigare. Det man associerar med det. Orden har ingen inbyggd betydelse, de r bara olika lten som skapar associationer till verkligheten eller knslor hos oss. Sen kan det frndras ver tid, vad vi associerar dem med och f en viss frskjutning. Men att kalla stdare fr lokalvrdare, frndrar egentligen ingenting. Man associerar det med samma sak som tidigare. Ett tag kan det skapa frvirring, d man vet inte vad man ska associera ltet med. Men efter ett tag stter det sig.

Vad problemet med att ditt bankkonto str orrt, vet jag inte. Jag har ett som gr det och ser det som en trygghet.
Citera
2025-05-04, 14:16
Medlem
Citat:
Lite som jag misstnkte.

Egentligen r det verkligheten som definierar orden, om vi ska ta upp det. I alla fall substantiv och verb. Vad vi associerar med dem. Den bild som skapas i vra huvuden nr vi tnker p dem. Medan adjektiven utgr frn vra knslor och r subjektiva. Det vi diskuterar.

Byter man ut ett ord till ett annat fr samma sak, fr det samma betydelse som det man anvnde tidigare. Det man associerar med det. Orden har ingen inbyggd betydelse, de r bara olika lten som skapar associationer till verkligheten eller knslor hos oss. Sen kan det frndras ver tid, vad vi associerar dem med och f en viss frskjutning. Men att kalla stdare fr lokalvrdare, frndrar egentligen ingenting. Man associerar det med samma sak som tidigare. Ett tag kan det skapa frvirring, d man vet inte vad man ska associera ltet med. Men efter ett tag stter det sig.

Vad problemet med att ditt bankkonto str orrt, vet jag inte. Jag har ett som gr det och ser det som en trygghet.

Ja, ja, jag sger inte ett ord utver detta s lnge inte miljonen kommer p mf och chans, grna anonymt i framtiden. Har mynt trillat in p kontot? hfan. D r det dig jag br flja! Utbyta kontaktnt? Ingr slida i konfettin? 😂 Gifter mig hellre under Gud n att f glidmys, fast det fr var och en svara infr.

Var det inte Gud sjlv som sade "Varde ljus?". Jag har s galet mycket mer att definiera och utforska n ljus och information, fast det vill man ju inte g med p frens jag vandrat inom varje definierbar information. n skrattar jag med er, lngt ifrn alltid! 👍

Ngon som tnkt p alkohol som en teknologi eller verlevnadsfunktion, fr att slippa ta itu med de "verkliga" problemen? Vad som nu skulle kunna definieras som verklighet. r verkligheten alltid konstant? Om s r fallet, finns det ngonting "normalt" i att blommor slr genom knopp och i full blom? Definiera grna. Tackar du Gud fr varje hundradels sekund eller FPS som detta sker? Om inte s finns det ett Gudomligt bankkonto att mtta. Ty Gud underkastar sig dig sjlv nr du njuter av resan till Bahamas och tycker att alla som avsttt ditt flje r dumma i huvudet.

Jobba fr mig, rika fitta. Jag vntar och r inte rdd fr en kula i huvudet. Det finns betydligt vrre saker att uppleva. Men d fr du som frstr planera djupt i min ovisshet, och d jag vcks, vcks ven du sjlv. Du kan inte. Inte med ditt bagage. Jag blir s rdd, nr jag vet att vrlden sjlv r jag, med mig och att Gud skapat mig. Kom nu? Jag behver inget skydd under Gud, det r du och jag bara? Jag har allt jag behver fr att skilja mig frn dig. Nstan som att jag ber om befrielsen, kom nu? 🤗

Din planering tar fr lng tid, och min impulsivitet krver utrkningar du inte kan behrska.
Senast redigerad av Looped 2025-05-04 kl. 15:12.
Citera
2025-05-04, 15:37
Medlem
Fast det r klart, det krvs ett tag fr Gud som valfri definition (generell eller inte) att inse att Gud str ver allt, inklusive din patetiska tro om att du vljer kring liv och dd. Jo visst, ven jag som mnniska har upplevt att vara Gud, r vi tv? Fler? Varfr? Varfr vill vi ty oss till Gud och srskilt nr det passar oss sjlva? Varfr har vi fallit? r frgan svr, eller kan den reduceras till ett djvulskt frsk att pverka egen vilja, som har med egen fason att gra? Det finns ingen hr som vgar rra mig under Gud, de kan inte. Fr inget svar r strre n mitt egna. ven om hela vrlden nskade att det vore annorlunda. De kommer inte undan kommunikation, fr kommunikationen hade pekat mot motsgelserna. r jag ngon? Nej. Tror jag mig st ver varje problem som leder till vld? Nej. Vill jag ut och hamra arslet av ngon som motstter sig vad jag vill? Nej. Vill jag evolvera frn dumheter? Ja, men det har och kommer krvas sin tid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in