• 1
  • 2
2025-05-04, 08:00
Medlem
Löftet i segerintervjun efter sanslösa summan - Mörka vändningen.
En man i Kentucky vann 167 miljoner dollar på Powerball.
Under en intervju efteråt sa han att han haft ett stökigt
förflutet och efter vinsten skulle ordna upp sitt liv.

Tre dagar senare arresteras han i Florida.

Kentucky Powerball winner arrested after fight at hotel in Florida.
https://www.cbsnews.com/chicago/vide...el-in-florida/
https://www.wwnytv.com/2025/05/02/ma...rball-jackpot/
https://www.expressen.se/tv/nyheter/...-dagar-senare/

Han kanske inte skulle sagt nåt?
Senast redigerad av kaffepriset 2025-05-04 kl. 08:10.
Citera
2025-05-04, 08:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Det sjuka med USA. Om du vinner stort måste du bli offentlig. Se här jag vann! Jag menar om jag vann 167 miljoner dollar skulle jag hemskt gärna vilja vara anonym att ingen visste detta. Att vinna 167 miljoner dollar sedan gå på en bar och alla vet om det är bara be om trubbel.

Men lite skillnaden mellan Sverige och USA. I USA om en person vinner jackpot ska denna visas upp. Paredes omkring. Alla ska veta vem som vann! I Sverige mer tyst ingen ska veta. Jag röstar för det är bäst i Sverige. Mer tyst om det.
Senast redigerad av Zaedrews 2025-05-04 kl. 08:25.
Citera
2025-05-04, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det sjuka med USA. Om du vinner stort måste du bli offentlig. Se här jag vann! Jag menar om jag vann 167 miljoner dollar skulle jag hemskt gärna vilja vara anonym att ingen visste detta. Att vinna 167 miljoner dollar sedan gå på en bar och alla vet om det är bara be om trubbel.

Men lite skillnaden mellan Sverige och USA. I USA om en person vinner jackpot ska denna visas upp. Paredes omkring. Alla ska veta vem som vann! I Sverige mer tyst ingen ska veta.

Finns alltid en baksida av allt, tycker Sverige med lotto vinnare (SVSP) ska visas upp,
(drömvinsten, finns den egentligen)
Trisslott i TV4 är offentligt oavsett summa, Lotto vinnare förblir anonym.

Kanske Powerboll vinnaren var efterlyst eller nåt.
Citera
2025-05-04, 08:36
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffepriset
Finns alltid en baksida av allt, tycker Sverige med lotto vinnare (SVSP) ska visas upp,
Det är väl frivilligt att delta i TV skrapet? Men man kan ju se som extra vinst att åka till Stockholm o bo i Hilton på Slusssen o delta i Nyhetsmorgon. Vet inte om det är Hilton längre, en polare bodde där iallafalla för ca 25 år sedan när han vann på en annan lotteri som skrapades i TV också. Själv skulle ja vara tyst om vinsten, vet inte vilka galningar finns, kanske inte om 100 000 men om miljonbelopp
Citera
2025-05-04, 08:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffepriset

Kanske Powerboll vinnaren var efterlyst eller nåt.

Jo det är väl skillnaden. I USA måste de liksom få bevis att det fanns faktiskt en jävel som vann! Se här en person av kött och blod. Det var på riktigt. Att sedan han/hon måste visa upp sig för massorna. I Svedala tänker vi mest att det måste vara riktigt. Staten aka Svenska Spel ljuger inte. Det fanns nu någon lycklig ena som vann dessa miljoner. Men som helt riktigt inte vill skylta om det.
Citera
2025-05-04, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Det är väl frivilligt att delta i TV skrapet? Men man kan ju se som extra vinst att åka till Stockholm o bo i Hilton på Slusssen o delta i Nyhetsmorgon. Vet inte om det är Hilton längre, en polare bodde där iallafalla för ca 25 år sedan när han vann på en annan lotteri som skrapades i TV också. Själv skulle ja vara tyst om vinsten, vet inte vilka galningar finns, kanske inte om 100 000 men om miljonbelopp

Frivilligt som så att väljer du att inte skrapa i tv får du automatiskt minimumvinsten på 50 000
Citera
2025-05-04, 08:48
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Frivilligt som så att väljer du att inte skrapa i tv får du automatiskt minimumvinsten på 50 000
Nej, så är det nog inte, minimum vinsten är ju 100 000 SEK och det går gu skrapa hos Svenska Spel i Solna (tror jag de har sitt kontor)
Citera
2025-05-04, 08:53
Medlem
Han kommer ju åtminstone ha råd med en hel stab av dyra toppadvokater vilket han aldrig kunnat innan.
Chansen komma undan med ett lägre straff ökar rejält med bra advokater i USA.
Citera
2025-05-04, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Nej, så är det nog inte, minimum vinsten är ju 100 000 SEK och det går gu skrapa hos Svenska Spel i Solna (tror jag de har sitt kontor)

Om man vill vara med på chansen att vinna 25k i månaden i 25år så tror jag att man måste ställa upp i TV-rutan.
Citera
2025-05-04, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sidsix
Han kommer ju åtminstone ha råd med en hel stab av dyra toppadvokater vilket han aldrig kunnat innan.
Chansen komma undan med ett lägre straff ökar rejält med bra advokater i USA.

Nåt bra i kråksången ändå, allt kan köpas för cash (nästan).
Citera
2025-05-04, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Men lite skillnaden mellan Sverige och USA. I USA om en person vinner jackpot ska denna visas upp. Paredes omkring. Alla ska veta vem som vann! I Sverige mer tyst ingen ska veta. Jag röstar för det är bäst i Sverige. Mer tyst om det.

Jag har sett att folk har posat med mask på huvudet så du behöver inte visa ditt ansikte men ja jag tycker det är lite sjukt dock har dom inte samma offentlighetsprincip som vi har i Sverige så lite svårare att söka upp människor.
Dom har ju dessutom inget personnr utan social security nummer och det skriver man inte ut offentligt då det används till massa saker, precis som våra personnr dock är det öppen information, vilket är lite galet.
Citera
2025-05-04, 09:34
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Om man vill vara med på chansen att vinna 25k i månaden i 25år så tror jag att man måste ställa upp i TV-rutan.
Kan vara så, har tyvärr aldrig varit aktuellt för mig så har ingen kunskap om det. Fast å andra sidan, varför skulle man tvingas till nåt man inte vill, det är ju en vinst, inte en ersättning för prestation. Man har vunnit redan en del av lotteriet som består av två delar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in